Onderhoud Kia

jan 2775164

Wegverkenner
Goedemorgen,

Mijn Kia Soul is van 2009 en altijd in onderhoud geweest bij een auto dealer die alle auto's deed dus niet een Kia Dealer.
Deze is nu weg , ik wil natuurlijk nu een andere dealer en die heb ik al op het oog en deze heeft goede referenties.

Maar vlak bij mij is een Kia Dealer mijn vraag is dan ook zou deze beter zijn ?? maar ook duurder ? Dat hoor je nog wel eens,

Groet,
Jan.

Uiteindelijke afhankelijk van de monteur. Ik heb goede en slechte ervaringen gehad met universele garages en merk dealers.

Voordeel van een dealer is hun "ervaringsgraad" met jongere auto's van hun merk, waarbij ze sneller en efficiënter kunnen werken. Daarnaast krijgen ze service manuals van de importeur om kleine voorkomende problemen preventief op te lossen. Aan de andere kant is mede door "verplichte" merk inrichting, opleidingen en speciaalgereedschappen het uurtarief vaak iets hoger De dealer gebruikt de "merk" onderdelen (met bepaalde bijbehorende kwaliteitsgaranties) maar met een hogere prijs. Een goed gemotiveerde monteur, zoals rare Chinees al aangeeft, is zeer belangrijk!

Terug
Bovenaan