Opvragen kilometerstand van een voertuig welke uit belgie geimporteerd is

A

Anoniem

Guest
Goedendag allen,

Ik heb een sprinter bus op het ook welke ik wil gaan ombouwen naar een camper. Deze heeft relatief lage kilometerstand.
Het voertuig komt uit belgie en is daar door een van de telco providers ingezet in de service dienst. De papieren (mercedes) zitten er bij op het gebied van onderhoud.

Ik zag online dat in belgie ook een NAP equivalent bestaat de car pass. Ik heb de verkoper gevraagd (bovag handelaar NL) maar deze heeft daar geen papieren van. Is het mogelijk om dit alsonog ergens op te vragen d.m.v. het chassisnummer? Ik heb e.e.a. gezocht op google, maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Mogelijk heeft iemand hier het antwoord.

Op de papieren die erbij zitten staat vast een telefoonnummer van de Belgische garage. Konden zij ook geen antwoord geven toen je ze gebeld hebt?

Geen idee of dit achteraf nog te achterhalen is maar denk je niet dat als dit mogelijk was de huidige handelaar dit al gedaan zou hebben ( want gunstig voor de verkoop ) En als het wel kan en de handelaar heeft het niet gedaan dan zegt het wellicht iets over de geloofwaardigheid van de lage kilometerstand.

En als het wel kan en de handelaar heeft het niet gedaan dan zegt het wellicht iets over de geloofwaardigheid van de lage kilometerstand.

De garage zegt de papieren van de Mercedes dealer te hebben. Als hij die kan overhandigen (eventueel verifiëren) dan is het prima. Alleen stempels in het boekje zou ik niet vertrouwen, dan zou ik sowieso die garage bellen of het een en ander na te vragen.

Ik zal het mij merceded navragen. De bovag handelaar had in ieder geval niets tegen een aankoopkeuring bij mercedes.

Je moet gewoon die garage bellen waar deze in onderhoud is geweest. Chassisnummer bij de hand

Garages zijn niet altijd even scheutig met het delen van de complete hostorie. Maar ze kunnen je prima vertellen of de kilometer stand die jij hebt klopt met hun historie (laatst bekende km stand). Als dat klopt, weet je dat je goed zit.

De verkoper heeft in Belgie er voor te zorgen dat de Car-pass met de auto mee geleverd wordt.
Je kunt zelfs een koop laten ontbinden als er geen car-pass bij de auto is.

Onderstaand meer info hier over

https://www.autoveiligheid.be/autokeuring/keuringstypes/tweedehandskeuring

Terug
Bovenaan