Parkeersensors werken niet

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb een Volkswagen golf 6, waarbij de parkeersensors het niet doen. Er komt namelijk niets op het scherm van mijn navigatie tijdens het parkeren.
Ik vraag me af waar de module is geplaatst, die verantwoordelijk is voor de weergave van de parkeersituatie op mijn navigatie.

Heeft iemand misschien een idee?

Met vriendelijke groet,

mijn vader heeft een E39 en die van hem doen het ook niet.
reden:

hij laat zijn auto vaak vies worden en dan komt er vuil op de sensoren en dan werken ze niet.

probeer elke 2 weken ze even schoon te maken help al.

fouten voorbehouden aan slecht nederlands.

Met de BMW's was het zo dat je kunt horen of ze het doen. Als je de auto in de achteruit zet(uiteraard motor uit!) kun je bij de sensor luisteren. Tikt de sensor, dan doet de sensor heb. Is de sensor stil...

Maar of dat bij een VW ook van toepassing is weet ik niet.

Is de auto voorzien van trekhaak?
Zijn de sensoren schoon?
Brand de achteruitrijverlichting?

Wat wil je zien op het navigatiescherm?
Zoals je het schrijft denk ik dat je een camera weergave wenst te zien.. moet er achter wel een camera aanwezig zijn.. (was destijds vast een extra optie) ;)

Hoor je de piepjes wel?

Bedankt voor jullie reactie leden.

Ik heb zowel voor als achter sensoren. Het kan toch niet zijn dat als een sensor defect is dat zowel aan de voorkant als achterkant de sensoren het niet doen?

Aangezien de sensor wel piept als ik naar achter rijd, vraag ik me af waar de module/apparaat zit die een signaal verstuurt naar de navigatie, waardoor de navigatie voor de weergave kan zorgen.

Tot slot zijn de sensoren niet vuil. De auto wordt schoongehouden aan binnenkant als buitenkant.

Met vriendelijke groet,

Het klinkt alsof u de parkeersensoren weergave hebt uitgeschakeld in uw navigatie systeem. Als u wel geluidssignalen hoort maar er geen weergave op het scherm is betekend dit dat de module gewoon functioneert maar de navigatie systeem het activatie signaal negeert.

Kijk daarom even naar de settings in uw navigatie systeem. (in de RNS310: fysieke knop: "Setup" en dan onderaan knop op het scherm "Systeem" ) anders even het boekje pakken om te kijken waar de settings staan.

Als ik even snel Google lijkt het een optie bij/voor nieuwere VW navi's te zijn. Weet je zeker dat het zo moet werken?

bij bmw peept die 1 sec doen ze het peept de auto 3 sec is de sensor niet aan.

Voorheen heeft ie het altijd gedaan Pio. En er is niets veranderd.
Plots deed ie het niet meer. Ik ga het nachecken hoe het is met de instellingen van de navigatie.

Maar kan iemand mij vertellen waar de module/apparaat is geplaatst, die verantwoordelijk is voor het grafische signaal naar de navigatie toe? En hoe heet zo een module/apparaat?

Met vriendelijke groet,

niet zei:
Voorheen heeft ie het altijd gedaan Pio. En er is niets veranderd.
Plots deed ie het niet meer. Ik ga het nachecken hoe het is met de instellingen van de navigatie.

Maar kan iemand mij vertellen waar de module/apparaat is geplaatst, die verantwoordelijk is voor het grafische signaal naar de navigatie toe? En hoe heet zo een module/apparaat?

Met vriendelijke groet,

Volgens mij zit de module voor de parkeersensoren zelf gewoon achter de bumper, of binnen achter de bekleding weggewerkt.

Wat betreft de communicatie richting de navigatie; ik gok dat het via een CANbus netwerk gaat, maar ben hier niet zeker van. Wanneer dit wel het geval is, en er dus waarschijnlijk ergens een overgangsweerstand (of onderbreking) aanwezig is, kun je de kabelboom gaan opzoeken, om vervolgens het ''twisted pair'' te inspecteren. 2 dunne draadjes, geheel in elkaar gewikkeld.

Heb zelf nog niet super veel ervaring met deze nieuwere voertuigen, dus wellicht even wachten op antwoord van een expert, of dealer bellen voor uitsluitsel natuurlijk ;)

Nou volgens mij hoef je helemaal geen module te zoeken, je moet gewoon in je instellingen op je Navi scherm zoeken. Het kan zijn dat je terwijl je aan het parkeren was op een knopje van je navi drukte waardoor het schermpje nu niet meer getoond wordt.

Dat denk ik ook, daarna kun je wel gaan zoeken via je CANbus. Ga eerst eens kijken in de software aangezien daar de meeste dingen gewoon opgelost kunnen worden.

Maar heel eerlijk zou ik dat aan de dealer overlaten. Huidige kabelbomen zijn zo complex en vertrouwen zo erg op signalen dat een kleine verandering in welk deel dan ook een kettingreactie kan veroorzaken die de hele auto platlegt.
En dat is een heeeeeel duur grapje.

Wat er verder ook gebeurt, is dat het knopje aan/uit van de sensoren knippert. Soms piepen de sensoren lang.
Geeft dit een indicatie wat eventueel bekend is bij de leden?

Volgens mij is de relatie niet - VW dealer danig verstoord. Drie dagen geleden kreeg niet al het advies even bij de dealer langs te gaan en de boel te laten uitlezen.
Veel handiger om hier dagenlang door te emmeren en uiteindelijk toch bij die dealer terecht te komen, nietwaar niet ?
d026.gif

;)

Terug
Bovenaan