Mijnheer Petrol
Wegverkenner
Hallo. Ik rij sinds einde April in een Fiat Panda uit 2008. Heb er in Juni een nieuwe distributieset op laten monteren omdat ik wel het idee had en ergens nog steeds heb om lang met deze Panda te doen. Oke, de kilometerstand is sinds gisteren 288 duizend en hij heeft wat rammeltjes en kraakjes maar verder is het een fijne kar.
Maar deze auto heeft ook wat temprament want het is natuurlijk een Italiaan. Dit temperament laat de Panda merken door dat de stuurbekrachtiging op verschillende momenten uitvalt.
Nadat ik de auto kocht is de stuurbekrachtiging op 4 verschillende momenten uitgevallen.
Vlak na aanschaf, heb 'm toen laten uitlezen. Geen foutcodes.
Tijd terug in de file was het ook *klik* en viel 'ie uit.
Gistermiddag viel 'ie uit en toen zakte ergens de moed mij een beetje in de schoenen. Maar zoals ik in die situatie doe. Aan/uit en weer karren. Tot dat gisternacht na een ritje van 12 Kilometer er weer een klik te horen was en be bekrachtiging weer stopte. Ik merk dat mijn geduld met het karretje wat begint op te raken. We zijn 4 Maanden verder en dit is de enige auto die ik heb gehad die mij dit gedoe heeft gegeven tot op het punt dat ik er niet meer de snelweg mee op durf want stel je voor dat 't gebeurt tijdens het in/uitvoegen of in een bocht?
Nou is het probleem volgens elke bron opgelost met een nieuwe stuurhoeksensor, zijn niet duur om te vervangen. Ook niet inclusief montage. Maar, ik lees dus ook dat je daarvoor specifieke foutcodes moet krijgen en die krijg ik niet. De bekrachtiging doet "klik" dan valt de bekrachtiging uit, inclusief het rode stuurtje op het dashboard (en omdat 't elektronisch is is het sturen zonder, niet alsof je stuurt met een auto zonder stuurbekrachtiging. Hij blijft namelijk plakken en het sturen gaat dan ook met vrij veel tegendruk)
Nu is mijn vraag. Hebben meer mensen dit probleem op weten te lossen voor lange termijn door die stuurhoeksensor te vervangen? Zo ja, laat het mij weten want dan laat ik het repareren. Zo nee, laat het mij dan ook weten want dan weet ik dat het weggegooid geld is.
Met vriendelijke groet, Henk.
Maar deze auto heeft ook wat temprament want het is natuurlijk een Italiaan. Dit temperament laat de Panda merken door dat de stuurbekrachtiging op verschillende momenten uitvalt.
Nadat ik de auto kocht is de stuurbekrachtiging op 4 verschillende momenten uitgevallen.
Vlak na aanschaf, heb 'm toen laten uitlezen. Geen foutcodes.
Tijd terug in de file was het ook *klik* en viel 'ie uit.
Gistermiddag viel 'ie uit en toen zakte ergens de moed mij een beetje in de schoenen. Maar zoals ik in die situatie doe. Aan/uit en weer karren. Tot dat gisternacht na een ritje van 12 Kilometer er weer een klik te horen was en be bekrachtiging weer stopte. Ik merk dat mijn geduld met het karretje wat begint op te raken. We zijn 4 Maanden verder en dit is de enige auto die ik heb gehad die mij dit gedoe heeft gegeven tot op het punt dat ik er niet meer de snelweg mee op durf want stel je voor dat 't gebeurt tijdens het in/uitvoegen of in een bocht?
Nou is het probleem volgens elke bron opgelost met een nieuwe stuurhoeksensor, zijn niet duur om te vervangen. Ook niet inclusief montage. Maar, ik lees dus ook dat je daarvoor specifieke foutcodes moet krijgen en die krijg ik niet. De bekrachtiging doet "klik" dan valt de bekrachtiging uit, inclusief het rode stuurtje op het dashboard (en omdat 't elektronisch is is het sturen zonder, niet alsof je stuurt met een auto zonder stuurbekrachtiging. Hij blijft namelijk plakken en het sturen gaat dan ook met vrij veel tegendruk)
Nu is mijn vraag. Hebben meer mensen dit probleem op weten te lossen voor lange termijn door die stuurhoeksensor te vervangen? Zo ja, laat het mij weten want dan laat ik het repareren. Zo nee, laat het mij dan ook weten want dan weet ik dat het weggegooid geld is.
Met vriendelijke groet, Henk.