Opel Corsa'tje houd in na 80 km/u

Guest
Beste,

Sinds zaterdag houd mijn Corsa zich in en stottert enorm. Het lijkt op een ontstekingsprobleem maar dat weet ik niet zeker. Ik heb nu alleen nog de verdelerklap vervangen en later vandaag de rotor. Er zat veel corrosie tussen de 2. Tot nu toe rijd ie nog steeds het zelfde, het stotteren begint iets later. In de 1e t/m 4e versnelling rijdt de auto vrijwel prima, berg op is wel een probleem. Ook snelweg rijden gaat niet omdat hij ongeacht van de wegvlakte vanaf +/- 80 km/u weer begint met stotteren.

Wat zou het nog meer kunnen zijn? Iemand tips waar ik op kan letten? Bobine/luchtmassa?

Alvast bedankt!

MVG

C14NZ (1.4i 8v), 1993. Ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Het gebeurde ook opeens

Uhmm nee, maar omdat er zoveel corrosie op de rotor zat dachten we dat het daar aan lag. Dus jij denkt de injectie? dan moet ik vanavond even de gasklep nakijken. Zijn er zaken waar ik op moet letten?

ontsteking is niet alleen rotor en verdelerkap. Ook je boegies en boegiekabels zijn daar belangrijk onderdeel van.
Sowieso even de boegies eruit halen en nakijken.

Valse lucht kan ook nog een oorzaak zijn.
Gasklephuis sluit ik niet uit, maar ik denk dat schoonmaken weinig nut zal hebben. Kan achter weinig kwaad om te doen.
Eraf halen en zorgen dat je de stekker NIET losmaakt., schoonmaken aan beide kanten (ook met geopende klep en de randen van de klep)
Eventuele pakking/oring vervangen en terug monteren.

Skylar zei:
Uhmm nee, maar omdat er zoveel corrosie op de rotor zat dachten we dat het daar aan lag. Dus jij denkt de injectie? dan moet ik vanavond even de gasklep nakijken. Zijn er zaken waar ik op moet letten?

Ja, of wat probresh aangeeft. Bedenk me wel net dat je geen last lijkt te hebben van een rare stationaire loop. Dat duid vaker op een gasklep die vies is. Maar ja, dat is gratis. ;)

Gasklep zal bij een single-point injectie niet erg vuil zijn. De bypass/stappenmotor kan wel heel erg vuil zijn. Maar daar heb je dan in alle versnellingen last van. Heeft deze motor niet toevallig een ontsteking met zo'n module? Probleem kan ook zitten in inlaatlucht voorverwarming, er treed dan bevriezing op bij de gasklep.

Terug
Bovenaan