Klopt, maar wel met alle gevolgen van dien. Dat is later (zoals meermaals in dit topic aangegeven) teruggedraaid. Mijn vader heeft een Volvo S60 met een DSG-like automaat, veel mensen weigeren hem ook onderhoud te geven, maar als je hem op tijd onderhoud geeft blijft hij soepel schakelen en vrij van interne vervuiling. Bij deze bak moet je inderdaad ook spoelen, omdat je niet de onderkant kan verwijderen zoals bij veel andere automaatbakken dat wel kan.
De automaat van de W169 A170 van mijn moeder moet ook om de 60000km onderhoud hebben, hier kan wel de bodemplaat inclusief filter zo gewisseld worden, een kleine ingreep voor een klein prijsje en je bak blijft soepel lopen! Maar ja, mensen rijden graag een dure auto (want kijk mij eens!), maar onderhoud? Ho maar... mag niks kosten! Belachelijk als je het mij vraagt, maar ik weet als chemisch technoloog in elk geval wel dat alle onderdelen in een bak aan slijtage onderhevig zijn en de chemische verbindingen van zijn verste verte niet eindeloos stabiel blijven, dus dat preventief vervangen gewoon een goed (en goedkoper) idee is!