Peugeot RCZ

A

Anoniem

Guest
Goeie middag !

Ik heb sinds kort een prachtige Peugeot RCZ uit 2011 gekocht.

Ik ben erg blij met de auto, ik heb alleen 2 probleempjes die iemand met meer auto ervaring misschien kan beantwoorden.
Ik heb de auto met 6 maanden Bovag gekocht misschien even handig om te melden.

Mijn eerste probleem is dat de auto sinds gisteren zegt dat ik olie bij moet vullen ? dit lijkt mij vrij snel aangezien ik de auto pas 3 weken heb, en hij bij de garage waar ik hem gekocht heb een check en APK heeft gehad.

Verder merk ik dat soms ( als het koud weer is wat vaker ) de auto gaat schudde als ik hem net gestart heb of bij een stoplicht sta.
Dit zal wel iets te maken hebben met het inspuiten van de benzine lijkt me zo ? is dit normaal ? of mag dit eigenlijk niet ? misschien goed om even te melden dat het om een automaat gaat.

Bedankt voor eventuele hulp ! :)

Peil de olie zelf eens.
Is deze te laag dan hebben ze deze bij aflevering niet gecheckt.
De 156 pk had aardig wat problemen t/m 2011 met de distributiekettingspanner.

Zou ook gelijk checken of de wagen al gemodificeerd is mbt tot de ketting/spanner, daar zijn idd heel erg veel problemen mee.
Zo niet zou ik hier ernstig om verzoeken bij het bedrijf waar de wagen is verkocht, desnoods gedeeltelijk zelf mee betalen, een nieuwe motor plaatsen net buiten de garantie wordt je niet blij van kwa kosten.
Goede collega van mij met een 308 met dezelfde motor is de motor compleet geklapt terwijl daar zelfs al een gemodificeerde ketting geplaatst was.

Trouwens wel een prachtige wagen, ik ben echt een groot fan van de RCZ :cool:

Wondermooie bolide. Gefeliciteerd.
Motor heel goed laten checken anders loop je er op leeg !

bedankt iedereen voor alle info, ik ga idd maar eens even op onderzoek uit.

en ben benieuwd wat de verkopende partij te zeggen heeft.

Dit heb ik zelf gehad: De elektronische oliepeilers willen nog wel eens 'liegen'. Het peil was goed, olie wordt ververst, monteur kijkt op de elektronische meter en ziet weer "OK" en denkt dat hij dus klaar is. Vaak duurt het toch net even wat langer voor de computer om de olie te peilen en had de monteur er simpelweg een liter te weinig in gedaan en daar krijg jij nu de melding van. Dus voor de eerste keer zou ik me niet teveel zorgen maken, gewoon bijvullen.

Dat schudden/slecht lopen kan vanalles zijn, probeer eens een busje Forté cleaner.

Als een THP fors olie verbruikt is dat een slecht teken .

Die olie hoopt zich op bij de kleppen en de hele zaak moet gezandstraald worden omhet weer schoon te krijgen. Met een beetje pech is de ketting ook nog opgerekt. Dat is in totaal een actie van zo'n 1500 euro.

Als je auto aantoonbaar in onderhoud is geweest bij peugeot betaalt de importeur er gelukkig wel aan mee, ook als de auto 5 jaar oud is.

Terug
Bovenaan