Marieke 8119642
Net ingestapt
We kochten 1,5 jaar geleden onze eerste Peugeot (in 30 jaar zijn er toch 50+ auto’s voorgegaan maar nooit een Peugeot). Nu kochten we een jonggebruikte Peugeot e-208, 24.000 km. op de teller. Na driekwart jaar brak een remblok door de midden (“dat gebeurt eigenlijk nooit”), maar kan gebeuren. Na 15 maanden is nu de gehele boordcomputer kapot. Niet gewoon een kwestie van een update maar de hardware stuk. En nu komt het: we wachten al 5 maanden op een nieuwe. Merkdealer krijgt het niet voor elkaar. Peugeot Nederland zegt doodleuk “het gaat op chassisnummer”. Wat dat inhoudt geen idee. Los van de erg hoge kosten (coulance is de helft tegemoetkoming), houdt het in: geen airco, niet handsfree bellen, geen navigatie, geen achteruitrijdassistentie, lampjes/meldingen niet kunnen resetten, kortom terug naar 1980. Dus vanwege de grote vraag naar nieuwe auto’s trek je al trotse bezitter/privé-eigenaar van een paar jaar oude elektrische auto aan het kortste eind.
Als iemand tips heeft hoe dit op te lossen hoor ik het ook graag
Als iemand tips heeft hoe dit op te lossen hoor ik het ook graag