Opel Karl occasion => gekocht

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ga eerdaags bij verschillende Opel Karl’s kijken
de Karls waar ik naar ga kijken zitten op bouwjaar 2017 en hebben tussen de 60-80 duizend km op de teller.

1 Opel heeft Apple car play en dit spreekt mij verder wel aan is toch wel handig zo’n schermpje met verschillende functies.

Ik heb zelf helaas niet zo veel verstand van wat er onder een motorkap zit en laat bij aanschaf ook de auto ergens anders
keuren.

Zijn er dingen bij de Karl‘s waar je goed op moet letten bij aanschaf? En Hebben jullie mischien tips waar ik naar moet kijken bij de Opels of eventueel advies ?

Alvast erg bedankt voor de moeite !

Groetjes :D

Prima keuze mits je geen automaatrijder bent, want de Karl heeft een half automaat en dan is er beperkt keuze bij andere merken die betere automaten in huis hebben.

Er is slechts keuze uit 1 motor, dat is bij ongeveer de helft van de concurrenten ook zo.

Het is altijd een 3 cylinder, goed proefrijden of dat je voorkeur heeft

Is er ook als Karl rocks, dan ziet die er wat stoerder uit of niet

Verder is die er ook als chevrolet spark, alleen moet je dan wel op de zuidkoreaanse marktplaats kijken..de Opel Karl rolt samen met de spark uit dezelfde fabriek. Zie link
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-tweeling-opel-karl-chevrolet-spark/

De Karl heeft in Nederland meerdere voorgangers of eigelijk ook weer niet.

De Opel agila die er ook als suzuki splash was
https://www.autoweek.nl/carbase/?auto=opel--agila/suzuki--splash&sortering=aflopend&sorterenop=bouwjaar&massa=1-950

En de vorige generatie chevrolet spark die hier wel gewoon leverbaar was tot 2014
https://www.autoweek.nl/carbase/chevrolet/spark/?massa=1-950

Karls zijn prima auto's. Is maar geleverd met 1 motor (1.0l 3cil) en die is vergeleken met de concurrenten best levendig.
Staan verder als betrouwbaar te boek.
Het multimedia systeem is pas in de latere bouwjaren geleverd. Als het budget het toelaat zou ik voor zo een kiezen, ook in de restwaarde zal dat meehelpen over een paar jaar.

De Rocks variant staat wat hoger op de poten maar daar is niet zoveel aanbod van.

De Opel Karl is een betrouwbare wagen, daar zal je niet snel een slechte koop aan hebben.
Indien binnen budget, zou ik inderdaad kijken naar een versie met het scherm voor appel carplay/android auto.

Voor de rest....hoe luxer hoe fijner natuurlijk.

De Opel Karl is gebouw in Zuid Korea en staat bekend als een goede en betrouwbare auto. De Karl is eigenlijk de niet in Nederland geleverde Chevrolet Spark van de 2e generatie. Neem gewoon een goed onderhouden Nederlands exemplaar. De Karl is een aanrader in het A segment.

Prima auto! Er is veel aanbod dus zoek gewoon een luxe exemplaar.

apple carplay zit op lang niet alle versies. Was een optie waar voor moest worden bijbetaald en je kunt je voorstellen dat veel mensen die dit als 2e auto gebruiken booschappenauto) of mensen die een goedkoop autootje wilden kopen deze optie dan niet hebben gekozen. het systeem heet volgens mij intellilink. Herkenbaar aan het grote kleurenschem. En als je wat luxe wil, probeer een cosmo te vinden

Ik zou wel de Opel Karl Innovation/Cosmo nemen. Die heeft echt heerlijke stoelen en luxe opties. De Karl's met Carplay vind ik zelf niet nodig. Telefoon in een houder werkt ook prima!

Hallo,

Vandaag een aanbetaling gedaan voor een Opel Karl uit 2018 met 24,000 km op de teller, dit is gedaan bij een Bovag garage met 6 maanden Bovag garantie..

Van te voren de auto opgezocht en dit scheen een ex lease auto te zijn. Zijn natuurlijk meestal wel goed onderhouden en zag er keurig uit.. nu hebben we ook gezien dat de auto 2 schades had en uit het rapport staan de volgende 2 schades:

11-09-2020
€0 tot €250
Interieur
Airbags OK. Km stand tijdens melding, 23.789 km. Originele boekjes en twee sleutels aanwezig in voertuig. Nette Opel.

11-09-2020
€1.500 tot €2.000
Middenvoor
Aanrijding voorkant. Motorkap plaatschade, voorbumper en gril gescheurd. Rijdbare schade.

De auto zag er heel erg goed uit en er was niks van te zien..

Nu zit in achteraf toch wel heel erg te twijfelen of ik geen verkeerde beslissing heb genomen.. zal dit motorisch of uberhaudt later problemen geven?

Graag verneem ik een reactie van jullie.

Mvg

Heb je de schade achteraf ontdekt? Misschien goed om de auto van onderen te bekijken met iemand die er verstand van heeft..

Nee ik wist de schade al van te voren en dit zou om kleine schade gaan..

De verkoper overtuigde me ook sterk ervan dat ik me er absoluut geen zorgen over hoefde te maken , je zag er tevens ook echt niks van..

Ik zou sowieso nog in mijn eigenstad na de aankoop van de auto een soort van aankoop keuring laten uitvoeren en heb dit met de verkoper besproken en als hieruit gebreken zouden komen wat hij absoluut niet verwachte deze opgelost zouden worden.

Maarja ergens zit ik nu savonds laat wel erg te twijfelen... heb tenslotte al een aanbetaling gedaan maar twijfel toch wel heel erg of deze schade zoals hierboven vermeld staat echt geen gevolgen gaat geven..

Auto encyclopedie zei:
Gefeliciteerd veel fijne en veilige kilometers gewenst

P. 's had gewoon bij je vorige topic gemeld kunnen worden

Ik vind uw reactie niet echt aansluiten op de topic..

Maar bedankt.

Rijdbare schade betekent dat er technisch niets kapot is, pure blikschade dus waarmee je gewoon veilig door kunt rijden.
Dus nee, de motor, aandrijflijn en dragende delen hebben daarbij niets gevoeld, hier hoef je echt geen problemen van te verwachten die voortvloeien vanuit die schade.

Muddy Bandit zei:
Rijdbare schade betekent dat er technisch niets kapot is, pure blikschade dus waarmee je gewoon veilig door kunt rijden.
Dus nee, de motor, aandrijflijn en dragende delen hebben daarbij niets gevoeld, hier hoef je echt geen problemen van te verwachten die voortvloeien vanuit die schade.

Heel hartelijk bedankt voor deze reactie ! dit geeft me al een veel beter gevoel !

Maak je geen zorgen, dit was zo te lezen een ABC- schade, stelt niks voor. 90% van het Nederlandse wagenpark heeft een soortgelijke schade gehad. Bovendien is auto nog heel nieuw, die is echt gewoon bij een erkend en goedgekeurd schadebedrijf gerepareerd. Dus geen zorgen. Veel plezier met de auto! (y)

Wat Total Loss zegt bijna elke auto heeft dit soort dingetjes. Gewoon een klein tikje.

1000 euro schade heb je zo.

3 plaatdelen spuiten 1200 euro
Dan nog nieuw plaatwerk. Je kunt er nog een extra keuring op los laten maar zal vast niet zo erg zijn.

TL kan het weten, die komt uit die business.
En inderdaad, zo'n kleine schade wordt heel netjes hersteld, daar zie je niks meer van.

Geen zorgen om maken, gewoon een dik van voren. Dat de auto kon rijden nadien zegt al genoeg. Als het netjes hersteld is (blijkbaar ziet het er prima uit) dan is er niets om zorgen om te maken.

Pas als de airbags zijn uit geklapt of zulke zaken, dan word het natuurlijk een ander verhaal. maar daar lijkt hier geen enkele sprake van te zijn

Bart 2865024 zei:
Nee ik wist de schade al van te voren en dit zou om kleine schade gaan..

De verkoper overtuigde me ook sterk ervan dat ik me er absoluut geen zorgen over hoefde te maken , je zag er tevens ook echt niks van..

Ik zou sowieso nog in mijn eigenstad na de aankoop van de auto een soort van aankoop keuring laten uitvoeren en heb dit met de verkoper besproken en als hieruit gebreken zouden komen wat hij absoluut niet verwachte deze opgelost zouden worden.

Maarja ergens zit ik nu savonds laat wel erg te twijfelen... heb tenslotte al een aanbetaling gedaan maar twijfel toch wel heel erg of deze schade zoals hierboven vermeld staat echt geen gevolgen gaat geven..

Een aankoopkeuring na de aankoop is al niet verstandig omdat je dan al aan de auto vast zit. En als je dan vervolgens twijfelt aan de auto waarom dan een aanbetaling doen en tot koop overgaan? We hebben het hier over een Opel Karl, geen klassieker die ultra zeldzaam is. Heb je geen goed gevoel bij een auto, laten staan en verder kijken.

Even goed, zo te lezen valt het allemaal mee, en ik wens je veel fijne en veilige kilometers.

Het is niet nodig om voor elke vervolgstap/vraag een nieuw topic te openen. Het bestaande topic kan prima, pas eventueel de titel aan. Ik heb ze nu samengevoegd.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan