Opel Astra G irritant gekraak bij sturen

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

Al enkele duizenden kilometers heb ik last van een irritant gekraak bij stuurbewegingen bij mijn Opel Astra G cabrio. De garage heeft de voorveren en de stabilisatorstangen al vervangen, en geven aan het niet meer te weten. Toch zou ik het graag oplossen, want het doet enorm af aan de wagen.

De kraak is er alleen als de auto in beweging is, dus niet bij stilstand. Zowel bij naar links als naar rechts sturen, alsook bij overhellen. De kraak is ook voelbaar aan de schakelpook. Iemand enig idee? Zie dit filmpje voor een voorbeeld: https://youtu.be/xhBVny79tPc .

Alvast bedankt voor het meedenken!

Lijkt op hetzelfde als wat ik met mijn astra K heb, zie mijn topic "Technisch dilemma".
Ik heb ook een aantal G uitvoeringen gehad echter de genoemde klachten nooit ervaren.

S6, wellicht helpt het je al weet ik niet of de techniek nog steeds hetzelfde is, voor mij is het een kwestie van uitzingen en afwachten...
Ik vind het ook bijzonder irritand,

Dank voor je reactie. Ik heb ook geen idee of de techniek hetzelfde is. Heb je het filmpje bekeken? En leek het bij jou ook te komen vanuit de schakelbak?

NEE

Bij mij blijkt het een klein riempje te zijn die hydrolisch aangestuurd wordt door een motortje tijdens stuur bewegingen, dit is bekend bij OPEL (staat in de data bank) maar ze hebben er vooralsnog geen oplossing voor.......

Ik weet niet of deze techniek ook voor de G uitvoering geldt, even navragen bij de monteur/receptie.

De versnellingsbak heeft er bij mij niets mee te maken.

Ah zo. Dank!

Iemand anders een idee?
Zou het met de zogenaamde ‘reactiestang’ te maken kunnen hebben?

Terug
Bovenaan