Peugeot E5008 bewust traag laten laden tbv zonnepanelen

BratM

Net ingestapt
Ik ben op zoek naar een ruime auto en kwam zo uit bij de Peugeot E5008.
Ik vind alleen niet terug (ondanks uitgebreid Googlen en video's kijken) in hoeverre ik die thuis "slim" kan laden: heeft iemand hier daar ervaring mee?

Ik heb zonnepanelen en wil mijn auto zoveel mogelijk op zonnestroom laten laden. Ik rijd nu een Tesla, en daarin kan ik in de app instellen dat hij max met 5A laadt zodat mijn zonnepanelen kunnen volgen.
Biedt Peugeot dit in de app / auto ook aan? En zo ja, hoe werkt dat in praktijk?

Wellicht kan ik dat ook via mijn laadpunt doen, maar mijn huidige laadpunt is "dom" en ik wil die eigenlijk niet vervangen als het niet hoeft...

Eénmalig instellen van de paal kan je volgens mij altijd. Dus als je geen behoefte hebt aan een 'turbo' stand dan kan je mogelijk de paal vastzetten op bijvoorbeeld 5A.

Ik vond hier wel de 'API' (software interface) voor Stellantis wagens:
(via : https://github.com/flobz/psa_car_controller?tab=readme-ov-file remote control PSA car software)

Het lijkt erop alsof je op afstand alleen het laden kan aan of uitzetten.

Ben je zeker? Vrienden hebben een Volkswagen ID4 en daarbij kan dat niet. Die kan alleen op volle of halve kracht worden ingesteld

Laat even weten welke laadpaal je precies hebt. Misschien is het mogelijk hier toch iets te regelen. Het regelen van de laadsnelheid op een type2 connector gaat redelijk 'eenvoudig' met een blokgolf van 1kHz. 50% aan/uit is dan 30A laden, 10% is 6A laden. Qua electronica is dit voor €20 te bouwen met wifi controle, de vraag is natuurlijk of je daar zin en vertrouwen in hebt.

Ik heb een Alfen Eve Single Pro wandlader, geen idee wat daar nog voor in of bij te bouwen is.
Maar idealiter bouw ik niks bij en regel ik het met de auto zelf natuurlijk. ;-)
Vandaar ook de oorspronkelijke vraag: staat Peugeot dit toe?

Ik geef je meer kans met die laadpaal die verre van dom is. Mobiel netwerk connectiviteit, laden tijdens zonneuren, met een app, etcetera. Mogelijk moet je dit activeren:
https://alfen.com/nl/eve-single-pro-line:

Dynamic load balancing mogelijk door verbinding met slimme meter (DSMR, TIC) of externe energiemeter (Modbus RTU, Modbus TCP/IP)
Sim-lock vrij: vrije keuze voor de aanbieder van laaddiensten
Laadvermogen van 3,7kW tot en met 22kW

Ik denk niet dat je de auto kan regelen..

Terug
Bovenaan