Peugeot 5008 2019 1.2

jelmer 5280462

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje stottert mijn Peugeot 5008 uit 2019 als ik lange afstanden rij. Dus als de motor goed warm is. Dit doet die alleen met hoge snelheden 110+

wat zal dit voor probleem kunnen zijn?

Groet,
Jelmer

Dat probleem noemen ze ook wel Puretech.
Ga maar naar de dealer, laat hem nakijken en val steil achterover.

Die 1.2 puretech motoren zijn nogal probleemgevoelig ja.
Gezien de problemen die er bestaan zou ik naar een dealer gaan.

Deze pagina is niet geheel actueel want er is inmiddels een interne memo geweest dat alle gevallen die geclaimd worden onder 100% garantie vallen zolang de auto aantoonbaar goed is onderhouden.

Maar zoek op het forum maar eens naar 1.2 puretech. Er is al genoeg over geschreven:

Zoals bijvoorbeeld dit topic waar joost boers nog eens uitlegd hoe t zit met die garantie.

Verwijs je toch door naar een ander forum.
Als de 1.2 het normaal doet is het een top auto alleen als er wat mee is dan mag je flink je portemonnee trekken
Zelf ook ruim 3 jaar een 3008 met deze motor gehad en vond het een top auto

Peugeot forum

Verwijs je toch door naar een ander forum.
Als de 1.2 het normaal doet is het een top auto alleen als er wat mee is dan mag je flink je portemonnee trekken
Zelf ook ruim 3 jaar een 3008 met deze motor gehad en vond het een top auto

Peugeot forum
Geen zorgen, als hij gewoon volgens het boekje is onderhouden, heb je er tegenwoordig 10 jaar garantie op.
Quote:
Deze garantie bestaat in Nederland sinds 18 maart. Het geldt niet voor nieuwe auto’s, maar voor betrokken modellen (volgens Stellantis voorwaarden) tot productie juni 2022.

Het onderhoud moet zijn uitgevoerd volgens het onderhoudsschema dat wordt aanbevolen door de fabrikant. Diagnose en reparatie dienen te worden uitgevoerd in het erkende dealernetwerk. Voor inzicht in de onderhoudshistorie dienen alleen de laatste 3 facturen te worden overlegd, met een tolerantie van 3 maanden/ 3000 km.

Terug
Bovenaan