Opel Zafira 1.8 bj2005 maar welke uitvoering?

A

Anoniem

Guest
Gezien alle kenners hier op forum kan me vast iemand verder helpen.
Ik ben recent overgestapt naar mijn volgende Opel Zafira-a hij stond te koop als een Opel Zafira 1.8 OPC
Wiki leert me echter dat een OPC model een 2.0 is. RDW gegevens gaven aan dat het echter een 1.8 is. ook de autopas geeft als motor aan Z18XE een 1.8. Echter hij ziet er uit als een OPC model embleem voor op de gril en achter op de klep. En vergelijken met mijn vorige 1.8 lijkt deze ook echt wel wat meet oempf te hebben qua rijgedrag.
Iemand die me hiermee kan helpen (ik ben hoe dan ook erg blij met mijn aankoop :) )

Sander Rettensberger zei:
Gezien alle kenners hier op forum kan me vast iemand verder helpen.
Ik ben recent overgestapt naar mijn volgende Opel Zafira-a hij stond te koop als een Opel Zafira 1.8 OPC
Wiki leert me echter dat een OPC model een 2.0 is. RDW gegevens gaven aan dat het echter een 1.8 is. ook de autopas geeft als motor aan Z18XE een 1.8. Echter hij ziet er uit als een OPC model embleem voor op de gril en achter op de klep. En vergelijken met mijn vorige 1.8 lijkt deze ook echt wel wat meet oempf te hebben qua rijgedrag.
Iemand die me hiermee kan helpen (ik ben hoe dan ook erg blij met mijn aankoop :) )

De Zafira A is nooit als 1,8 OPC geleverd.
De OPC was altijd een 2,0 turbo.
Die logo's zijn dus achteraf er op geplakt.

OPC is iets meer dan alleen logo's, nietwaar? Hele andere bumperset, onderstel, interieur etc. Heb je ook OPC geld betaald?

Te weinig info om hier iets zinnigs op te zeggen.
Een OPC herken je echt wel en aangezien het een 1.8 is dan is het zeker geen OPC.
Dus wellicht een normale uitvoering met later wat OPC details aangebracht?
Zonder kenteken/bouwjaar/foto/advertentie geen idee.

zoals hierboven gezegd, een echte OPC herken je wel. Dikke recaro stoelen, hele grote remmen, uitlaten, apart onderstel, ander bumpers, grote dakspoiler, en natuurlijk de dikke 200PK 2.0 Turbo motor. Niet te vergelijken met de 125PK 1.8.

OPC
opel_zafira_opc_12.jpeg

geen OPC
opel_zafira_95_00410000096f06c8.jpg

De vorige eigenaar heeft er misschien wat logo;s op geplakt dat maakt het nog geen OPC.

Vrijwel de meeste uitvoeringen zijn Comfort waar airco en elektrische ramen aan de voorkant en nog wat zaken op zitten en de wat luxere elegance had je ook mistlampen voor, elektrische ramen achter , meer chrome op de grille en nog wat meer zaken.

En de Maxx, dat was een actiemodelletje helemaal aan het einde van levensjaar

De Zafira-A is nooit met een OPC-line geleverd. Wat wel kan zijn is dat het om een Design Edition gaat, deze heeft net als de OPC een dikkere body.
Tsja en anders dan heeft diegene waarschijnlijk een OPC bodykit erop gezet maar dan zou het ook logisch zijn dat een vorige eigenaar ook andere veranderingen heeft aangebracht aan de auto. Is dat laatste niet het geval dan zou het kunnen zijn dat de originele bumpers door een (kleine) schade beschadigt zijn geraakt en daarom vervangen voor OPC bumpers.

Maar het zou veel makkelijker zijn als je de foto's of een link van de desbetreffende occasion hier post.

De Zafira-A is nooit met een OPC-line geleverd. Wat wel kan zijn is dat het om een Design Edition gaat, deze heeft net als de OPC een dikkere body.

klopt, die zag er best geinig uit. Die zie je in nederland maar zelden en heb ze alleen maar als diesel gezien overigens. Die had wel de bumpers maar wel andere (ook fraaie) velgen, maar geen OPC logo's of grille.

Nee de prijs was ook niet naar een OPC uitvoering ik vermoed eerder de design uitvoering met wat details die er later aan toe gevoegd zijn.

https://photos.app.goo.gl/UijcZGADt22gu0z72 foto van de auto.

Terug
Bovenaan