Onderdeel Oem?

Als je deze koopt, controleer dan wel even of je hem zo kan plaatsen of dat hij eerst nog aan je auto moet koppelen. In dat geval zal je bij een garage langs moeten om de auto aan een computer te hangen. Dat kan erg lastig zijn als je onderdeel er al in zit, in het slechtste geval kan je niet meer rijden met je auto totdat de gasklep geprogrammeerd is.

Luuk 2071590 zei:
Is dit nou een zogenaamd 'oem' onderdeel, dus dat deze net zo goed is als het 'origineel' die door Opel zelf geleverd wordt?
Dat is niet helemaal de juiste uitleg van OEM naar mijn idee. Fabrikanten maken zelf veelvuldig gebruik van toeleveranciers, waaronder Bosch. Of Bosch in dit geval het originele onderdeel heeft geleverd weet ik niet, maar het is is in ieder geval een betrouwbaar merk.

Het is precies hetzelfde onderdeel en Bosch is de enige fabrikant ervan behalve misschien nóg voordeligere imitatie.

Door met hetzelfde onderdeel gemaakt door Bosch maar met Opel logo in Opel doosje te werken hebben dealers en Opel zelf wat extra geld en meer succes om hun voorraad te verkopen.

Het voordeel van bij de dealer kopen is wél dat je zeker weet dat je de 'nieuwste' versie krijgt. Bijvoorbeeld "nr X is vervangen door Y vanwege storingen". Vaak kan je dit ook wel op internet vinden, verkoopsites verkopen misschien liever nog even de oude totdat hun voorraad op is.

Voor een doorsnee auto van onder de €10k dagwaarde zou ik de Bosch versie kopen.

OEM is in een doosje met opel logo er op bij de opel dealer

Bosch is een hele goede fabrikant die mogelijk ook de zelfde gasklephuis als OEM voor opel heeft gemaakt. maar het is geen OEM. maar prima (y)

Let er wel op dat bij autodoc (= geen nederlandse webshop), het soms lang kan duren voor dat je het hebt, ik heb wel eens 2 weken op veren gewacht terwijl de levertijd een paar dagen was. de service is ok heel beroerd. Prijzen zijn wel scherp.

Let er op of de garagist dit zelf gekochte onderdeel wel wil monteren (of ga je dat zelf doen?)

En misschien onnodig, veel gasklephuizen worden onnodig vervangen. Er zit een foutcode in of de auto loopt niet goed. het probleem zit dus elders. Maar ik ga er van uit dat de garage dit wel goed heeft onderzicht.

Terug
Bovenaan