Peugeot 207 SW Outdoor 1.6 VTI? Doen of ...

Goedendag,

Omdat een mooie Tiguan of Cross Touran buiten mijn budget is en ik toch mijn vader wil verassen met een wat "stoere" auto met wat makkelijkere hoge instap kan ik een Peugeot 207 SW Outdoor met een handgeschakelde 1.6 VTI kopen van een garage.

Het ding is nu dat ik lees dat de 1.6 VTI's behoorlijk wat olie kunnen verbruiken. Wat zijn jullie meningen hier over? Het liefst had ik een THP blok maar ja, dat wil je ook niet hebben.

Enige advies? Doen of toch maar niet....
Auto heeft 130.xxx gelopen met NAP.

peugeot-207-sw-outdoor-1-6-vti-xs-1-6-vti-xs.jpg

Ik heb de 207SW gehad met dit blok en er ruim 192.000 mee gereden.
Ja, hij kan olie gaan verbruiken. Als je veel rijd zoals ik is dat vervelend, maar als je niet veel kilometers maakt is een liter op 4000km niet zo erg.
Ook is de auto zwaar en daarmee niet erg zuinig te rijden. Ik moest echt m'n best doen om 1:14 te rijden gemiddeld.

Wat mij het meest stoorde aan de auto is het hoge toerental op de snelweg en het bijbehorende geluidsniveau in de auto.
Schijnt dat er ook versies zijn met extra geluidsisolatie. Gewoon even goed proberen dus.
De THP heb je qua vermogen niet nodig. De 1.6VTI maakt de 207 ook al behoorlijk vlot

De THP wil je echt niet. Zijn rampmotoren, interne vervuiling, kettingen die kapot gaan, hoog olieverbruik.
100x beter de VTi. Die verbruiken alleen wat olie, verder zijn die wel ok.

Terug
Bovenaan