Pick-up bus benzine

A

Anoniem

Guest
Voor mijn vader zoek ik een nieuwe bus pick-up enkele cabine met een laadbak van ca. 300cm.
Hij heeft een VW transporter die aan vervanging toe is. Omdat hij weinig km maakt en korte ritjes rijdt, wil hij een benzine auto. Een nieuwe VW transporter in deze uitvoering is er alleen in diesel. Is er een ander merk bus die deze uitvoering wel heeft in benzine uitvoering?

De kleinere Fiat Doblo Pick up is leverbaar op benzine, en bij Peugeot kun je de Partner op maat laten produceren op benzine. Of je komt bij de grote Amerikaanse Pick ups uit zoals de Dodge Ram 1500 of de Ford F150. De grote Amerikaanse Pick ups lopen vaak op lpg.

hij wilde een nieuwe VW transporter kopen, dus dat prijsniveau

Een paar maanden terug was de T6 er ook als 2.0TSI, ook de pick-up. Wellicht is er ergens een occasion te vinden?
Ik vind het lastig een alternatief te noemen. Een aantal modellen worden door Veth omgebouwd naar pickup, zoals de NV200. Die is er ook elektrisch. Misschien is er obv de nieuwe Berlingo ook al een pickup?

Voorbeeldje uit Duitsland :
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=284850840>

Volkswagen T6 Pritsche 2.0 TSI kR *AHK*CLIMATIC*
Erstzulassung: 03/2019
Kilometerstand: 1.500 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 110 kW (150 PS)

Preis: 27.666 €

En hier de elektrische Nissan eNV200 pick-up :
<https://www.vethautomotive.com/chassis-aanpassingen/>

Maar waarom staat er op de site van VW dan wel informatie over de Transporter Pick Up met de 2.0 tsi? Maar je vader zoekt eigenlijk iets waar amper vraag naar is, dus dat maakt extra lastig.

Ja daarom zoek ik een alternatief. De VW transporter pickup met dubbele cabine is wel in benzine verkrijgbaar, maar de enkele niet.

Alternatief is net zo zeldzaam, Mazda levert de BT50 bijvoorbeeld met 2.5 166pk benzine motor, maar probeer er maar eens een te vinden. Alleen Amerikaanse pick-ups hebben een benzine motor en die kunnen eventueel op gas.
Uit nieuwsgierigheid en mogelijk alternatieven wat vervoerd je vader er mee.

Er zal in Nederland inderdaad te weinig vraag naar zijn. Hij vervoert er o.a. houten balken mee en van die grote balen stro, die er met de shovel opgezet worden. De bak mag dus geen meegespoten lak hebben, het beschadigd vrij snel.
Bedankt i.i.g voor jullie reacties tot nu!

Terug
Bovenaan