Opel insignia ST 1.4 ecoflex 2014

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb interesse in deze auto:
https://www.viabovag.nl/auto/opel-insignia-sports-tourer-14-t-ecoflex-cosmo-climate-control-navi-lederen-bekleding-parkeersensoren-voor-en-achter-xenon-61zn33s

Auto is erg compleet en ruim.
Zaterdag proefrit gemaakt, rijdt heerlijk, zeer comfortabel, voldoende power ondanks het feit dat het een grote zware auto is.
Auto is gecontroleerd door de Opel dealer, en deze geeft aan technisch in orde te zijn. Dealer onderhouden en wordt geleverd met garantie.

Paar twijfels:
ik lees veel over de versnellingsbak van de Insignia, hoe weet ik nu of deze de juiste versnellingsbak heeft?
bij stationair hoor ik een ratel, dealer en monteur geeft aan dat dit komt door de distributieketting? Kan dat en is dat normaal?

Prijs is goed, ondanks dat de dealer me geen korting geeft.

Denken jullie dat dit een goede koop is?

groeten Tim Schreurs

Het is wel de beruchte m32 bak, maar deze is rond 2012 verbeterd, dus zou hier wel een betere versie in moeten zitten.

Als jij 140 pk in een zware insignia voldoende vind , dan rijd je nu ook niet met veel power rond , ik heb het zelfde blok in een astra , die weegt 200 kilo minder en houd niet over vind ik , voldoende maar niet vlot.

Ik had ook een ratel bij koude start , heb de distributie ketting uit voorzorg laten vervangen , de spanner zat er al een eindje uit , met nieuwe ketting is ie weer stil.

Als 140 pk genoeg is, waarom niet? Ik heb 4 jaar lang in een Insignia A gereden (wel de diesel), eigenlijk geen hele grote problemen mee gehad.

edit: verkeerd gekeken, ik dacht import maar dat is niet zo volgens de RDW

Natuurlijk is 140 pk in een Insignia voldoende, zeker ook omdat hij een Turbo en het daarbij behorende karakter heeft.
Snel is het allemaal niet maar je kan natuurlijk prima met het verkeer meekomen, zeker als je kijkt naar de hoeveelheid A-segmenters met amper 60 pk die links, rechts en voor en achter je rijden. Even gekeken, 0-100 in 11,5 seconden en een top van 200.

Ik heb heeeeeel lang geleden een Vectra A gehad, die had een atmosferische 1.8 met 90 pk ( en was destijds niet eens de instapmotor ) en die deed 12,5 seconden over de 0-100 met een officiële top van 183. De echte instapmotor was toen een 1.6 met Jawel een heftige 71 pk! En dat op 1030 kg, die deed er 14,5 seconden over om op de 100 te komen.

Al met al is de verhouding pk/gewicht en daarbij behorende 0-100, topsnelheid en acceleratie om daar te komen gewoon in verhouding.
Sneller en sterker is altijd "beter", zeker met even invoegen of inhalen, maar heel veel chauffeurs geven daar echt niet om, je moet gewoon nog wat verder vooruit kijken wanneer je moet versnellen.

Mooie uitvoering zo!

2014 zou je geen problemen meer moeten hebben met de bak

En de 1.4T is een prima blok. Als je de ketting blijft horen rammelen tijdens het rijden zou ik daar wel met de garage over hebben, dat is niet goed. De geleiders kunnen in een enkel geval wel eens breken. Verder zijn het prima auto's.
De 1.4T is qua vermogen geen snelle jongen. je komt er prima mee in het verkeer. gelukkig heeft deze wel een turbo. ik heb wel eens in de 1.6 en 1.8 gereden, dat was echt onprettig.

Fraaie wagen en de bak problemen heb je met dit bouwjaar geen last van. Qua motor rijd ik de 1.4T is een stuk lichtere Astra en dat houdt niet over..je komt vooruit maar vooral onder de 2000 toeren moet ie echt op gang komen. Vooral op de snelweg met wisselende snelheden vind ik het wel een dingetje. Als de snelheid iets inzakt en in de zes rijdt moet je steeds weer terug omdat er anders weinig gebeurt als je weer gas kunt geven. En dat is allemaal, samen met het hoge gewicht, niet gunstig voor het verbruik.

Zou sowieso als de ketting rammelt tijdens de start er iets van zeggen , dat betekend dat er al rek in de ketting zit en dat t even duurt voor dat er druk in de spannner zit.

Zou hier wel mee opletten , het vervangen van een ketting is niet goedkoop , maar als hij breekt tijdens het rijden ben je nog verder van huis.

Tim 7220951 zei:
Hoi,

Ik heb interesse in deze auto:
https://www.viabovag.nl/auto/opel-insignia-sports-tourer-14-t-ecoflex-cosmo-climate-control-navi-lederen-bekleding-parkeersensoren-voor-en-achter-xenon-61zn33s

Auto is erg compleet en ruim.
Zaterdag proefrit gemaakt, rijdt heerlijk, zeer comfortabel, voldoende power ondanks het feit dat het een grote zware auto is.
Auto is gecontroleerd door de Opel dealer, en deze geeft aan technisch in orde te zijn. Dealer onderhouden en wordt geleverd met garantie.

Paar twijfels:
ik lees veel over de versnellingsbak van de Insignia, hoe weet ik nu of deze de juiste versnellingsbak heeft?
bij stationair hoor ik een ratel, dealer en monteur geeft aan dat dit komt door de distributieketting? Kan dat en is dat normaal?

Prijs is goed, ondanks dat de dealer me geen korting geeft.

Denken jullie dat dit een goede koop is?

groeten Tim Schreurs

Ik zou mbt die ratel absoluut actie ondernemen. Zeker als een monteur zegt dat het de ketting is. Dat hoort niet en voorspelt ook niet veel goeds. Een ketting zal niet zo snel knappen, maar bij mijn Vectra waren de spanners wel aan helemaal gort en het had niet veel gescheeld of de kapotte deeltjes hadden de motor zwaar (zo niet definitief) beschadigd.
Als je een auto wilt kopen, zou ik daar absoluut eerst wat aan laten doen

Bij deze blokken breken de spanners wel eens ja.
Kijk bijvoorbeeld dit eens: https://www.facebook.com/AMTautotechniek/posts/4963667760340788

Ik zou dus bij aankoop zeker geen genoegen nemen met een (verlengde) garantie op het blok oid. Vroeg of laat klapt het als het nu al ratelt.
Of de hele boel vervangen, of een andere uitzoeken.

vwb de bak, de M32 is rond 2013 in een verbeterde versie op de markt gekomen. Ze zijn nog steeds niet super, maar wel beter als de oude bakken.
Controleer goed tijdens een proefrit of de bak niet jankt, vaak in de 4e versnelling met ongeveer 80-100km/h hoor je dat het beste.

bedankt voor jullie reacties.
ik zie van de koop af, ik heb geen goed gevoel van de antwoorden van de verkoper.

Die ketting moet gewoon top zijn. Als de verkoper dit niet wil oplossen, dan gewoon op zoek gaan naar een ander exemplaar (y)

Het is een prachtige uitvoering. Als je deze wilt kopen, gewoon bij de Opel dealer een aankoopkeuring laten uitvoeren (en dan wijzen op de kettingratel). Met de verkopende dealer afspreken dat alle zaken die de Opel dealer vaststelt, onder garantie vervangen/gerepareerd worden.

Ik zou niet weglopen van de auto alleen omdat de verkoper rare antwoorden geeft. Als je de auto aanstaat, gewoon met de verkopende partij bovenstaande keuring afspreken.

Ik begrijp wat je zegt, maar hij staat bij een opel dealer. Daarom heb ik er geen goed gevoel over.
Verkoper geeft aan dat er allerlei technische keuringen zijn uitgevoerd, maar hij maakt dit niet aantoonbaar.

Je kunt wel zeggen dat de auto in orde en dat die ratel geen probleem is, moet ik hem dan op zijn blauwe ogen geloven?
Ik heb dit ook met hem besproken en gevraagd of hij mij de uitkomst van de technische keuring kan laten zien, maar hij neemt geen enkel initiatief om objectief aan te tonen dat de auto in orde is.
Vaak wordt ook vermeld onderhoudshistorie aanwezig, in de praktijk betekent dit dat ze een vinkje zetten dat er een kleine beurt of grote beurt maar dit zegt nog niet zoveel.

Ik ga op mijn gevoel af in dit geval...

Vaak wordt ook vermeld onderhoudshistorie aanwezig, in de praktijk betekent dit dat ze een vinkje zetten dat er een kleine beurt of grote beurt maar dit zegt nog niet zoveel.
het zegt wel dat de auto altijd het onderhoud heeft gehad wat nodig is. Zeker een groot pluspunt. maar het zegt natuurlijk niets over dat de auto probleemloos is.

Genoeg andere modellen zou ik zeggen

Janssen Kerres is geen Opel garage als je het mij vraagt.
Herten ligt tegen Roermond aan en in Roermond is er maar 1 Opel garage, nl. Hekkert.

Ik ken de regio en kom er iedere dag langs.

Dus dan wordt mijn eerder genoemde aanpak wel voor de hand liggender.
Ik snap trouwens wel dat je op je gevoel afgaat.

Terug
Bovenaan