Peugeot 207 - Parkeerlichten doen het niet?

Galanthus

Wegverkenner
Ik krijg sinds 2 dagen een parkeerlicht melding op mijn boordcomputer dat mijn lampen defect zijn. Mijn vraag is, zijn het daadwerkelijk mijn lampen of is het een schakelaar? Hoe kan ik dit achterhalen?

Mijn remlichtschakelaar was tijdelijk "Gebogen" als tijdelijk oplossing, hebben die misschien een link met elkaar? En hoe weet ik nou of mijn lampjes zijjn verbrand? Zo ja dan bestel ik gwn nieuwe.

OF IS HET misschien een zekering die ik moet controleren?

Misschien een domme vraag maar mijn airco doet het niet goed.. blaast warm maar als ik kijk naar de handleiding:

Instrumentenpaneel, controlepaneel veiligheidsgordels, koplampverstelling, airconditioning, handsfree set, elektronische eenheid parkeerhulp achter, airbags.

Die doen het beiden niet? is gewoon een zekering?

Thanks!

Branden de lampen wel of niet? En zo ja/nee welke wel/niet? Staat niet vermeld. Als de computer de melding geeft zou ik er even vanuit gaan dat de schakelaar werkt.... Lampjes en zekering kan je zo doorpiepen met een multimeter... of je brengt hem naar de garage.

boyofwax zei:
Branden de lampen wel of niet? En zo ja/nee welke wel/niet? Staat niet vermeld. Als de computer de melding geeft zou ik er even vanuit gaan dat de schakelaar werkt.... Lampjes en zekering kan je zo doorpiepen met een multimeter... of je brengt hem naar de garage.

Hoi!

Ja, kop lampen verwijder achterkant.. lanmpjes waren in orde... was ZEKERING F14!!!!! Airco deed het niet warm lucht en parkinglicht.. guess what!? Waren verbonden aan elkaar met 1 zekering.
Jupie :D

Maar krijg wel nog steeds een een storing.. maar remlicht en parkeerlicht doen he tprima?

Galanthus zei:
Maar krijg wel nog steeds een een storing.. maar remlicht en parkeerlicht doen he tprima?

Het kan zijn dat de storing in het geheugen gereset moet worden, maar of dat zo is moet je voor jouw auto opzoeken.
Het kan ook zijn dat de melding na x aantal keer starten verdwijnt.

Terug
Bovenaan