Opvolger Nissan Juke gezocht, maximaal 15K

Youri 7573813

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Voor mijn vader (50 jaar) zijn we opzoek naar een nieuwe auto, op dit moment heeft ie een Nissan Juke 1.6 DIGT 2010. Auto maakt een krakend geluid, na meermalen naar de garage geweest zijn is probleem nog niet opgelost en is ie er nu wel klaar mee.

Auto wordt voornamelijk gebruikt door 2 volwassen, waarvan 1 rug patiënt is, dus goed zittend stoelen en comfort wel belangrijk is. Kinderen pakken van 20 en 24 jaar pakken af en toe ook de auto, maar rijden eigenlijk nooit mee 4-5 deuren is wel een pré.

Auto wordt NIET gebruikt voor werk, dus maximaal 10.000 km per jaar gereden

Eisen:
• Benzine
• Maximaal 15.000 EURO
• Parkeersensoren
• Goed zittende stoelen
• Betrouwbaar
• Beetje sportief ogend
• Goed sturende wagen

Wat ik zelf had gevonden:
- Opel Astra 1.4 150pk 2015+
- Ford Focus 1.5 EcoBoost 150pk 2016+
- Renault Mégane TCe 130 2016+

Misschien ook interssant :
- Ford Fiesta 1.0 125pk 2019+
- Renault Clio TCe 120 2016+

Mocht jullie tips/aanbevelingen hebben hoor ik het graag

Is een hoge zit niet van belang? Gezien de rugproblemen van een van de bestuurders/ passagiers...
Bij opel hebben ze de veelgeprezen AGR stoelen. Of die er wel/ niet in zitten is afhankelijk van de uitvoering. Misschien een opel mokka met agr stoelen? Sowieso lijkt een lange proefrit noodzakelijk, iedere rug is nou eenmaal anders...

Maar waarom niet gewoon het nieuw model Juke? Mijn vader heeft ook last van zijn rug en die wil niet meer terug naar een "normale" auto, de hogere zit/instap is veel prettiger. Dat is natuurlijk wel persoonlijk, net zoals goede stoelen.

Mokka vragen ze stevige prijzen voor , denk dat een astra met agr stoelen een goede keuze is. De facelift uitvoering heeft een fijne 1.2 turbo.

Hoge instap is natuurlijk prettig, maar goed zittend stoelen is het belangrijkst.

Als ik zo kijk voor SUV binnen budget kom ik gauw bij Opel Mokka en Renault Captr uit, vader is niet fan van deze modellen.

Bij een Renault Clio zou ik aanraden om ook naar het nieuwe model vanaf 2019 te kijken.
Die zit wel op het randje van het budget, maar is een erg fijne en comfortabele auto.

Een goed alternatief is de Citroën C3, binnen het budget kun je zelfs een auto uit 2019 vinden.

Hogere alternatieven zijn bijvoorbeeld de Kia Stonic, Citroën C3 Aircross, en Citroën C4 Cactus

Sportief ogend is een ruim begrip, ik ben uit gegaan van een leuk ontwerp, maar dat is zeer aan smaak onderhevig.

Youri 7573813 zei:
Hoge instap is natuurlijk prettig, maar goed zittend stoelen is het belangrijkst.

Als ik zo kijk voor SUV binnen budget kom ik gauw bij Opel Mokka en Renault Captr uit, vader is niet fan van deze modellen.
Nou ja, de stoelen kunnen zo goed zitten, als iemand met rug problemen er niet uit komt door de laagte van de auto, is het probleem groter…
En een Ford B-Max of wellicht C-Max? Sportief uiterlijk is nogal subjectief.. maar Ford rijdt meestal goed, en stoelen zijn ook zeer persoonlijk..

Zoiets:
https://link.marktplaats.nl/m1914890619
Valt dik binnen budget, hoog voor instap, een groot genoeg in principe voor twee personen.

Peugeot 2008 een optie? Wat hogere instap en best een aardig model. Stoelen volgens mij ook wel aardig.

Terug
Bovenaan