A
Anoniem
Guest
Ik ben op zoek naar een tweedehands auto, maar dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Hoe meer ik me inlees, hoe meer valkluilen er verschijnen. Daar komt bij dat veel modellen ook hun eigen gebreken hebben waar je op moet letten bij een eventuele aankoop.
Eerst even de eisen:
Redelijk recent bouwjaar (>2010) zou fijn zijn, maar geen eis.
Streefbedrag is tussen de €2000 en €4000. Ik heb begrepen dat ik gerobotiseerde handbakken moet mijden, maar tegelijkertijd snap ik ook dat gezien het budget er wellicht niet al te veel mogelijk is.
De aangeboden auto's op marktplaats.nl, gaspedaal.nl en andere vergelijkingssites lijken ruwweg overeen te komen, alleen ik heb geen idee of de vraagprijzen redelijk zijn. Verder ben ik gewaarschuwd dat een auto kopen van een particulier vragen om ellende is, aangezien je bij gebreken nergens heen kan.
Welk type auto zouden jullie me aanbevelen? Is het gezien de huidige situatie op de markt misschien beter om even te wachten?
Eerst even de eisen:
- Automaat (kan ivm. code 78 niet vanaf geweken worden)
- Carosserie moet geschikt zijn voor een lang persoon (2 meter)
- Vier-zits, dus een Smart valt af
- Auto zal voor stadsritten worden gebruikt, maar langere stukken weg (naar het buitenland) zal geen zeldzaamheid zijn
- Brandstof: Benzine
- Als het even kan laag in wegenbelasting en laag verbruik
Redelijk recent bouwjaar (>2010) zou fijn zijn, maar geen eis.
Streefbedrag is tussen de €2000 en €4000. Ik heb begrepen dat ik gerobotiseerde handbakken moet mijden, maar tegelijkertijd snap ik ook dat gezien het budget er wellicht niet al te veel mogelijk is.
De aangeboden auto's op marktplaats.nl, gaspedaal.nl en andere vergelijkingssites lijken ruwweg overeen te komen, alleen ik heb geen idee of de vraagprijzen redelijk zijn. Verder ben ik gewaarschuwd dat een auto kopen van een particulier vragen om ellende is, aangezien je bij gebreken nergens heen kan.
Welk type auto zouden jullie me aanbevelen? Is het gezien de huidige situatie op de markt misschien beter om even te wachten?