Peugeot 207 - Remlicht doet het niet storing

Galanthus

Wegverkenner
Hi,

Was ik net even gezellig mijn auto aan het wassen, stofzuigeren, tanken alles erop en er aan. Wil ik weg rijden.. en kijk is een remlicht doet het niet meer. 3 weken geleden was mijn schakelaar aan vervanging toe van mijn remlicht. Die deed het eerst niet ook niet meer, ANWB gebeld die zijn dat ik deze moet vervangen. Nou had die dus een tijdelijke oplossing. Die werkt nu wel, maar mijn remlicht doet het nou niet meer.

Zijn deze 2 aan elkaar verbonden? kabels? enz? Ik weet iig dat ik een nieuwe schakelaar nodig heb.

Kan ik dit zelf vervangen remlicht en achterruit licht schakelaars?

Een ding weet ik zeker.. nooit meer een Franse auto voor mij... alleen maar elende met electronica.

Als mijn 2de auto kies ik wel voor een Kia Rio uit 2013 :).

Bedankt alvast!

Ik begrijp weinig van je tekst. Lees het aub zelf nog eens goed door.

Doen al je remlichten het niet, of is een van de drie stuk?
En ja, wanneer heb je voor het laatst een Peugeot zien rijden waarvan alle lampen het deden (met name de 307)?

TomTom zei:
Ik begrijp weinig van je tekst. Lees het aub zelf nog eens goed door.

Doen al je remlichten het niet, of is een van de drie stuk?
En ja, wanneer heb je voor het laatst een Peugeot zien rijden waarvan alle lampen het deden (met name de 307)?

Mijn achteruitrij verlichting doet het niet meer, 3 weken geleden deed mijn remlicht het niet... schakelaar werd open gemaakt door een ANWB monteur en aan elkaar gewikkelt of wat die ook precies deed. Die gaf aan dat ik deze moet vervangen, deze heb ik nog niet vervangen. Alleen begrijp ik niet waarom mijn achteruit rij verlichting het nu ook niet doet? Hebben deze link aan elkaar?

Tnx

Er staat toch echt alleen maar remlicht in je eerste post.
Kan best dat die aan elkaar gelinkt zijn. Geen idee wat er gebeurt als de ANWB aan draden gaat zitten rommelen.

Maak eerst de remlichten in orde. De schakelaar vervangen is niet veel werk, en kan je goed zelf. De remlichtschakelaar zit boven aan je rempedaal. Dan verder zoeken. Schakelaar voor de achteruitrijlichten zit op de versnellingsbak.

TomTom zei:
Kan best dat die aan elkaar gelinkt zijn. Geen idee wat er gebeurt als de ANWB aan draden gaat zitten rommelen.

Maak eerst de remlichten in orde. De schakelaar vervangen is niet veel werk, en kan je goed zelf. De remlichtschakelaar zit boven aan je rempedaal. Dan verder zoeken. Schakelaar voor de achteruitrijlichten zit op de versnellingsbak.

Zie inderdaad dat ik deze niet heb vermeld. Ik zal een schakelaar kopen voor mijn remlichten, want het rommelen aan een schakelaar is geen goed idee. Remlicht schakelaar weet ik precies waar die zit is het een CLICK systeem? Weet alleen niet waar achteruitrijlichten zitten wat je vermeldt bij mijn versnelligsbak hoe kom ik daar in de buurt?

Tnx

Galanthus zei:
TomTom zei:

Zie inderdaad dat ik deze niet heb vermeld. Ik zal een schakelaar kopen voor mijn remlichten, want het rommelen aan een schakelaar is geen goed idee. Remlicht schakelaar weet ik precies waar die zit is het een CLICK systeem? Weet alleen niet waar achteruitrijlichten zitten wat je vermeldt bij mijn versnelligsbak hoe kom ik daar in de buurt?

Tnx

De remlichtschakelaar is een soort kliksysteem (bajonet). Kwartslag draaien en hij komt los.
Voor de A.U.R. schakelaar: als je dat moet vragen, dan raad ik je af er zelf aan te sleutelen. Hij zit bovenop de versnellingsbak naast de schakelkabel Eruit halen doe je met een sleutel 22. Je kan er volgens mij net bij, maar het gaat beter als je de accu en het luchtfilter verwijdert. Je armen haal je anders goed open ;)

Plaatje van internet, in het midden zie je hem zitten, links van de bowdenkabel.
b2bk068d.gif

Wel toevallig als twee schakelaars er min of meer gelijktijdig de geest geven. Eigenlijk heb je voor dit soort klussen eerst een elektrisch schema nodig om uit te puzzelen of ze inderdaad geen component, draad of massa-aansluiting delen.

s velthuis zei:
Wel toevallig als twee schakelaars er min of meer gelijktijdig de geest geven. Eigenlijk heb je voor dit soort klussen eerst een elektrisch schema nodig om uit te puzzelen of ze inderdaad geen component, draad of massa-aansluiting delen.

Daarom eerst de remlichtschakelaar vervangen en de bedrading origineel maken. Grote kans dat eea met de ingreep van de ANWB samenhangt.

TomTom zei:
s velthuis zei:

Daarom eerst de remlichtschakelaar vervangen en de bedrading origineel maken. Grote kans dat eea met de ingreep van de ANWB samenhangt.

Dat zou kunnen inderdaad.

TomTom zei:
s velthuis zei:

Bedankt, ik denk het ook. Want iemand van ANWB heeft hem aan elkaar geknutseld.. denk dat het best kan zijn dat het op een manier met elkaar verbonden is. Peugeot he electronica.. ik zal deze bestellen deze kan ik zelf vervangen moet prima lukken.

Bedankt!

Als dat niet helpt.. dan kijk ik verder.

Wel vreemd alleen.. melding van lamp is defect fysiek lamp of schakelaar? miss beter alle 2 schakelaars bestellen?

Terug
Bovenaan