Orientatie nieuwe auto

Guest
Beste allen,

Over enkele maanden mag ik aan de slag. Ik ben starter en 22 jaar, woon nog thuis. Ik ga gemiddeld aan woon-werkverkeer+ prive+ vakanties ongeveer 40 a 45.000 km per jaar rijden. Ik zou graag advies willen over welke auto's ik moet overwegen. Ik heb een stevige voet en ben een sportieve rijder. Dat in combinatie met het aantal kilometers per jaar doet me ondanks de '' GET RID OFF DIESEL'' tijden denken aan een diesel. De vraag is echter, wat is nu verstandig?

Eisen:
- Automaat, vanwege filerijden en comfort
- Hatchback of sedan
- Minimaal 2011
- Kmstand onder de 200.000, ik overweeg import uit duitsland via een kennis als de auto dan dikker is uitgevoerd of aanzienlijk minder heeft gelopen. Ik zal hierbij goed opletten of de kmstand daadwerkelijk klopt, uitgebreide aankoopkeuring etc.
- Minimaal 150PK( rij nu een saab 9-3 1.8T met 195pk)
- Duits? BMW, audi, mercedes? ( hoeft niet per se, overtuig me?)

Het budget bedraagt 15.000 euro en kan indien echt nodig verhoogd worden naar 17K. Ik begrijp dat dit een groot bedrag is als startende maar ik wil de auto ook wel minimaal 4 a 5 jaar houden en ben nogal een liefhebber. Netjes de beurten op tijd, niet inhouden op onderhoud en het ding draaiende houden is de motto hier. Dat mag wel wat kosten als car enthousiast. Ben benieuwd naar de mogelijkheden!
 
Volvo V40 D4? Zijn ook niet zo duur maar lijkt me een onwijs fijne auto.
In jouw situatie zou ik iets minder uitgeven aan een auto en juist wat apart leggen voor een eigen woning tzt, maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten. Ik heb iig nooit spijt gehad van mijn keuze daarin.
 
Barri zei:
Volvo V40 D4? Zijn ook niet zo duur maar lijkt me een onwijs fijne auto.
In jouw situatie zou ik iets minder uitgeven aan een auto en juist wat apart leggen voor een eigen woning tzt, maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten. Ik heb iig nooit spijt gehad van mijn keuze daarin.

Volvo V40 D4. mooie auto's, instap even wennen, 190pk en zuinig. Ik kijk inderdaad ook al met de huidige partner naar een woning voor 2021. Dat is inderdaad wel de prioriteit. Ik heb gelukkig de afgelopen jaren wat gespaard. Ik herinner me wel vaag dat de d4 wat problemen kende met de EGR klep, roetfilters etc? Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Geen enkele auto is namelijk perfect. Ik zie dat de d4 te halen is onder het budget zelfs. Sounds good.
 
Mijn collega heeft onlangs een V40 D4 met 330.000 km ingeleverd, 11 beurten, 2 betaalde reparaties (waterpomp en deurslot) en onder garantie EGR bij 90.000 km. Dit is een bekend probleem en zover ik weet is na reparatie dit geen probleem meer. Met een handbak had hij een gemiddeld verbruik van 1 op 20-21. Collega is geen zuinige rijder, maar overschrijd de maximum snelheid niet. 100=100 en 130=130.
 
Hoe goed is de SAAB nog? Heb je overwogen om daar LPG in te zetten? Kan volgens mij prima en dat lijkt me financieel de meest aantrekkelijke optie.

Overigens: Orienteren is natuurlijk prima, maar de komende weken heb je nog geen diesel nodig lijkt me (afhankelijk van je baan natuurlijk).
 
Arjee zei:
Hoe goed is de SAAB nog? Heb je overwogen om daar LPG in te zetten? Kan volgens mij prima en dat lijkt me financieel de meest aantrekkelijke optie.

Overigens: Orienteren is natuurlijk prima, maar de komende weken heb je nog geen diesel nodig lijkt me (afhankelijk van je baan natuurlijk).

De saab heeft een LPG installatie en een kmstand van 300.000. Rijdt nog als een tierelier haha. Super vlot, geen olieverbruik en altijd dealer( en nadat de stekker eruit ging saab specialist onderhouden). Koppeling is vervangen recent, dynamo, wat sturingsonderdelen van de turbo en een grote beurt. Alleen haal ik niet meer dan 340km op een tank en is het geen nieuwe auto meer. Ik wil graag een nieuwe auto halen rond december dit jaar. Dan zal de saab op de 335.000 km zitten. Ik zou dan ongeveer 2 a 3x langs de pomp staan per week in de nieuwe situatie. Vandaar de overweging om te switchen na 2 jaar saab. Ik verwacht dat er na die 335.000 alleen maar kosten kunnen gaan bijkomen want de auto is niet nieuw meer natuurlijk. En het zijn steeds mini dingetje maar ik heb vaak gezeik gehad omtrent de LPG G3. Echt mini dingetjes als stekkers die falen, LPG computer die ermee stopt etc. Kleine dingen maar echt irritant. Tanken in belgië was wel weer 18 euro voor een volle tank...
 
Vin cent zei:
Mijn collega heeft onlangs een V40 D4 met 330.000 km ingeleverd, 11 beurten, 2 betaalde reparaties (waterpomp en deurslot) en onder garantie EGR bij 90.000 km. Dit is een bekend probleem en zover ik weet is na reparatie dit geen probleem meer. Met een handbak had hij een gemiddeld verbruik van 1 op 20-21. Collega is geen zuinige rijder, maar overschrijd de maximum snelheid niet. 100=100 en 130=130.

Ik ben online ook al aan het lezen en het klinkt niet verkeerd. De aanschafprijs op basis van marktplaats met onder de 150K gelopen zie ik tussen de 9 en 12K. Dit is meen ik afhankelijk van de uitvoering. R-design vind ik weer heel mooi, maar comfort vind ik ook belangrijk. Wat is dan wijsheid? Summum met R design?( als dat kan). Ik wil hem dan inderdaad kopen rond de 100-150k gelopen en dan afrijden tot de 3 ton. Lijkt me een prima investering voor een aantal jaren rijplezier en comfort.
 
Ik weet niet wat voor uitvoering mijn collega had, het was wel een luxe maar geen sportieve. Auto stond op 16" wielen en ik vond de auto dan fijn rijden op snelweg, maar wat minder op bijvoorbeeld klinkerwegen. Dan reed mijn Megane fijner. Maar dat is erg persoonlijk. Met veel km hou ik de wielmaat graag origineel.
 
Je kan ook gaan voor een BMW 3 serie.
320D EDE
bmw-3-serie-320ed-executive-ecc-lmv-xen-navi-audio.jpg


Is een Lexus CT200h nog een optie? Is geen diesel maar hybride en daar kan je probleemloos nog 200dkm bij zetten.
CT200h
lexus-ct-200h-200h-hybrid-f-sport-line-nlauto-mat-grijs-wrap.jpg
 
Epica zei:
Je kan ook gaan voor een BMW 3 serie.
320D EDE
bmw-3-serie-320ed-executive-ecc-lmv-xen-navi-audio.jpg


Is een Lexus CT200h nog een optie? Is geen diesel maar hybride en daar kan je probleemloos nog 200dkm bij zetten.
CT200h
lexus-ct-200h-200h-hybrid-f-sport-line-nlauto-mat-grijs-wrap.jpg

De bmw 3 serie vind ik echt prachtig. Lekker sportief en een hele goede automaat. Moet ik mij dit type ook nog zorgen maken om de ketting? Dit was meen ik een bekend probleem bij de vorige 3 serie. Verder mooi voorbeeld.

De lexus lijkt een verstandige keuze, die ik gezien mijn leeftijd niet zo snel ga maken als het gaat om zulke keuzes haha. Verder wel hele mooie verbruikscijfers en het genoemde voorbeeld ziet er stak uit. Ik neig wel sneller richting de Dreier. Ik zie op mobile.de voor rond de 14/15K ook mooie 3 series met leder + sport pakket. vb zonder leder wel + facelift: https://www.mobile.de/nl/Auto/BMW-320dA-Ahk-Shz-19-Zoll/vhc:car,cnt:de,srt:mileage,sro:asc,ms1:3500_10_,frn:2014,prx:15000,ful:diesel,mlx:150000,ger:automatic_gear,dmg:false,vcg:limousine/pg:vipcar/294003738.html en ik zie alleen iets leukere velgen dus geen sportpakket. Interessante suggestie, wel een klasse hoger in de mrb maar dan krijg je wel wat lijkt me?
 
Mijn voorkeur zou uit gaan naar een 320D, ik vind hem mooier en ik denk dat hij ook wel iets comfortabeler is.
 
Epica zei:
Mijn voorkeur zou uit gaan naar een 320D, ik vind hem mooier en ik denk dat hij ook wel iets comfortabeler is.

Vanaf welke uitvoering? Ik vind de facelift achterlichten namelijk echt mooi. zie: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1534074191-bmw-3-serie-320d-ede-corporate-lease-essential-automaat-bj20.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr maar heb liever een prefacelift die voller in de spullen zit lijkt me.
 
Ik zou voor eentje gaan die sportstoelen heeft, grootbeeld navigatie en Xenon/Led verlichting en niet al te grote wielen. Alleen dan wel met m-pakket en 320i motor, in jou geval met de 320D en zonder het m-pakket want zo'n sportonderstel is niet comfortabel.
320
bmw-3-serie-320i-centennial-high-executive-320i-centennial-high-executive-m-sport-innovation-pakket.jpg

Dit vind ik hele mooie uitvoering
 
Epica zei:
Dit vind ik hele mooie uitvoering

Ook een heel mooi prijskaartje!

Forza1997 zei:
Het budget bedraagt 15.000 euro en kan indien echt nodig verhoogd worden naar 17K.

Wat denk je van zoiets? Voorbeeld binnen (verhoogd) budget en met 2 (of 3) jaar HQP garantie:
https://www.honda-wesselink.nl/showroom/occasions/detail/8443231
0-1e39507c-eaac-4435-b880-7f5c7cbc74b6.jpg
 
Jazzik zei:
Epica zei:
Dit vind ik hele mooie uitvoering

Ook een heel mooi prijskaartje!

Forza1997 zei:
Het budget bedraagt 15.000 euro en kan indien echt nodig verhoogd worden naar 17K.

Wat denk je van zoiets? Voorbeeld binnen (verhoogd) budget en met 2 (of 3) jaar HQP garantie:
https://www.honda-wesselink.nl/showroom/occasions/detail/8443231
0-1e39507c-eaac-4435-b880-7f5c7cbc74b6.jpg

Dat lijkt mij geen diesel.
 
haarr zei:
Dat lijkt mij geen diesel.

Klopt!!! Dit is om deze vraag te beantwoorden:

Forza1997 zei:
het aantal kilometers per jaar doet me ondanks de '' GET RID OFF DIESEL'' tijden denken aan een diesel. De vraag is echter, wat is nu verstandig?

Tja...verstandig? Neem een benzine of toch maar een hybride...
Gewoon wat voorbeelden van zo goed als nieuwe hybrides:
https://www.autotrack.nl/a/toyota-auris-49017010
https://www.autowereld.nl/hyundai/ioniq/1-6-gdi-blue-hev-141-pk-dct-first-edition-rijklaar-33203968/details.html
https://www.autotrack.nl/a/lexus-ct200h-48266969
https://www.autotrack.nl/a/kia-optima-43998063
 
Jazzik zei:
Epica zei:
Jazzik zei:
Epica zei:
Dit vind ik hele mooie uitvoering

Ook een heel mooi prijskaartje!
Alleen is dat helemaal niet belangrijk wat het prijskaartje is.

O..???
c050.gif
Forza1997 zei:
Het budget bedraagt 15.000 euro en kan indien echt nodig verhoogd worden naar 17K.
Hij vraagt vanaf welke uitvoering en dan laat ik zien wat ik mooi vind. Als hij zoiets ook mooi vind kan hij zoiets opzoeken.
Maar je kan ook gewoon niet reageren, hij bericht is bedoeld voor de TS.
 
In Nederland helaas niet binnen je budget zie link, maar misschien wel bij de oosterburen

https://www.autowereld.nl/infiniti/q30/s-2-2d-sport-awd-33130721/details.html

Deelt onderstel en interieur en techniek met de mercedes a-klasse. Of het een hatchback, crossover of mpv is mag je zelf beslissen.

0-a06dcd4a-6709-4313-924c-7a3661ee0199.jpg


0-4664b44a-b147-4786-aa90-3546250265f9.jpg
 
Jazzik zei:
haarr zei:
Dat lijkt mij geen diesel.

Klopt!!! Dit is om deze vraag te beantwoorden:

Forza1997 zei:
het aantal kilometers per jaar doet me ondanks de '' GET RID OFF DIESEL'' tijden denken aan een diesel. De vraag is echter, wat is nu verstandig?

Tja...verstandig? Neem een benzine of toch maar een hybride...
Gewoon wat voorbeelden van zo goed als nieuwe hybrides:
https://www.autotrack.nl/a/toyota-auris-49017010
https://www.autowereld.nl/hyundai/ioniq/1-6-gdi-blue-hev-141-pk-dct-first-edition-rijklaar-33203968/details.html
https://www.autotrack.nl/a/lexus-ct200h-48266969
https://www.autotrack.nl/a/kia-optima-43998063

TS wil graag sportief rijden, dan ligt een hybride niet voor de hand. Heeft niets met verstandig te maken.
Gewoon een lekkere diesel halen.
 
De Volvo V40 vind ik ook een goede optie.

Voor veel comfort en rust zou ik naar de Mercedes C of E klasse kijken, ook een hele fijne en zeer comfortabele optie is de Renault Talisman, de heerlijke 1,6 DCI die ook door Mercedes wordt gebruikt is geleverd met 130 en 160 pk.
Je koopt ze uit jonge bouwjaren, en zelfs met de 130 pk gaat de auto vlot vooruit.
 
Een Volvo diesel hybride is wat je wilt:

https://www.autounit.nl/?utm_source=autotrack&utm_medium=referral
 
Beste allen,

Heb zojuist de suggesties bekeken. En ik merk dat de hybrides me qua uiterlijk best aanspreken. De CT200H ziet er prima uit bijvoorbeeld. Alleen wat een interieur is het ook, daar kan ik gewoon(mijn mening) niet naar kijken wetende dat ik er 15K+ aan besteed heb. Als ik dat dan vergelijk met de bmw 3 serie, de infinity, de jaguar of Giulia dan denk ik dan gaan we maar toch echt dieselen nu het nog voor de laatste keer even kan. vb: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1535847990-bmw-3-serie-320d-ede-corporate-lease-luxury-led-navi-profesi.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr like come on, dit interieur is niet te vergelijken vind ik met een asiaat. Het feit dat mijn eigen bolide oud is versterkt het effect.

Ik merk dat ik het me echt aanspreekt dat niet iedereen het per se heeft, tenzij het echt een degelijke auto is. De 3 serie wordt massaal gereden in NL, de Volvo V40 ook. Maar ik vind dat echt prachtige wagens. De jaguar XE verbaasde me zelfs, dat dat binnen budget viel. Blijkbaar had ik de prijzen altijd hoger ingeschat. De Giulia is ook echt een rijderswagen en past wel erg goed bij mijn karakter. Ik merk dat ik toch bij de premium merken blijf hangen. De opel astra GTC is me net iets te klein maar dat is mijn fout, ben vergeten te vermelden dat ik liever geen 3 deurs auto heb. Even de spullen achterin gooien of iemand meenemen gaat wat makkelijker. Om een beeld te schetsen van het rijgedrag wat bij me past en waarom de benzines en hybrides wegvallen. Op de snelweg +-10/20km/h hoger indien dit veilig is en rustig(oude situatie) en rij ik voornamelijk op koppel cruisend door. Verder ben ik van de saab nu gewend dat het geen kanon is van 0-40 maar boven de 50 vanaf de 3e versnelling vind ik hem wel aardig rap. Ik rij veelal 80 wegen momenteel met veel traktoren of mensen die denken laat ik eens 65 gaan rijden op een 80 weg? Dus inhalen mag wel lekker vlot.

Mijn shortlist betreft nu:

- BMW 320D F30
- Volvo V40 D4
- Jaguar XE? ( Enige auto waar ik nog nooit mee gereden heb of ervaring heb met de techniek etc, naar mijn mening best uniek zie ze niet vaak!)
- Golf 7 GTD? ( Ziet er soms ook wel verdomd goed uit, maar wie rijdt er nu geen golf?)

Ik merk wel dat de volvo aanzienlijk goedkoper te vinden is. Voor 11-12K moet er wel al een goed exemplaar voor de deur staan. EGR wegschrijven met een chiptune binnen de marge +-225pk dat klinkt nog niet zo verkeerd. Alleen weer onmogelijk om een automaat te vinden in NL tenzij ik 17K wil spenderen. Om het duidelijk te maken voor de heren, ik heb er 17K voor over. Als ik een 320D kan vinden met full options M-pakket(looks), goed onderhouden wat nieuwer lagere kmstand dan doe ik dat. Voor een volvo V40 zou ik echter nu weer nooit 17k uitgeven. Soort van prijs-kwaliteit verhouding die in mijn hoofd goedgepraat moet worden merk ik. Gelukkig heb ik nog de geruime tijd om te beslissen wat het gaat worden. Betrouwbaarheid speelt ook een factor namelijk, wil niet elke dag bij de dealer/specialist staan. Na uitgebreid reviews te scannen komen de bmw 320D en Volvo V40 d4 aardig uit de occasion reviews met hier en daar altijd wat gekkigheid wat ik acceptabel vind.

Groot lap tekst maar ik waardeer elke vorm van input en bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik ben al aardig geholpen. Ik weet nu namelijk dat het een premium gaat worden en ik heb een richting.
 
Epica zei:
Wat vind je van een 4 serie Gran Coupe?
4gc
bmw-4-serie-420d-xdrive-m-pakket-aut-leder-hud-schuifdak-navi-prof.jpg

dit is een VOORBEELD.

Beauty to the max. Maar de prijs(over het algemeen) ligt een stuk hoger t.o.v van de 3 serie. Vind het wel echt een mooie auto met een sportievere look. Verder zie ik dat ze ook zwaarder zijn dus dan is de wegenbelasting één klasse hoger dan de 3 serie en de verzekering ook omdat je meer gewicht meeneemt(denk ik). En een goed exemplaar gaat rond de 18-20 zeker kosten zie ik omdat ze minder rondrijden. Jammer dat wel.
 
Als hybride je aanspreekt zou je ook nog deze koning van de snelweg kunnen overwegen.
Net te krijgen voor je budget

Lexus IS300h

lexus-is-300h-business-line-navi-xenon-camera.jpg


Of anders een V40 D4.
Kan je vertellen dat de V40 een heerlijke auto is. Heb zelf de T3, en ben erg tevreden! Zoek wel naar een mooie met de dingen die jij wil. Het aanbod is groot. zeker in NL.
 
caspervanc zei:
Als hybride je aanspreekt zou je ook nog deze koning van de snelweg kunnen overwegen.
Net te krijgen voor je budget

Lexus IS300h

lexus-is-300h-business-line-navi-xenon-camera.jpg


Of anders een V40 D4.
Kan je vertellen dat de V40 een heerlijke auto is. Heb zelf de T3, en ben erg tevreden! Zoek wel naar een mooie met de dingen die jij wil. Het aanbod is groot. zeker in NL.

Die lexus ziet er niet verkeerd uit. Dat interieur lijkt me ook wel wat. Enige hybride die ik ooit gereden heb is een C350E toen die net nieuw was. Geen idee hoe deze wagen dus zou rijden. Moet ik maar eens een proefrit mee maken denk ik. Ik ben van alle auto's echt geneigd om te gaan voor een volvo V40 D4. Ik reed gisteren achter een aan en ik vind het toch wel een mooie bak. vb: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1537760974-volvo-v40-2-0-d4-r-design-business-191pk-navigatie-clima.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr dit lijkt een goede wagen. MAAR..... Ik rij zelf ook een saab met 3 ton dus ik weet dat de kmstand niet leidend is. Is het wel verstandig om een auto te kopen met een lage kmstand? Deze komt uit 2014 en heeft 80k gelopen. Dus gemiddeld 13K per jaar. Dat is toch veelste weinig? Ligt het dan aan mij of kan dit dan veel beter uitpakken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1528975468-volvo-v40-2-0-d4-summum-business-190pk-leer-xenon-stoelverwa.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Zijn er trouwens ook uitvoeringen waar ik van af moet blijven? En zit er een verschil in stoelen bij bepaalde uitvoeringen?
 
Bij Volvo zou ik kijken naar een V60 diesel hybride.
Bijna 300 pk zonder chippen. En je KUNT hem opladen. Ook qua prijs binnen je budget, zelfs met minder dan een ton op de klok.
 
haarr zei:
Bij Volvo zou ik kijken naar een V60 diesel hybride.
Bijna 300 pk zonder chippen. En je KUNT hem opladen. Ook qua prijs binnen je budget, zelfs met minder dan een ton op de klok.

Interesting. Supa supa fast in a straight line. De auto weegt ongeveer 1850KG. Hoe zit dat met de MRB. Ik meen dat die nu namelijk op half tarief zit tot dit jaar... Volgens de site van de belastingdienst kost het 262 euro omdat het half tarief is. Blijft dit wel zo of ga ik dadelijk failliet? https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1537649902-volvo-v60-2-4-d6-awd-plug-in-hybrid-summum-xenon-adaptive-pa.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr Dit zou dan een dikke kanshebber zijn. In de advertentie staat ook tot 2025 halftarief. Online lees ik er vrij weinig over en zegt iedereen what's next na 2020?
 
Forza1997 zei:
haarr zei:
Bij Volvo zou ik kijken naar een V60 diesel hybride.
Bijna 300 pk zonder chippen. En je KUNT hem opladen. Ook qua prijs binnen je budget, zelfs met minder dan een ton op de klok.

Interesting. Supa supa fast in a straight line. De auto weegt ongeveer 1850KG. Hoe zit dat met de MRB. Ik meen dat die nu namelijk op half tarief zit tot dit jaar... Volgens de site van de belastingdienst kost het 262 euro omdat het half tarief is. Blijft dit wel zo of ga ik dadelijk failliet? https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1537649902-volvo-v60-2-4-d6-awd-plug-in-hybrid-summum-xenon-adaptive-pa.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr Dit zou dan een dikke kanshebber zijn. In de advertentie staat ook tot 2025 halftarief. Online lees ik er vrij weinig over en zegt iedereen what's next na 2020?

miljoenennota_elek_autorijden.jpg

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingplan/belastingwijzigingen-voor-ons-allemaal/belasting-elektrische-auto
 
De verzekering en belasting valt dus best mee zie ik. Woon-werkverkeer zal 70-80km zijn(heen en terug). Dus dat zou ook nog eens heel zuinig moeten kunnen. Ik rij over het algemeen cruisend, wat te hard af en toe. En heb zoals bijna iedereen wel eens een dol moment en dan gaat alles naar sport+ en trek je een paar keer lekker heel vlot door ;).. added to my list.
 
Ik vind zowel de V40 redelijk mooi als de V60 heel mooi, maar ik knap af of het interieur. Lelijke jaren 90 Nokia toetsenbord op de middenconsole en ook het navigatie scherm vind ik lelijk in het dashboard zitten, dan vind ik de 3 serie mooier.
Maar wat vind je van zijn kleine broertje de 1 serie?
 
Epica zei:
Ik vind zowel de V40 redelijk mooi als de V60 heel mooi, maar ik knap af of het interieur. Lelijke jaren 90 Nokia toetsenbord op de middenconsole en ook het navigatie scherm vind ik lelijk in het dashboard zitten, dan vind ik de 3 serie mooier.
Maar wat vind je van zijn kleine broertje de 1 serie?

haha de bmw 1 serie vindt de partner helemaal geweldig. Zou ze tof vinden. Begon zelfs te kijken naar de 125D. Uit duitsland waarschijnlijk. Maar de bmw 1 serie en 3 serie liggen zo dicht bij elkaar qua prijzen dat de 3 serie meer waar voor het geld is gok ik? Kan een verkeerde aanname zijn. Dit zou ik dan willen vb: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1534658434-bmw-1-serie-2-0-125d-218pk-5dr-aut-2012-zwart-m-pakket.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr maar dan wel met max 175K gelopen het liefst. De kms gaan hard en als ik hem koop met 225K gelopen dan zit ie op 4 ton in 2024/2025.

Zo wil ik hem dan hebben: https://www.mobile.de/nl/Auto/BMW-125d-M-Sportpaket-Vollleder-Navi/vhc:car,cnt:de,srt:mileage,sro:asc,ms1:3500_61_,frn:2012,prx:15000,ful:diesel,mlx:200000,dmg:false/pg:vipcar/294320482.html
 
haarr zei:
Bij Volvo zou ik kijken naar een V60 diesel hybride.
Bijna 300 pk zonder chippen. En je KUNT hem opladen. Ook qua prijs binnen je budget, zelfs met minder dan een ton op de klok.

Zijn die V60 D6's niet de slechtste Volvo's van de laatste jaren?
Ik lees er alleen maar slechte verhalen over.
 
Auto encyclopedie zei:
De Mazda 3 diesel is tot nu toe dood gezwegen, misschien overtuigd deze video

https://youtu.be/iTplBe2v9SQ

Uit de video komt naar voren dat kwalitatief de bmw 1 serie beter scoort alleen de aandrijflijn in de betreffende video gewoon **** is. De voorkant van de mazda vind ik heel erg mooi. De achterkant mwoah. Niet heel erg bijzonder. Verder is 0-100 in 10 seconden niet bepaald snel. De saab doet het nu in rond de 8 seconden na de tune. De 125D zou het doen in rond de 6 seconden en ( op papier) hetzelfde verbruik als de Mazda hebben als je je voet in bedwang houdt. Sorry dat ik vergat om erop te reageren trouwens. Bedankt voor de suggestie.
 
Forza1997 zei:
Epica zei:
Ik vind zowel de V40 redelijk mooi als de V60 heel mooi, maar ik knap af of het interieur. Lelijke jaren 90 Nokia toetsenbord op de middenconsole en ook het navigatie scherm vind ik lelijk in het dashboard zitten, dan vind ik de 3 serie mooier.
Maar wat vind je van zijn kleine broertje de 1 serie?

haha de bmw 1 serie vindt de partner helemaal geweldig. Zou ze tof vinden. Begon zelfs te kijken naar de 125D. Uit duitsland waarschijnlijk. Maar de bmw 1 serie en 3 serie liggen zo dicht bij elkaar qua prijzen dat de 3 serie meer waar voor het geld is gok ik? Kan een verkeerde aanname zijn. Dit zou ik dan willen vb: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1534658434-bmw-1-serie-2-0-125d-218pk-5dr-aut-2012-zwart-m-pakket.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr maar dan wel met max 175K gelopen het liefst. De kms gaan hard en als ik hem koop met 225K gelopen dan zit ie op 4 ton in 2024/2025.

Zo wil ik hem dan hebben: https://www.mobile.de/nl/Auto/BMW-125d-M-Sportpaket-Vollleder-Navi/vhc:car,cnt:de,srt:mileage,sro:asc,ms1:3500_61_,frn:2012,prx:15000,ful:diesel,mlx:200000,dmg:false/pg:vipcar/294320482.html
Ja meer waar voor je geld, maar de overige kosten zijn natuurlijk ook hoger, meer mrb en volgens mij ook de verzekering ivm hogere nieuw prijs. Die zwarte die je laat zien in Duitsland is inderdaad een hele mooie auto alleen vind ik het andere m sportstuur mooier en ik zou zelf geen zwarte willen, ben meer van een leuke kleur.

BMW 125DA
$_21.JPG
 
Thanks voor terugkoppeling, misschien is 1 van de laatste audi A4 met multi tronic nog een optie de cvt bak drukt ook nauwelijks op het verbruik. Zoek 1 zonder trekhaak en gewoon in de drive rijden, sportstand en flippers aan het stuuur gewoon van af blijven.

De 2.0 is er vanaf 120 pk tot 200 of zo.
 
caspervanc zei:
Als hybride je aanspreekt zou je ook nog deze koning van de snelweg kunnen overwegen.
Net te krijgen voor je budget

Lexus IS300h

Prachtige auto, alleen jammer dat het een dubieuze import is:
import.png
Geïmporteerd voertuig
En dan eentje met een heel groot vraagteken... [size=x-large]?[/size]
De auto is in 2015 geïmporteerd: 06-08-2015 Geïmporteerd uit Frankrijk naar Nederland https://www.autotrack.nl/tweedehands/48100688/carfax/icr

Maar dan wél eentje met een Nederlandstalig onderhoudsboekje, waarin vermeld staat dat 2 onderhoudsbeurten in 2014 bij autobedrijf Toonen in Naarden (een officiele Toyota dealer) zijn uitgevoerd...
a015.gif


0-985ca662-4397-4cac-9413-8c81d923dd06.jpg


Het boekje lijkt, zie het handschrift, vanaf begin 2014 tot en eind 2019 door één en dezelfde persoon met één en dezelfde balpen (op één en dezelfde dag?) te zijn ingevuld en geparafeerd... Heeft een medewerker van Autobedrijf van Dolderen misschien ooit bij Toonen gewerkt en een stempeltje teruggevonden in zijn linker broekzak of zo?
c078.gif


Ben ik nou zo dom of heb ik terecht wat tegen importvoertuigen? Hoewel dit soort doorzichtige gevallen zullen voor eenieder duidelijk zijn, toch?
Ben benieuwd wat voor prachtig verhaal een verkoper hierbij heeft... Toch fijn dat men het Carfax rapport en de foto van het "onderhoudsboekje" als waarschuwing(?) bij de advertentie geeft...
a045.gif
 
Epica zei:
Forza1997 zei:
Epica zei:
Ik vind zowel de V40 redelijk mooi als de V60 heel mooi, maar ik knap af of het interieur. Lelijke jaren 90 Nokia toetsenbord op de middenconsole en ook het navigatie scherm vind ik lelijk in het dashboard zitten, dan vind ik de 3 serie mooier.
Maar wat vind je van zijn kleine broertje de 1 serie?

haha de bmw 1 serie vindt de partner helemaal geweldig. Zou ze tof vinden. Begon zelfs te kijken naar de 125D. Uit duitsland waarschijnlijk. Maar de bmw 1 serie en 3 serie liggen zo dicht bij elkaar qua prijzen dat de 3 serie meer waar voor het geld is gok ik? Kan een verkeerde aanname zijn. Dit zou ik dan willen vb: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1534658434-bmw-1-serie-2-0-125d-218pk-5dr-aut-2012-zwart-m-pakket.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr maar dan wel met max 175K gelopen het liefst. De kms gaan hard en als ik hem koop met 225K gelopen dan zit ie op 4 ton in 2024/2025.

Zo wil ik hem dan hebben: https://www.mobile.de/nl/Auto/BMW-125d-M-Sportpaket-Vollleder-Navi/vhc:car,cnt:de,srt:mileage,sro:asc,ms1:3500_61_,frn:2012,prx:15000,ful:diesel,mlx:200000,dmg:false/pg:vipcar/294320482.html
Ja meer waar voor je geld, maar de overige kosten zijn natuurlijk ook hoger, meer mrb en volgens mij ook de verzekering ivm hogere nieuw prijs. Die zwarte die je laat zien in Duitsland is inderdaad een hele mooie auto alleen vind ik het andere m sportstuur mooier en ik zou zelf geen zwarte willen, ben meer van een leuke kleur.

BMW 125DA
$_21.JPG

Hou niet van opvallen :p, daarom black on black is ook wel stoer. Iedereen zo zn eigen smaak! En inderdaad, ben meer fan van dat andere M stuur maar ik kan niet alles hebben. Is geen harde eis.
 
Jazzik zei:
Prachtige auto, alleen jammer dat het een dubieuze import is:
import.png
Geïmporteerd voertuig
En dan eentje met een heel groot vraagteken... [size=x-large]?[/size]
De auto is in 2015 geïmporteerd: 06-08-2015 Geïmporteerd uit Frankrijk naar Nederland https://www.autotrack.nl/tweedehands/48100688/carfax/icr

Maar dan wél eentje met een Nederlandstalig onderhoudsboekje, waarin vermeld staat dat 2 onderhoudsbeurten in 2014 bij autobedrijf Toonen in Naarden (een officiele Toyota dealer) zijn uitgevoerd...
a015.gif


0-985ca662-4397-4cac-9413-8c81d923dd06.jpg


Het boekje lijkt, zie het handschrift, vanaf begin 2014 tot en eind 2019 door één en dezelfde persoon met één en dezelfde balpen (op één en dezelfde dag?) te zijn ingevuld en geparafeerd... Heeft een medewerker van Autobedrijf van Dolderen misschien ooit bij Toonen gewerkt en een stempeltje teruggevonden in zijn linker broekzak of zo?
c078.gif


Ben ik nou zo dom of heb ik terecht wat tegen importvoertuigen? Hoewel dit soort doorzichtige gevallen zullen voor eenieder duidelijk zijn, toch?
Ben benieuwd wat voor prachtig verhaal een verkoper hierbij heeft... Toch fijn dat men het Carfax rapport en de foto van het "onderhoudsboekje" als waarschuwing(?) bij de advertentie geeft...
a045.gif

Deels wel een deels niet. Er is niks mis met import maar zoals bij deze auto de rode vlaggen je te gemoed komen ben je wel dom als je hem koopt. Maar je kan prima een import auto kopen zonder problemen.
 
Epica zei:
Deels wel een deels niet. Er is niks mis met import maar zoals bij deze auto de rode vlaggen je te gemoed komen ben je wel dom als je hem koopt. Maar je kan prima een import auto kopen zonder problemen.

Helaas zijn er ook (velen) die het wat professioneler aanpakken dan dit geval.
 
Jazzik zei:
Epica zei:
Deels wel een deels niet. Er is niks mis met import maar zoals bij deze auto de rode vlaggen je te gemoed komen ben je wel dom als je hem koopt. Maar je kan prima een import auto kopen zonder problemen.

Helaas zijn er ook (velen) die het wat professioneler aanpakken dan dit geval.
Maar het ligt ook aan het merk, gewilde auto's hebben het vaker dan minder gewilde.
 
Terug
Bovenaan