Peugeot pick-up (2020)

Rutger DC

Asfaltkampioen
Peugeot werkt samen met de Chinese partner van submerk DS, namelijk Changan, voor de ontwikkeling van een mondiaal te verkopen pick-up. De Changan-variant is inmiddels gepresenteerd als Kaicene F70 pick-up. De auto zou vanaf 2020 ook naar Latijns-Amerika en Europa geëxporteerd gaan worden. In hoeverre Peugeot aan de pick-up heeft bijgedragen is niet duidelijk. De Kaicene F70 heeft een 1,9-liter turbodieselmotor onder de kap met 110 kW/150 pk en is 5330 mm lang, 1930 mm breed, 1835 mm hoog en de wielbasis is 3180 mm lang. Het gemiddelde verbruik bedraagt 8,1 l/100 km.

pick_u12.jpg


pick_u13.jpg


De Kaicene F70 van Changan.

846_635_20190211160549976578053235810.jpg


846_635_20190211160549798645949870375.jpg


846_635_20190211160549348892413696529.jpg


846_635_20190211160549180270284473731.jpg


Bron: https://info.xcar.com.cn/201902/news_2035482_1.html

Peugeot verkoopt momenteel al een pick-up op de Afrikaanse markt, die heel simpel Peugeot Pick Up heet. Dit is dan weer een eenvoudige rebadge van de Dongfeng Rich. Dongfeng is de grote partner van PSA, verantwoordelijk voor de productie van PSA-merken Citroën en Peugeot. De Dongfeng Rich is dan weer een nazaat van de Nissan Navara D22 (1997-2004).

maxresdefault.jpg


Dongfeng Rich:

2018063022405440545951_6115908_11.jpg
 
De Kaicene F70 is inmiddels uit en heeft een Peugeot-achtig dashboard gekregen. De Peugeot krijgt dus duidelijk hetzelfde dashboard.

453d9bfc-47ff-4d8e-8544-7a180e9227b8_630_w0.jpg


82740014-0a6a-43e7-aacc-f3cd61bd40e2_630_w0.jpg


cac404ff-16bb-48a0-919f-8c2e2b25b9ea_630_w0.jpg


Bron: https://news.bitauto.com/xinchexiaoxi/20190522/1609407962.html

Impressie van de Peugeot:

5c911610.jpg
 
Ik denk dat de kans sowieso groot is dat de Peugeot pick-up nooit naar Nederland komt, misschien hooguit naar een aantal andere Europese landen. Zelfs de Renault Alaskan is hier niet te koop. Fiat (Mitsubishi) heeft de productie van de Fullback alweer beëindigd. Voor Opel/Vauxhall, dat buiten Europa op dit moment maar in een aantal landen actief is, zal vast geen businesscase voor een pick-up bestaan.
 
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie in die Peug veel meer trekjes van een Nissan Navara D23 (en z'n vele klonen) als van een Isuzu.
 
Muddy Bandit zei:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie in die Peug veel meer trekjes van een Nissan Navara D23 (en z'n vele klonen) als van een Isuzu.

Waar lees jij dat een Isuzu ervoor model heeft gestaan?
 
929V6 zei:
Muddy Bandit zei:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie in die Peug veel meer trekjes van een Nissan Navara D23 (en z'n vele klonen) als van een Isuzu.

Waar lees jij dat een Isuzu ervoor model heeft gestaan?


Oops, hier nergens… ik zat even op de verkeerde plaats te typen.
Ik kreeg een pb'tje met een vraag die verwees naar dat peugeot plaatje in dit topic, betreffende andwoord had dus ook via pb terug gemoeten.;)
 
In Chili:

be979710.jpg


420c7c10.jpg


8e48a510.png


9a2a7510.png


2a811c10.png


Bron: https://autoblog.com.ar/2019/11/11/sin-camuflaje-la-pick-up-de-peugeot-se-dejo-ver-en-chile/
 
ik vond de vorige pick-up van Peugeot toch veel mooier. wat een gedrocht is dat nieuwe ding. laat dat maar in China blijven
 
Terug
Bovenaan