Opel astra met hoge toeren bij starten

Guest
Hallo,

Nieuw oo het forum en direct een discussie starten:

Ik heb sinds oktober een 2e hands astra uit 2012. Nu wil hij de laatste tijd bij het starten enorm in de toeren schieten. Tussen de 3 a. 4000 toeren. Nu geven ze bij mijn dealer aan dat ze daar weinig aan kunnen doen. Kan iemand mij wat meer vertellen hierover?

Alvast bedankt.

Paul

Zie dit topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5783257,5783467#msg-5783467

Hoe is de accu? Zwakke accu geeft gewoon problemen in motor manegment, of meschien pas vervangen en volgorde niet in acht genomen,???
Valselucht,
Gaat ie als ie warm is wel anders lopen? Betreft het eigenlijk een benzine motor,??????

Afgaande op de klachten denk ik aan een defect gasklephuis. Ik heb het ook gehad met mijn Volkswagen, de auto gaf uit zichzelf gas bij het starten en soms ook voor het stoplicht. De enige twee manieren om het uit te sluiten zijn je huidige gasklephuis laten reviseren of een nieuwe aanschaffen. Het heeft mij wel een half jaar gekost alvorens de juiste diagnose gesteld werd, want doordat ik al meerdere gasklephuizen van de sloop had geprobeerd leek het erg onwaarschijnlijk dat het daar aan lag. Toch bleek een defect gasklephuis wel de oorzaak van de klacht en sinds ik dat heb laten reviseren loopt de auto weer mooi rond de 750 toeren stationair.

Misschien kan je hier wat mee, succes!

Dan klopt er iets niet, koud mag de motor ca. 20 sec. met 1800 toeren draaien, dan terug naar stationair. Vreemd dat een (Opel)-dealer zegt dat hij er niets aan kan veranderen. Voor een koude motor is dit alles zeker niet goed voor de levensduur.

Blijkbaar weten ze bij de dealer nu al niet meer hoe de techniek van 6 jaar geleden werkt... :rolleyes:
Er is wel degelijk wat aan te doen. En mijn eerste diagnosepunt zou inderdaad het gasklephuis zijn.
Auto uitlezen is in dit geval wel handig ter indicatie.

In de eerste plaats zou ik maar een andere dealer zoeken, want het is onzin dat dit normaal is en er niets aan te doen is.
Na de koude start mag de motor max. 1800-2000 toeren maken en dat ook niet zo lang (max. halve minuut).
Opeens met koude motor tot 4000 toeren is wel erg extreem en zeker niet bevorderlijk voor de levensduur van de motor.
Oorzaak moet toch uit te lezen zijn.

Terug
Bovenaan