Anne 5466836
Net ingestapt
Huidige auto is een Ford Mondeo Wagon 2.0 Diesel. Heerlijke auto, maar zo langzamerhand komt er een eind aan KM stand loopt tegen de 430.000 aan nu. Zo'n beetje alles wat er aan vervangen kon worden is er de laatste jaren aan vervangen. Voornamelijk kilometer gerelateerde dingen, geen rare dingen. Wat dat betreft een betrouwbare auto. En zou nu best even mee kunnen.. DIt jaar was de grote beurt + apk 1200 euro en dat is voor ons wel de max. 100 euro per maand aan onderhoud vinden wij wel genoeg
Vooral de rij eigenschappen, sterkte motor en zijn trekkracht bevalt ons.
Hij is echter nu wel aan de grote kant geworden, dus maatje kleiner is de wens. We rijden nu diesel en qua kilometers zit ik wel aan de 20.000 per jaar
wij reden voorheen voornamelijk Franse auto's en de overstap naar de Ford was voor ons best wel even wennen.
Enfin.. wat zoeken we..
Qua merk weten we niet zo goed wat we zoeken. Wat we wel weten:
* betrouwbaar
* fatsoenlijke trekker (we hebben een caravan , max 1300 kilo geladen, maar willen niet te krap kiezen, de Mondeo mag 1800 trekken, dus 1500 kg zou fijn zijn en dan ook zonder gedoe, die Mondeo trekt hem als een malle)
* Dingen als Cruise Control, clima, parkeersensoren, fatsoenlijke radio (liefst apple car play) moet wel minimaal standaard erop zitten
* Vlot , wij rijden graag beetje vlot dus geen treuzel auto
* Diesel lijkt ons nu nog wel verantwoord.. auto hierna zien wel wel weer
* wij zoeken in de auto's die 5 jaar oud zijn max en , bij diesel, niet meer dan 100.000 /125000op de teller. Benzine hebben we in jaren al niet meer gereden, hoeft niet uitgesloten te worden maar ik weet niet welke km dan nog verantwoord is om te kopen als occassion.
* Budget tussen 10 en 15.000 euro
Merken die we overwegen
Ford Focus
Citroen C4 Cactus of Aircross. Picasso lijkt ons weer te groot
BMW2
Volvo V40
KIA als merk spreekt ons ook wel aan, tijdje in Sportage gereden (eigenlijk te groot nu)
Volkswagen
Renault en dan specifiek de megane estate
Ik sta open voor tips en ben benieuw dof ik nog opties over het hoofd zie
Vooral de rij eigenschappen, sterkte motor en zijn trekkracht bevalt ons.
Hij is echter nu wel aan de grote kant geworden, dus maatje kleiner is de wens. We rijden nu diesel en qua kilometers zit ik wel aan de 20.000 per jaar
wij reden voorheen voornamelijk Franse auto's en de overstap naar de Ford was voor ons best wel even wennen.
Enfin.. wat zoeken we..
Qua merk weten we niet zo goed wat we zoeken. Wat we wel weten:
* betrouwbaar
* fatsoenlijke trekker (we hebben een caravan , max 1300 kilo geladen, maar willen niet te krap kiezen, de Mondeo mag 1800 trekken, dus 1500 kg zou fijn zijn en dan ook zonder gedoe, die Mondeo trekt hem als een malle)
* Dingen als Cruise Control, clima, parkeersensoren, fatsoenlijke radio (liefst apple car play) moet wel minimaal standaard erop zitten
* Vlot , wij rijden graag beetje vlot dus geen treuzel auto
* Diesel lijkt ons nu nog wel verantwoord.. auto hierna zien wel wel weer
* wij zoeken in de auto's die 5 jaar oud zijn max en , bij diesel, niet meer dan 100.000 /125000op de teller. Benzine hebben we in jaren al niet meer gereden, hoeft niet uitgesloten te worden maar ik weet niet welke km dan nog verantwoord is om te kopen als occassion.
* Budget tussen 10 en 15.000 euro
Merken die we overwegen
Ford Focus
Citroen C4 Cactus of Aircross. Picasso lijkt ons weer te groot
BMW2
Volvo V40
KIA als merk spreekt ons ook wel aan, tijdje in Sportage gereden (eigenlijk te groot nu)
Volkswagen
Renault en dan specifiek de megane estate
Ik sta open voor tips en ben benieuw dof ik nog opties over het hoofd zie