Opties voor mogelijke vervanger i40

DutchArjo

Startmotor
Omdat nog niet duidelijk is wat het euvel is aan mijn i40 en ik dus geen idee heb wat reparatie gaat kosten wil ik me vast informeren voor een mogelijke vervanger.

We hebben nu een s-max te leen van kennissen.
Dat is een fijne auto tot nu toe.
Wat me vooral hierin aanspreekt:
-3 fatsoenlijke echte zitplaatsen achterin (dus niet zo 'n bobbel als je bij een stationwagen hebt)
-veel ruimte in de achterbak

En wat minder belangrijk:
-fatsoenlijke cruise control bediening op het stuur
-hoeveelheid aan opties (bluetooth, climate control, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, getinte achterramen)
-hogere zit

Als ik nu voor een andere auto ga dan wil ik ook direct denken aan onze gedachte om wellicht een caravan aan te gaan schaffen voor de vakantie. Dus fatsoenlijk een beetje caravan trekken is ook wel zo prettig.

Op basis van bovenstaande, welke auto's zou ik dan ook naar kunnen kijken?
We rijden niet heel veel. Ik denk dat als we op jaarbasis de 10k aan kilometers halen dat wel een prestatie is.

Ik heb zelfs even snel een blik geworpen en naar auto's met een max van € 12000 gekeken.

Ik neem aan als ik naar je budget kijk dat het handbak moet worden. Weet niet of je veel kleine stukjes rijdt? Maar daar doen auto's met directe injectie het niet zo lekker op.

Skoda Octavia? Fijne ruime auto en met diverse motoren geleverd. Zelfs de 1.0 TSI kan heel aardig met een caravan overweg. Reed zelf met een caravan van 1250Kg er achter

Ik neem aan als ik naar je budget kijk dat het handbak moet worden. Weet niet of je veel kleine stukjes rijdt? Maar daar doen auto's met directe injectie het niet zo lekker op.
De meest gemaakte rit is 2x in de week zo'n 25km heen en 25km terug naar mijn werk/huis. Verder boodschappen en familie bezoek. Verste familie is 50km ofzo.

Skoda Octavia?

Heb snel even gekeken. Die heeft achterin 2 plekken en zo'n bobbel.

Ik wil dan een auto met echt 3 zitplaatsen zoals bij de s-max. Dan kom ik wellicht automatisch uit bij een mpv? Ik heb nu even snel gekeken naar een s-max en een toyota verso.

Verso is idd een mooie veilige keuze, de rijeigenschappen zullen wellicht wel tegenvallen nu je even tijdelijk een s-max bent gewend , maar bij de verso zit je niet met rammelende distributiekettingen of vage distributieriemen die door de olie lopen. Het is oldschool toyota techniek, mocht het caravan gebeuren niet doorgaan dan is de prius plus/ wagon nog een betrouwbare keuze

Ik heb nog wel zitten denken aan een hybride maar dan wordt het helemaal een moeilijk verhaal.

Als er nog andere opties zijn met echt 3 stoelen achterin en ruime achterbak hoor ik het ook graag. Een touran is qua laadruimte achterin niet echt ruim, klopt dat?

En maakt het bij de verso nog uit of je de 1.3 neemt of een 1.8? De s-max die ik nu even gebruik trekt behoorlijk weg, gok dat dat niet de zuinigste variant is.

Is er iets met de citroen c4 grand tourer? Die zie ik op gaspedaal behoorlijk jong en met relatief lage kilometerstand voorbij komen.

Laatst bewerkt:
Ruim onder je budget maar erg ruim van binnen, een Honda FR-V? Goede roestvrije exemplaren zijn er (maar je moet zoeken) en de topversies hebben een schuifdak, Xenon, Isofix, stoelverwarming…

Ik heb nog wel zitten denken aan een hybride maar dan wordt het helemaal een moeilijk verhaal.

Als er nog andere opties zijn met echt 3 stoelen achterin en ruime achterbak hoor ik het ook graag. Een touran is qua laadruimte achterin niet echt ruim, klopt dat?

En maakt het bij de verso nog uit of je de 1.3 neemt of een 1.8? De s-max die ik nu even gebruik trekt behoorlijk weg, gok dat dat niet de zuinigste variant is.

Is er iets met de citroen c4 grand tourer? Die zie ik op gaspedaal behoorlijk jong en met relatief lage kilometerstand voorbij komen.
De verso is er bij mijn weten niet met een 1.3. Denk even proefrijden in zowel de 1.6 en 1.8, maar met jouw kilometers neig ik naar de 1.8

Bij de c4 Picasso voor een late 1.6 gaan of de c4 Spacetourer 1.6. Dan zit je wel aan een automaat vast en wordt het meer een uitdaging binnen je budget.

Touran vragen ze stevige prijzen voor en binnen jouw budget zit je in de gevarenzone.

Een dacia lodgy is wellicht iets voor je, die is heel kort geleverd met de 1.3 tce en die moet je hebben

Ik zou dan toch kijken naar een S-Max omdat je die nu ook goed bevalt, of een andere ruime MPV zoals de Zafira of misschien zelfs een Ford Galaxy.

Terug
Bovenaan