Olielekkage na vervangen oliesensor Corsa

Henk39

Net ingestapt
Zojuist had ik de oliesensor van een Corsa C vervangen. Er zat namelijk wat olie eromheen en eronder dus via een google search was de meest gehoorde probleem dat de sensor waarschijnlijk een beetje lekte. Het oliepeil was 2 streepjes lager dus die weer bijgevuld. Auto gestart en verder prima, totdat....

Ik een plasje olie vanonder de auto vandaan zag komen. Ik beter kijken blijkt dat er een behoorlijke olielekkage aan de gang is. Het oliepeil is 3 streepjes gezakt maar zakt niet verder. Er zit olie aan de linksonder de waterpomp (volgens mij zit de pomp erboven - heb de koelvloeistof gecheckt en zit geen olie in btw). Heb het geprobeerd te filmen en fotograferen:

Oude sensor:
https://i.imgur.com/un2hHqM.jpg

Nieuwe sensor:
QAVwLNI.jpg

Lekkage:
Lekkage filmp 1

Lekkage flim 2

Gezien de hoeveelheid olie, moet het toch niet moeilijk zijn om te zien waar het lekt, met een draaiende motor.
Heb je uberhaupt zelf wel gekeken of het ook daadwerkelijk de sensor was die lekte, of gewoon blind een nieuwe ingedraaid.

Ik ga inderdaad straks weer ff wat olie erin doen en dan starten

En klopt ik heb de sensor vervangen zonder naar andere opties te kijken.

Maar ter verduidelijking: toen ik gisteravond aan kwam rijden lag die plas olie nog niet op mijn parkeerplaats. Vervolgens sensor vervangen, 2 streepjes afgetopt. Even gestart en toen viel mij op dat er opeens een plas olie onder lag..oliepeil was nu ook 3 streepjes lager ipv 2 dus op 1 of andere manier lijkt het te zijn gebeurd tijdens het starten

Uiteindelijk waarschijnlijk loos alarm..net opd e brug gezet alles schoon gespoten, motor aan....niks te zien....waarschijnlijk lag die plas olie er al en is ontstaan gedurende de week doordat de sensor dus beetjes lekte......:p

ik denk omdat ik mijn oliepiel een paar minuten nadat de motor had gelopen had gecheckt. Dus dan zit er nog olie bovenin het blok (?)

Zo iets had ik ook. Lekke uitlaat. Ik op Google gezocht en daar stond dat ik de buurvrouw 2 huizen verderop een beurt moest geven. Nu is mijn vrouw boos.

KLopt zit geen rubberen ring bij, alleen een klein metalen ringetje. Gewoon erin draaien en klaar

Terug
Bovenaan