olie versnellingsbak en 4wd syteem

HMZZZZ

Startmotor
Hoi,

Ik heb een mazda cx-7 uit 2009
nou moet ik straks weer voor de apk en
dan doe ik daar olie verversen bij en alle filters en bougies (grote beurt, zeg maar )

Maar moet na 11 jaar niet eens de versnellingsbak olie vervangen worden?
en de olie in het 4wd systeem?

130.000 km op teller

bedankt alvast

Aangezien de CX7 nooit met automaat is geleverd, zou ik me er niet druk over maken. En over de differentiëlen nog minder. Ik heb een Mercedes ML gehad die permanente 4wd had, en alles ging kapot, maar niet het differentieel.

Het kan zeker geen kwaad, maar of het noodzakelijk is betwijfel ik.
Als je van plan bent er nog 2 ton mee te rijden is het maar een kleine investering natuurlijk. Doe je m toch weg over een jaar of 2 dan is t zonde van je geld.

Lijkt me ook niet nodig, zeker als je geen klachten hebt. Wil je hem oprijden, zou je het gewoon eens kunnen vragen.

Gewoon doen, voor die paar tientjes olie..
En juist de differentielen vinden verse olie wel fijn. Zit vaak maar een beperkte hoeveelheid in en de planeet tandwielen zijn nooit gelagerd, dus dat kan zeker geen kwaad na 10+ jaar.

130K vind ik wel erg vroeg. Ik denk dat het na 200K wel een keer aan vervanging toe is.
Maar als je er toch mee bezig bent, waarom niet. voor het geld hoef je het inderdaad ook niet echt te laten.

Als het echt problemen gaat geven kan het soms opgelost worden met verse olie, of tenminste het helpt dan een hoop. Maar eigenlijk ben je dan natuurlijk gewoon al te laat.
Als de olie vuil of slecht is slijt alles veel harder. Als je problemen krijgt is het al voor een heel eind versleten. Als de olie op tijd ververst word, is de slijtage veel minder.

Nissan GTR R34 zei:
130K vind ik wel erg vroeg. Ik denk dat het na 200K wel een keer aan vervanging toe is.
Maar als je er toch mee bezig bent, waarom niet. voor het geld hoef je het inderdaad ook niet echt te laten.

Als het echt problemen gaat geven kan het soms opgelost worden met verse olie, of tenminste het helpt dan een hoop. Maar eigenlijk ben je dan natuurlijk gewoon al te laat.
Als de olie vuil of slecht is slijt alles veel harder. Als je problemen krijgt is het al voor een heel eind versleten. Als de olie op tijd ververst word, is de slijtage veel minder.

Ben er niet 100$ zeker van, maar volgens mij is de officieel vastgestelde termijn bij mazda 120.000km.

Terug
Bovenaan