Opvolger Mazda 3

A

Anoniem

Guest
Ik ben serieus aan het kijken naar een opvolger van mijn huidige Mazda 3. Ik heb hem nu 4 jaar hij rijd probleemloos en er is helemaal niks mis mee, maar ik ben er simpelweg op uitgekeken.
Ik heb wel een idee wat het moet gaan worden, maar kan helaas niet kiezen. Het gaat tussen de volgende auto's.
Mazda 3 vanaf 2013 dus de Skyactive versie maar dan wel met 2.0.
Een Mini III als Cooper 3 deurs of een Clubman(wel prijzig)
Bmw 1 serie en dan wel een 16i of 18i.
Nou is een Mazda het meest verstandige maar de andere 2 leuker, het word een benzine. Budget is niet van toepassing als ik zeker weet welke het word ga ik wel opzoek naar een mooi exemplaar.

Eigenlijk weet je heel goed wat je wil, de Mazda 3 2.0 is denk ik de meest verstandige keus.
Ik denk dat je een echte autoliefhebber bent, is een Hyundai Genesis, Toyota GT86, Subaru BRZ, of een Renault Laguna Coupe dan niet veel leuker

De prijzen van de Genesis zijn beter dan ik had verwacht, had ze duurder verwacht.
De GT86/BRZ zijn te duur. Max budget ligt rond de 17k.
Maar de Genesis is een optie.

Ben ook aan het kijken naar een Mini Coupe, maar zijn die nou betrouwbaar of hebben die ook de ketting problemen? Vind op internet nogal verschillende berichten.

zombies zei:
Ben ook aan het kijken naar een Mini Coupe, maar zijn die nou betrouwbaar of hebben die ook de ketting problemen? Vind op internet nogal verschillende berichten.

De kettingproblemen zijn idd wel verminderd. Het olieverbruik zou ook beter zijn, maar is nog steeds hoog.

Even een vraag aan jou. Wat zoek je precies, waar wordt je blij van? Is het uiterlijk? Prestaties? Wegligging?
Als betrouwbare techniek daarbij hoort, zou ik de 1 serie met 1.6 turbo en de Mini laten vallen.
Zijn absoluut nog niet probleemloos met de N18 en N10 motoren.
Mijn gevoel zegt dat betrouwbaarheid voor jou wel belangrijk is, klopt dat?

De Mazda3 is een erg logische keuze na je huidige auto, maar misschien wil je juist eens weer volledig wat anders.

Dus wat maakt je blij?
Dan kan je nog iets gerichter zoeken.

Blue Knightrider zei:
zombies zei:

De kettingproblemen zijn idd wel verminderd. Het olieverbruik zou ook beter zijn, maar is nog steeds hoog.

Even een vraag aan jou. Wat zoek je precies, waar wordt je blij van? Is het uiterlijk? Prestaties? Wegligging?
Als betrouwbare techniek daarbij hoort, zou ik de 1 serie met 1.6 turbo en de Mini laten vallen.
Zijn absoluut nog niet probleemloos met de N18 en N10 motoren.
Mijn gevoel zegt dat betrouwbaarheid voor jou wel belangrijk is, klopt dat?

De Mazda3 is een erg logische keuze na je huidige auto, maar misschien wil je juist eens weer volledig wat anders.

Dus wat maakt je blij?
Dan kan je nog iets gerichter zoeken.
Wat zoek ik, dat vraag ik mijzelf ook wel eens af ;) Maar betrouwbaar is redelijk belangrijk. maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd Japans heb gereden en eigenlijk nooit echte problemen heb gehad, behalve met mijn Mazda 1300 coupe uit 1971, daar is de brandstofpomp van stuk gegaan.
Prestaties zijn niet het allerbelangrijkst, mijn huidige auto is geen racemonster maar wel vlot. Ga ik voor een Mini dan wel minstens een Cooper. Verbruik is ook niet belangrijk, rij ongeveer 7dkm per jaar. Maar ik zoek ook geen auto die 1op5 rijd, heb een RX8 gehad en die had een gemiddelde van 1op7. Heel praktisch hoeft hij niet te zijn, maar ik moet wel een boodschappen krat mee kunnen nemen.
Uiterlijk is wel belangrijk, iets saais als een Volkswagen, Skoda of Audi hoef ik weer niet, Seat gaat nog wel. Kleur als het maar geen zwart of wit is.
Ik hoef niet perse weer een Mazda, heb al gekeken naar een Renault Laguna Coupe of een Megane Coupe, maar daar staan er weinig als 180pk uitvoering van te koop. Maar ook een BMW 3 serie F90 en aanverwanten of F31 vind ik mooi. Zag van de week een Mercedes C-Coupe staan van 2012, vind ik ook mooi alleen had deze een navigatie die er nog beroerde uitzag dan mijn tomtom op een Mio handheld die ik in 2004 had. De A-klasse vind ik ook steeds mooier worden in de juiste kleur.
Maar ook een Hyundai Veloster kan ik wel waarderen. Maar een Mini 3 deurs of een Clubman vind ik mooi. Dus je ziet het, ik ben er nog niet uit.
Segment ter grootte van een C/D segmenter, Cabrio/Sedan/Hatchback/Coupe/Station. SUV heb ik niet zoveel mee, CX3/CX5 zijn mooi maar te duur. MPV niet nodig.

Wat dacht je van een BMW 114I. Koop je in goede staat, lekker zuinig met 102pk en als je die 102 pk zat bent dan maak je er lekker 220 PK van. Zullen de mensen nog eens van opkijken haha

7k km per jaar en het moet wat leuks zijn en ook nog een beetje betrouwbaar? Doe nog 1X gek en zoek een mooie 3 serie met 6-cil:
330i

Nu kan het nog.

Arjee zei:
7k km per jaar en het moet wat leuks zijn en ook nog een beetje betrouwbaar? Doe nog 1X gek en zoek een mooie 3 serie met 6-cil:
330i

Nu kan het nog.
Nou ja zoiets zoek ik. Maar ik moet alleen even bijkomen van het aankoop bedrag.

Zit heel erg te twijfelen tussen een 3 serie met 6 cilinders of een Mini Cooper (s).

Wil je echt fun voor niet teveel geld? Ga dan eens rijden in een fiesta st180. Weet zeker dat die aan al je wensen voldoet.
Mooie recaro stoelen en een geweldige motor.

satisfaction 9491254 zei:
Wil je echt fun voor niet teveel geld? Ga dan eens rijden in een fiesta st180. Weet zeker dat die aan al je wensen voldoet.
Mooie recaro stoelen en een geweldige motor.
Heb ik inderdaad ook al naar gekeken en is ook nog een optie, wel een Facelift uitvoering want de oude heeft een lelijk dashboard met een jaren 90 telefoontoetsenbord.

De ST was er toch überhaupt pas na de facelift? Daarvoor alleen de S1600 en Metal, maar die zijn hooguit warm i.p.v. hot.

PannekoekHersteldienst zei:
De ST was er toch überhaupt pas na de facelift? Daarvoor alleen de S1600 en Metal, maar die zijn hooguit warm i.p.v. hot.
Geen idee, maar zat van middag te kijken en zag er nog 1 met oude type dashboard.
Ben ook niet specifiek op zoek naar een hot hatch.

Bijna alle Fiësta's van die generatie hebben dat Nokia 3310 dashboard, valt alleen bij de facelift iets minder op omdat het niet meer 2001-zilver gespoten is. Wel was er (ik geloof vanaf de Metal in 2012) een optioneel Sony infotainment systeem dat ook gelijk de hele look van de middenconsole verandert. Dus het kan kloppen dat je die ooit gezien hebt.

Ik meen dat de ST die standaard heeft.

Naast de Fiesta zit ik ook te kijken naar de 208 GTi, wat ik een mooiere auto vind dan de Fiesta.
Maar hoe zit het met de betrouwbaarheid? Ik weet dat het eerste THP blok ketting problemen heeft, maar ik dacht dat er in deze een verbeterde versie zit.
(ps ik heb mijn naam gewijzigd).

Geen idee of mensen er interesse in hebben, maar ik heb een opvolger gevonden voor mijn Mazda 3.
Het is een Mini Cooper First Born Edition geworden van 2014, met nog geen 58dkm op de teller in het rood.
Het is een mooie luxe uitvoering, mis niks leder een Harman Kardon speakers hadden leuk geweest maar geen must. Wel Led koplampen, Navigatie(eis, zonder vind ik hem niet mooi), i-drive knop sportstoelen en veel meer. Vrijdag 10-05 kan ik hem halen.

Oh ik had helemaal niet door dat je je naam gewijzigd had :D

Veel plezier met de Mini, ben benieuwd naar de foto's (y)

Terug
Bovenaan