Onder motorblok bescherming

Guest
Hoi daar.

Keek even onder het motorblok van mijn Soul (2009), maar moet dat niet helemaal dichtzitten met een z.g kunstofplaat ?
Zijkanten onder wel en voorkant onder ook onder,maar bedoel een stuk van ca 40 bij 30 cm niet.

Bij mijn vorige auto zat dat helemaal dicht gebouwd, of hebben niet alle auto,s dat?

Nee, dat hoeft niet. Kan meestal wel naderhand maar zo'n plastic plaat is niet erg stevig. ik heb een alu-plaat er onder laten plaatsen, was originele optie maar kwam zo vaak voor dat het een speciale bestelling in Zweden werd. Zo'n plaat is niet goedkoop maar werkt wel. Pas op met evt aftermarket spul, ventilatie is wel belangrijk anders kan het wel eens erg warm worden.

Weet er maar blij om. De plastic platen zitten er niet echt om te beschermen want zo stevig zijn ze niet. Ze zijn vaak bedoelt voor de luchtstroom onder de auto. Ze beschermen enkel tegen wat gruis en steentjes.

Tot 10 jaar geleden had geen enkele auto het, dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken.

Sketcher zei:
Weet er maar blij om. De plastic platen zitten er niet echt om te beschermen want zo stevig zijn ze niet. Ze zijn vaak bedoelt voor de luchtstroom onder de auto. Ze beschermen enkel tegen wat gruis en steentjes.

Tot 10 jaar geleden had geen enkele auto het, dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken.

haha overdrijven is ook een vak..

Mijn MX-5 uit 94 heeft het ook gewoon, en die van 1990 hebben het ook gewoon. En ik geloof zelfs dat elke Mazda van die leeftijd dat heeft

M'n 626 uit 94 en m'n mx6 uit 92 hebben idd. ook de nodige kunststof (bescherm)kappen onder de motor, maar is niet volledig dicht.

Terug
Bovenaan