Oliedop vergeten terug te plaatsen..

D 2621306

Net ingestapt
Ai ai ai.. waar moet ik beginnen..

Ik wou vanmiddag even mijn olie bijvullen (bleek niet nodig te zijn; zat ruim voldoende op), alleen was ik vergeten de oliedop terug te plaatsen.
Je raad het al, ik ben in de auto gestapt en ben wezen rijden. Na zo'n 20km rook ik ineens een hele erge olie lucht dus besloot ik even de auto aan de kant te zetten, de klep open te doen en ja hoor.. een beetje rook kwam er onder weg en tot mijn schik lag er met name op het motorblok zelf een beetje olie. Gelukkig leek het mee te vallen qua schade want toen ik de olie opnieuw ging meten zag ik geen verschil.

Nu is mijn vraag of en hoe ik dat kan schoonmaken. Is het verstandig om mijn auto naar de garage te brengen of kan ik dat zelf?

Betreft een Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo 140PK uit 2012.

is mij ook eens overkomen nadat ik wat olie had bijgevuld merkte ik dat ik niet harder dan 120 km kon, verloor druk, bleek ook de dop vergeten te hebben maar ook geen rommel.... gewoon met een droge doek schoon maken klaar = klara

Zou geen kwaad moeten kunnen. Zoals je al gemerkt hebt zal het door dit hitte van het blok wel wegdampen, en anders zou ik gewoon wat oude doeken pakken en het voor zover mogelijk her en der wegvegen.

Beste is eigenlijk waar mogelijk met een schone droge doek gewoon alles opboenen. Klinkt gek misschien maar Olie is ook een prima middel om mee schoon te maken, wij deden er vroeger de drukpersen mee poetsen dan glimden ze extra mooi :)

Zadelsnuiver zei:
Beste is eigenlijk waar mogelijk met een schone droge doek gewoon alles opboenen. Klinkt gek misschien maar Olie is ook een prima middel om mee schoon te maken, wij deden er vroeger de drukpersen mee poetsen dan glimden ze extra mooi :)
Waar olie zit, zit geen roest toch?

EVV zei:
Zadelsnuiver zei:

Ik moest vroeger in mijn vakantiebaantje altijd de motorfietsen met 'poetsolie' poetsen: goede bescherming en mooie glans voor alle tweewielers. Die poetsolie bestaat nog steeds, zie ik.

EVV zei:
Zadelsnuiver zei:

Haha precies :)

Die was gelukkig in een soort beugel gevallen waar hij niet meer tussen weg kon schieten. Wat dat betreft echt een geluk gehad.

Oliedop er op. Met oude doeken olie wegpoetsen en eventueel met remmenreiniger de boel schoonspuiten.

Terug
Bovenaan