Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, maar hoop dat iemand van jullie mij goed advies kan geven.
Het gaat om een MGB die door een kapotte thermostaat oververhit is geweest. Gietijzeren blok en kop.
De kop was gescheurd en de bovenkant van het blok was niet goed vlak meer.
Dus gereviseerde kop gekocht en het blok laten vlakken.
Nu is het olieverbruik ongeveer 1 liter op 500 km. Dus rijkelijk veel.
Eerst nieuwe verbeterde klepseals aangebracht, zonder resultaat.
Nu denk ik dat de olieschraapveren zijn vastgebakken in de zuigergroeven.
Wat ik van plan ben om te gaan doen is nieuwe olieschraapveren monteren.
-Maar wat zou nu beter zijn, de oude zuigerveren weer monteren met de nieuwe schraapveren.( zonder de ciliders op te ruwen, deglazing )
- Ook maar meteen nieuwe zuigerveren aanbrengen en de cilinders te deglazing ( "met de boormachine honen ")
Maar als ik bijvoorbeeld wel de oude zuigerveren weer gebruik, komen de sloten van de veren natuurlijk nooit meer op dezelfde plaats, dus zou de zaak toch opnieuw moeten inlopen ? Of draaien zuigerveren tijdens bedrijf ?
Veel vragen, hopelijk heeft iemand iets dergelijks bij de hand gehad.
Ik ben nieuw op dit forum, maar hoop dat iemand van jullie mij goed advies kan geven.
Het gaat om een MGB die door een kapotte thermostaat oververhit is geweest. Gietijzeren blok en kop.
De kop was gescheurd en de bovenkant van het blok was niet goed vlak meer.
Dus gereviseerde kop gekocht en het blok laten vlakken.
Nu is het olieverbruik ongeveer 1 liter op 500 km. Dus rijkelijk veel.
Eerst nieuwe verbeterde klepseals aangebracht, zonder resultaat.
Nu denk ik dat de olieschraapveren zijn vastgebakken in de zuigergroeven.
Wat ik van plan ben om te gaan doen is nieuwe olieschraapveren monteren.
-Maar wat zou nu beter zijn, de oude zuigerveren weer monteren met de nieuwe schraapveren.( zonder de ciliders op te ruwen, deglazing )
- Ook maar meteen nieuwe zuigerveren aanbrengen en de cilinders te deglazing ( "met de boormachine honen ")
Maar als ik bijvoorbeeld wel de oude zuigerveren weer gebruik, komen de sloten van de veren natuurlijk nooit meer op dezelfde plaats, dus zou de zaak toch opnieuw moeten inlopen ? Of draaien zuigerveren tijdens bedrijf ?
Veel vragen, hopelijk heeft iemand iets dergelijks bij de hand gehad.