Peugeot 206 raar geluid (+video)

Guest
Hallo,

Ik heb sinds een maand mijn eerste auto aangeschaft, namelijk een Peugeot 206 uit 2000. De auto was nog in redelijke staat (voor zover het kon voor een 16jarige auto), maar een week na aankoop begon de auto een tikkend geluid te maken nadat ik de motor uitzette. Dit geluid kwam voornamelijk van onder de auto (en vooral net boven de wielen dacht ik). Ik heb vandaag er even een filmpje van gemaakt om het geluid te laten horen, op het filmpje zelf valt verder vrij weinig te zien. De kilometerstand is rond de 147000 en de remvloeistof moet binnenkort worden vervangen.

Kan iemand me vertellen of dit geluid zo erg is dat ik er meteen naar de garage voor moet of ik gewoon kan doorrijden.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=W9eMQQp1U9w

Alvast bedankt.

Klinkt als afkoelende uitlaat onderdelen, en hoor ik wel vaker bij andere auto's direct na het afzetten van de motor. Volgens mij is er niets aan de hand.

juist(y)geluid komt bij de voorwielen vandaan neem ik aan?
is het eerste stuk vanaf je motorblok dat dan zo onder de motor doorloopt naar achter zeg maar wat kan gaan tikken meestal na een lange(of stevige)rit.
als je uitlaat tikt in de buurt van de einddemper kan het mischien nog weer iets anders zijn,want daar word de utilaat lang niet zo heet als aan de voorkant.

Excellentie zei:
Klinkt als afkoelende uitlaat onderdelen, en hoor ik wel vaker bij andere auto's direct na het afzetten van de motor. Volgens mij is er niets aan de hand.

lex1976 zei:
juist(y)geluid komt bij de voorwielen vandaan neem ik aan?
is het eerste stuk vanaf je motorblok dat dan zo onder de motor doorloopt naar achter zeg maar wat kan gaan tikken meestal na een lange(of stevige)rit.
als je uitlaat tikt in de buurt van de einddemper kan het mischien nog weer iets anders zijn,want daar word de utilaat lang niet zo heet als aan de voorkant.

Ja komt bij de voorwielen vandaan. Gelukkig dat het niet iets ergs is, bedankt!

Terug
Bovenaan