Opel corsa c 1.3cdti witte rook bij stilstaan optrekken???????

A

Anoniem

Guest
Hallo ik ben in het bezit van een opel corsa c 1.3 cdti van het bouwjaar 2006 na 1 jaar met veel plezier in de auto te hebben gereden kreeg ik opeens mijn corsa moeilijk gestart eenmaal gestart rookt de auto best veel wit/blauwe rook als ik eenmaal met de auto op de snelweg zit heb ik nergens last van zodra ik weer bij een stoplicht sta komt er weer gigantisch veel rook uit de uitlaat ik heb me toen laten vertellen dat het aan de verstuivers kan liggen ik heb toen tweedehandse verstuivers aangeschaft en ze erin laten plaatsen maar nog steeds geen verbetering heb ook een engine cleaner gekocht ook dit heeft helaas niets opgeleverd ik lees nu dat het aan een waterpomp kan liggen of een lekke koppaking ??? Kan iemand mij hier mee helpen

Lastig te zeggen. Kijk eens onder de olievuldop en in het koelvloeistofreservoir.

Beste Mohammed, een fatsoenlijke diagnose is niet te stellen, op deze manier. Enige wat je krijgt zijn meningen, ervaringen met soortgelijke, maar nooit dezelfde auto's, of gewoon wilde gokken. Op.die wijze heb je al een setje gebruikte verstuivers gekocht en ben je nu weer op zoek.

Vrij simpel, als je geen of weinig verstand van auto's hebt, zoals ik op basis van je verhaal ook inschat dat bij jou het geval is, raad ik je aan om een goede diagnose te laten stellen bij een goede garage. Dan weet je waar je aan toe bent.

uwbuurman zei:
Beste Mohammed, een fatsoenlijke diagnose is niet te stellen, op deze manier. Enige wat je krijgt zijn meningen, ervaringen met soortgelijke, maar nooit dezelfde auto's, of gewoon wilde gokken. Op.die wijze heb je al een setje gebruikte verstuivers gekocht en ben je nu weer op zoek.

Vrij simpel, als je geen of weinig verstand van auto's hebt, zoals ik op basis van je verhaal ook inschat dat bij jou het geval is, raad ik je aan om een goede diagnose te laten stellen bij een goede garage. Dan weet je waar je aan toe bent.
Helemaal mee eens.
Maar als je verstuivers niet goed zijn, waarom koop je dan een tweede hands setje? Wie garandeert jou dat deze wel goed zijn?

Starten en stilstaan bij stoplicht = lage toeren = relatief lage druk in de motor (tov volgas)

Dan zou carterventilatie afvallen want dat probleem zou juist bij grotere druk erger moeten zijn.

Zoals hierboven al gezegd: kijk eens onder de olievuldop en in het koelvloeistofreservoir. Zit daar sludge of troep dan wordt een lekke koppakking waarschijnlijker, dan zul je toch naar een garage moeten voor een druktest.

Terug
Bovenaan