Opel/Vauxhall Corsa F (2018)

GT xxx zei:
Leuk dat je mij terechtwijst, maar leg eens uit wat het merk Opel toevoegt aan de automobiele wereld.

Die vraag kan je ook stellen over tig andere merken. Maar pas op, want zo komen we bijna op Velthuis' wasmachinetheorie.
 
Ik ben niet echt kritisch, maar Opel scoort wel echt slecht qua rijdbaarheid, betrouwbaarheid en overgewicht. Het merk had gewoon opgeheven moeten worden, in plaats van een neutraal zusje binnen PSA.
 
Wat een sneue opmerkingen van een typische Opel-hater. Als het merk overbodig was, waarom zouden er dan jaarlijks ruim een miljoen van worden verkocht?

"Echt slecht op rijdbaarheid (?), betrouwbaarheid en overgewicht (hoe kun je daar slecht op scoren)". Volgens mij heb jij echt nog nooit in een Opel gereden.
 
Wat GT heeft met Opel heb ik met Peugeot en Citroen. Echter dan niet alleen de oude modellen, maar ook de huidige. Ik vind het dan ook buitengewoon spijtig om te zien dat de stijgende lijn met de zeer geslaagde Astra en Insignia niet voortgezet kan worden maar daarvoor in de plaats verbouwde Peugeots als Opels geïntroduceerd worden. Vond de Grandland bijvoorbeeld echt niet overtuigen.
 
DeeTwee zei:
Ik vind het dan ook buitengewoon spijtig om te zien dat de stijgende lijn met de zeer geslaagde Astra en Insignia niet voortgezet kan worden maar daarvoor in de plaats verbouwde Peugeots als Opels geïntroduceerd worden.

Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Had eigenlijk liever de GM-Corsa dan de PSA-Corsa zien verschijnen. AutoWeek heeft een tijdje terug de Insignia en 508 vergeleken, de Insignia troefde de Peugeot op bijna alle vlakken af, de 508 oogt alleen wat specialer, vooral het interieur. Opel kan ook wel een halomodel gebruiken, het merk heeft nu de Adam uit productie is niets leuks of sportiefs meer te bieden, de benzine-GSi van de Insignia heeft anderhalve dag bestaan, en hot hatches/sportsedans heeft het merk niet meer, terwijl bijvoorbeeld een nieuwkomer op hothatchgebied als Hyundai met de i30 N veel indruk maakt.
 
Zou wel aardig zijn als PSA een waterstofauto ontwikkeld en dat die dan als Opel debuteert. Dan heb je een halo-auto die ook een stuk meer toevoegt dan het zoveelste opgefokte middenklassertje met te veel pk's en te grote wielen.
 
Wouter82 zei:
Zou wel aardig zijn als PSA een waterstofauto ontwikkeld en dat die dan als Opel debuteert. Dan heb je een halo-auto die ook een stuk meer toevoegt dan het zoveelste opgefokte middenklassertje met te veel pk's en te grote wielen.

Ja, het hoeft niet per se een opgefokt middenklassetje te zijn met verbrandingsmotor, want dat is toch niet meer helemaal van deze tijd. Of er veel toekomst zit in de waterstofauto weet ik niet, maar een elektrisch premium-ish ding zou al mooi zijn, een soort elektrische Kia Stinger-achtige en een wat extremer vormgegeven elektrische crossover, een auto waarbij de designers wat meer los kunnen gaan. Hopelijk gunt PSA Opel zijn eigen plek. Opels grote auto's (Insignia) verkopen traditiegetrouw veel beter dan de grote Franse auto's, ook omdat de Fransen zelf niet zo van D-segment modellen zijn, dus het ligt redelijk voor de hand om juist Opel in te zetten om het wat hogerop te proberen, zonder de gewone auto's (Corsa, Astra, Insignia, crossovers) te verwaarlozen uiteraard. De Opel Flextreme GT/E (2010) en Monza (2013) studiemodellen waren wat mij betreft al aardige vingeroefeningen in die richting.
 
Een hybride Commodore op basis van de DS 8 zou wel aardig zijn :)
Maar goed, eerst maar eens zien wat de nieuwe Corsa brengt...
 
Laten we hopen dat design typisch opel blijft en dat ze zelf de auto's in russelsheim gaan ontwikkelen. En dat ze gewoon inkopen bij psa.
 
https://www.automobile-propre.com/breves/lopel-corsa-electrique-sera-commercialisee-le-4-juin/amp/

De Opel e-Corsa (en Corsa met verbrandingsmotoren) wordt op 4 juni gepresenteerd en is dan direct bestelbaar. Net als de Peugeot e-208 krijgt de auto dus een 85 kW/115 pk sterke motor, goed voor een topsnelheid van 150 km/h. Het 50 kWh accupakket moet goed zijn voor een actieradius van 350 km (WLTP).
 
De Peugeot e-208 heeft een 100 KW (136pk) sterke motor en gaat in 8.1 sec naar de 100 km/u. Met een 100 kW oplader wordt 80 % van de lading in 30 minuten bereikt. De Peugeot e-208 is al te reserveren.

Peugeot e-208
 
https://www.youtube.com/watch?v=cgPGt44vQM4

https://www.youtube.com/watch?v=4OxmAYGXdOs

https://www.youtube.com/watch?v=ODkHVvsvfFg
 
Ben benieuwd naar het zijaangezicht. Hier nog een ploatje:

corsa_5.jpg
 
Foie Gras zei:
Heb je ooit halve rij-impressies gezien?

Oh, die zijn er genoeg hoor. Eindigen meestal met zoiets als "Verder lezen? Het volledige artikel is beschikbaar voor slechts..." ;)
 
Facelift: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2023-vauxhall-corsa-bring-bold-redesign-and-ev-range-boost

vauxhall_corsa_facelift_front.jpg


auxhall_corsa_facelift_front-side.jpg


auxhall_corsa_facelift_front-3_4.jpg


auxhall_corsa_facelift_side.jpg
 
Terug
Bovenaan