Peugeot 208 rammelt zich een ongeluk

1987

Net ingestapt
Goedendag auto liefhebbers

Na 3 auto garages versleten te hebben probeer ik het toch hier maar.
Wat is er aan de hand? Nou, mijn Peugeot 208 heeft sinds een week of 4 een zeer irritante rammel/kraak/schuur geluid in de rechter voor as.
Ik ben bij 3 verschillende bovag garages geweest en allemaal weten ze het niet. De een zegt vervang preventief de schokbrekers en de ander en zegt nieuwe stabilisator stangen.
Het is me te gek af om op de bonnefooi een honderdje of 6/7 weg te gooien zonder dat zeker is dat dit irritante geluid weg gaat.
Het is goed te horen op kleine oneffenheden. Het gaat op een drempel niet harder dan op een miniskuul kuiltje in de weg. Bij ons in de straat( boerenlandweg) gaat het flink tekeer. Het gekke is, buiten hoor je amper wat.

Ik heb een video gemaakt waarop je het goed kunt horen.
Iemand die mij in de goede richting kan duwen?
https://streamable.com/tseuxb

Boppie zei:
Ik zou de dealer eens horen.
Dat. Het zou een modelspecifiek probleem kunnen zijn waar de genoemde Bovag-garage niet, maar een Peugeotdealer/-garage wel bekend mee is. Al zijn Peugeots en zeker 208'en auto's die imo typisch bij de garage om de hoek onderhouden worden. Maar goed,je hebt al 3 garages gehad, en 4e kan er ook nog wel bij ;)

Heb je de auto's laten onderzoeken door de garages (x uurtarief)? Of was het over de auto heen "Hij rammelt, wat kan het zijn?" gesprek....

Ik denk niet, dat dit een schokdemper is.
Lijkt mij meer een versleten/defect rubber ergens. stabilisatorstang, draagarm oid.

Goedendag auto liefhebbers

Na 3 auto garages versleten te hebben probeer ik het toch hier maar.
Wat is er aan de hand? Nou, mijn Peugeot 208 heeft sinds een week of 4 een zeer irritante rammel/kraak/schuur geluid in de rechter voor as.
Ik ben bij 3 verschillende bovag garages geweest en allemaal weten ze het niet. De een zegt vervang preventief de schokbrekers en de ander en zegt nieuwe stabilisator stangen.
Het is me te gek af om op de bonnefooi een honderdje of 6/7 weg te gooien zonder dat zeker is dat dit irritante geluid weg gaat.
Het is goed te horen op kleine oneffenheden. Het gaat op een drempel niet harder dan op een miniskuul kuiltje in de weg. Bij ons in de straat( boerenlandweg) gaat het flink tekeer. Het gekke is, buiten hoor je amper wat.

Ik heb een video gemaakt waarop je het goed kunt horen.
Iemand die mij in de goede richting kan duwen?

Ik heb 100% exact hetzelfde probleem. Ook 208, zelfde type geluid!! Helaas staat er geen antwoord in dit forum. Heb je dan uiteindelijk de oorzaak gevonden?

Overmorgen ga ik naar de garage, dus hopelijk met een antwoord...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan