Peugeot Partner 2004: Start soms pas na handmatig pompen

Beit 8156606

Net ingestapt
Dag forum gebruikers

Ik heb een Peugeot Partner 2004 Dıezel 1.9 D , Vorige maand wou hij niet starten dus ik heb een nieuwe accu en de startmoter laten vervangen.Echter heel vaak sochtends wil hij moeilijk starten hij start pas waneer ik handmatig pomp na wat research gedaan kwam ik op de brandstofpomp deze schoongemaakt echter weer het zelfde probleem wat vreemd is soms heb ik 2 a 3 dagen geen last en dan wel weer plots? Wat zou het kunnen zijn ik heb het probleem proberen te googlen zou het vervangen van de brandstofpomp het probleem verhelpen of zou het toch wat anders zijn jullie tips en commentaren worden gewaardeerd.

Wat zegt de garage?
Ben naar 2 verschillende garages geweest de eerste zij dat de akku moest vervangen okee maar gedaan dus 2de vondt dat de startmoter niet meer goed was die ook maar vervangen en nu bij beide teruggeweest en kreeg ik te horen dat de brandstofpomp vervangen moet worden daarom wou ik hier ook voor informatie vragen anders blijf ik bezig.

Kennis van me had dat ook. Bij hem startte ie vooral niet als de auto iets achterover geparkeerd stond.

Dit klinkt voor mij met name als een opvoerpomp die niet meer krachtig genoeg is om de diesel tot aan de brandstofgalerij te krijgen. Je kunt daar een flowtest mee doen, dan weet je of die nog goed is en het in een ander deel van het injectiesysteem ligt. Of dat het inderdaad een pomp is die niet meer krachtig genoeg is.

Ben naar 2 verschillende garages geweest de eerste zij dat de akku moest vervangen okee maar gedaan dus 2de vondt dat de startmoter niet meer goed was die ook maar vervangen en nu bij beide teruggeweest en kreeg ik te horen dat de brandstofpomp vervangen moet worden daarom wou ik hier ook voor informatie vragen anders blijf ik bezig.

Niet echt goeie garages....anders zou men het zoeken in:
Deze motoren (DW8) krijgen na pakweg 100000 km last van te krappe klepspeling of zelfs iets openstaande kleppen in koude toestand.
Eerste prioriteit om te checken.
Kleppen stellen is een vervelende klus, maar wel noodzakelijk...
Deze motoren hebben geen opvoerpomp (de inspuitpomp is zelfaanzuigend) en ook geen brandstofgalerij..
Wegens de aanzuigfunctie zijn ook de brandstofleidingen naar de pomp verdacht, dat het handpompje helpt duidt daar al op. Een stuk doorzichtige leiding laat dan vaak luchtbelletjes zien...
De inspuitpomp heeft niet het eeuwige leven, maar vaak toch wel een 350-400000 km voor ze echt problemen gaan geven

Terug
Bovenaan