Opzoek naar sportieve/snelle diesel

Anton 3959188

Net ingestapt
Hallo,

Ik ben op zoek naar een sportieve diesel met wat pit.
Rijd nu zelf een golf 6 gti, maar moet wegens afstand van werk toch echt een diesel. Nu ben ik opzoek naar dus een snelle sportieve diesel hatchback, mijn budget ligt tot 20000 euro maar ik kom er toch niet echt uit.

Aandachts punten
Onder de 125k kms
Automaat
Sportief
Hatchback
Bouwjaar 2014 minimaal

Goede en snelle opties lijken mij de Volvo V40 D4 of D3, of de Peugeot 308 2.0 Blue HDI. Ze zijn beiden aantrekkelijk geprijsd. Een luxe 308 met 180 pk in GT uitvoering vind ik zelf een hele gave auto.

BMW 1-serie natuurlijk!

2014 BMW 1-Serie 2.0 120D 184Pk 5DR AUT M-Sport Centennial High Executive
€ 19.999,00
https://link.marktplaats.nl/m1479668360

voor een mazda 3 diesel automaat zal je toch over de landsgrenzen moeten kijken. Ik ken iemand die er 1 heeft, maar die is niet tevreden vanwege het verbruik die is namelijk 1 op 12, als ik andere rieviews lees over mazda producten met de 2.2. diesel automaat lees ik die klachten niet terug.

BMW 125d lijkt mij de beste papieren te hebben.

Alternatieven:
Mini Cooper, Alfa Romeo Giulietta, Mercedes A,

Coupe een optie?
BMW 4 en Audi A5

tjah wat is snel en wat vind je sportief, voor iedereen een heel rekbaar begrip. Een golf 7 GTD vind ik snel, mijn collega vind hem niet snel. Beide waren we het er wel over eens; niet sportief wat rijden betreft, ondanks de looks van R line.

Als totaal pakket qua vermogen, looks, rijden, RWD, zou ik deze kiezen met jou eisen;

1 serie 118D 150PK M-sport

voldoet aan al jou eisen;

niet al te veel kilometers
een van de beste automaten die er te krijgen is (ZF)
achterwiel aangedreven
super uitgebalanceerd onderstel
sportieve looks
deze heeft ook nog eens de geweldige BMW kleur estoril blauw
binnen budget
bouwjaar 2015
deze heeft 150PK, ja er zijn met dit budget snellere te koop maar dit is alles behalve een stakker

In geval van dit specifieke exemplaar wel goed de historie nakijken of alles kopt (import)

@Vin cent, probeer eens een originele Nederlandse 125D te vinden voor dit budget, die staan er niet.
@AsconaGT, waarom zou je voor een 118D gaan die geimporteerd is, terwijl je voor zijn budget ook een Nederlandse 120D heeft, zie de posts van Zadelsnuiver en Bobslee.

@AsconaGT, waarom zou je voor een 118D gaan die geimporteerd is, terwijl je voor zijn budget ook een Nederlandse 120D heeft, zie de posts van Zadelsnuiver en Bobslee.

in dit geval zou ik inderdaad ook kiezen voor die van bobslee of zadelsnuiver inderdaad. Kwam deze toevallig zo tegen laatst bij de zoektocht van mijn broer namelijk. Maar dan liever geen import

maar denk dat de de meesten het eens zijn dat een 1 serie met diesel en automaat gewoon als totaalpakket het beste is. (afhankelijk wat de topic starter onder sportief en snel verstaat uiteraard) (y)

AsconaGT zei:

in dit geval zou ik inderdaad ook kiezen voor die van bobslee of zadelsnuiver inderdaad. Kwam deze toevallig zo tegen laatst bij de zoektocht van mijn broer namelijk. Maar dan liever geen import

maar denk dat de de meesten het eens zijn dat een 1 serie met diesel en automaat gewoon als totaalpakket het beste is. (afhankelijk wat de topic starter onder sportief en snel verstaat uiteraard) (y)
Dat ben ik met je eens, het is aan de TS. Maar de meeste vinden een Golf of A3 ook sportief.

BMW 118d of 120d zijn sublieme auto's ervan uitgaande dat de juiste opties erop zitten. Een Golf GTD ook een aanrader.

Als import geen probleem is: https://www.germanydealer.nl/occasion/bmw-1-serie-125d-aut-218pk-m-sport-harman-k-naviprof-xenon-18inch-stoelverw/
2013 auto met wel wat meer km maar als je van wit houdt...…..

Dit is echt wel een betrouwbaar bedrijf, niet alle import is rotzooi.

Terug
Bovenaan