Peugeot 206 1.4 uit 2005 automaat startprobleem

A

Anoniem

Guest
Goedenavond,

Sinds kort heb ik last met starten van m’n Peugeot, koppakking heb ik al eens laten vervangen. Maar er wordt gezegd dat het waarschijnlijk de katalysator is, echter is dat niet met zekerheid te zeggen. Ik merk zelf dat die de vonk helemaal niet goed maakt, dus lijkt me aan de startmotor te liggen. Tevens hapert de auto soms met overschakelen of blijft die te lang met hoge toeren in een lage versnelling hangen. Iemand ideeën/tips?

Heb je 'm al uitgelezen? Als de katalysator defect is zal de auto storingen geven op de lambdasondes.

Als de startmotor slecht begint te worden hoor je deze langzamer draaien, maar dat kan ook veroorzaakt worden door een slechte accu. Een accu kan qua voltage en ampere op het eerste gezicht goed lijken, maar toch tijdens het starten te weinig prik hebben om de motor aan de gang te krijgen. Amperemeter op de accu zetten tijdens het starten kan al het een en ander verklaren.

Als er iets mis zou zijn met het vonken dan zou dat aan het onstekingsgedeelte liggen, niet aan de katalysator. Wat is de onderhoudshistorie van de auto?

Terug
Bovenaan