Opel Astra (2001) start slecht

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik rij een Opel Astra 2001 1.6 16v automaat. (132.000km, 2e eigenaar)
Sinds vorig jaar start de auto heel slecht met koud weer. (5 graden en kouder)
2x ANWB laten komen, en uiteraard toen ze kwamen startte de auto, toch aangesloten en gekeken/gemeten.
De accu was in goede conditie, alleen een kabel naar de accu toe werd in een korte tijd wel heel warm.
Dus waarschijnlijk wordt de accu veels te snel opgeladen dus niet goed opgeladen.
Ik ben toen naar de garage geweest en die zeiden dat het de regelaar van de dynamo niet meer goed was.
De dynamo was nog in goede conditie, dus ze hebben de regelaar gereviseerd hij was niet kapot.
Daarna startte de auto weer goed (de hele winter), en nou de koude nachten (2016) weer beginnen begint het probleem weer zich te herhalen.
Maar het rare van alles is, is het boven de 5 graden is er niks aan de hand, dan start ie als een zonnetje.

Weet iemand hier wat er precies aan de hand is?

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,
Roel Meesters

Controleer de aansluiting van de plus kabel en de min kabel op de accu maar.
Die hulzen waar de kabel in gaat, gaan inwendig kapot (corrosie) waardoor de overgang weerstand heel hoog is. Hierdoor worden ook de kabels heel warm bij het laden.

En als het kouder is moet de start motor harder werken. En door die hogere weerstand lukt het niet.

Dit komt vaker voor bij de astra.

Ok thx voor je snelle reactie!

Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken, of laten kijken haha.

Ik laat het je weten of het dat was.

Graag een zinnige en nuttige bijdrage.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Hoihoi

Ik heb een vraagje ik lees uw bericht en vroeg mij af wat er nu aan de hand was. Ik heb namelijk momenteel precies het zelfde probleem.

Met vriendelijke groet
Talena

Talena 6357762 zei:
Hoihoi

Ik heb een vraagje ik lees uw bericht en vroeg mij af wat er nu aan de hand was. Ik heb namelijk momenteel precies het zelfde probleem.

Met vriendelijke groet
Talena

Kun je beter een nieuw topic openen in plaats van eentje van járen geleden omhoog schoppen.

Terug
Bovenaan