olie versnellingsbak en differential

Shiva 9659540

Net ingestapt
Hoi,

Welke olie zou jullie voorkeur hebben

• CASTROL SYNTRAX LONGLIFE 75W90
    MOTUL GEAR 300 75W-90
    MOBIL MOBILUBE 1 SHC 75W90

Alvast dank voor de feedback

Meestal is wel terug te vinden wat de fabrikant voor schrijft, dat zou mijn voorkeur zijn.

Shiva 9659540 zei:
75w90 GL5 staat in het boekje

Dan even checken of die 75W90 olie ook voldoet aan de API GL5-specificatie, dat gegeven staat wel op de verpakking vermeldt.

En als je zelf de olie gaat verversen: check altijd eerst even of je de vulplug wel los krijgt en de frisse olie er ook werkelijk in kunt krijgen alvorens de oude olie af te tappen.... je zult namelijk niet de eerste zijn die het "probleempje" van een droge versnellingsbak zelf creëert.

dank ieder,

de olie van de 3 merken, voldoen allemaal aan GL5 , op papier voldoen ze allemaal.

Mijn vraag was eerder gericht of er verschil inzit qua merk , kwaliteit

dank ieder,

de olie van de 3 merken, voldoen allemaal aan GL5 , op papier voldoen ze allemaal.

Mijn vraag was eerder gericht of er verschil inzit qua merk , kwaliteit

Goh, ze hebben allemaal hun kwaliteitscontroles hè. Ik ken Castrol persoonlijk / professioneel zeer goed en weet dat ze hun zaken uitstekend op orde hebben en dat ze enkele mooie, innovatieve componenten in hun producten verwerken.

Verder heb ik daar van de andere smeeroliemerken vooral geen idee van. Dus ik pleit vooral pro Castrol en niet tegen een ander merk. :)

De laatste 20 jaar heb ik 1x nieuwe olie op de bak (Peugeot) gegooid, na een beetje Googelen kwam ik uit op Motul ,
Na 5 jaar daarmee gereden te hebben , geen klachten of problemen.

Terug
Bovenaan