Ok nog 1. Betrouwbare 3 deurs met turbo tot €10.000

A

Anoniem

Guest
In mijn andere bericht zocht ik een sportieve auto tot €7000 maar besloten om mijn vitara een beetje op te knappen en dan krijg ik er zeker 16-17k voor. Ik vertrek einde van het jaar en wil gewoon even dit jaar nog een beetje lol hebben.

Waar moet de auto aan voldoen:

• onder de 150.000km
  • 3 deurs
  • niet te zwaar
  • vooral power met optrekken
  • turbo
  • een motor die bekend staat om z'n kwaliteit

Ik vind bijvoorbeeld een Seat Ibiza Cupra bocanegra heel gaaf maar ik lees niet heel veel goed over het TSI blok en hetzelfde lees ik bijvoorbeeld over Fiat Punto Abarth blokken. Dus gewoon een blok die niet bekend staat om kinderziektes.

Lees jullie suggesties graag.

Ford Focus ST:
Focus ST
ford-focus-2-5-20v-st-airco-cruise-control-lichtmetale-velgen-17-recaro-stoelen.jpg

Renault Megane RS
Renault Megane RS
renault-megane-2-0-16v-rs-f1-edition-nr-619.jpg

Subaru Impreza WRX (helaas 1 deur te veel, wel heel betrouwbaar)
Impreza WRX
subaru-impreza-2-0-wrx-awd-2-0-wrx-awd.jpg

BMW 335i
335i
bmw-3-serie-coupe-335i-automaat-high-executive-zwart-leder-bi-xenon-full-map-navi-elek-sportstoelen.jpg

BMW 130i van het eerste type of als het persé een turbo moet zijn een 114/116/118/120i van het 2e type en dan even langs een goede tuner voor 220 pk :)

BMW 1-Serie 116i Executive 200 PK (M pakket, Xenon, PDC, 18"
€ 10.450,00

https://link.marktplaats.nl/m1502839531

$_85.JPG

Op dit moment helaas geen colt 3 deurs turbo te koop, maar das wel 1 om in de gaten houden als je betrouwbaarheid belangrijk vind.

hier een voorbeeld advertentie, nog even speciaal voor forum genoot totaal los dit is een voorbeeld advertentie

https://www.mobile.de/nl/Auto/Mitsubishi-Colt-1.5-Ralliart/vhc:car,pgn:3,pgs:10,ms1:17700_6_,pwn:110/pg:vipcar/291017215.html

$_3.JPG

opel corsa gsi misschien nog een optie

volvo c30

volvo-c30-2-5-t5-r-design-2-5-t5-r-design-220-pk.jpg

Auto encyclopedie zei:
@epica de subaru is geen 3 deurs.

Wat kan jij z**ken zeg. Altijd commentaar op anderen terwijl jezelf altijd met de meest onzinnige voorstellen komt. Irritant.
Epica geeft zelf nota bene al aan dat de auto een deur teveel heeft.
En dan kom je zelf met een of ander barrel uit Litouwen ( waarvan de link niet werkt ) en een veel te dure Volvo aan.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen. Bemoei je gewoon een keertje niet met de voorstellen van een ander.

Total Loss zei:
Auto encyclopedie zei:

Wat kan jij z**ken zeg. Altijd commentaar op anderen terwijl jezelf altijd met de meest onzinnige voorstellen komt. Irritant.
En dan kom je zelf met een of ander barrel uit Litouwen ( waarvan de link niet werkt ) en een veel te dure Volvo aan.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen. Bemoei je gewoon een keertje niet met de voorstellen van een ander.

Ruzie met de vrouw? Misschien beter lezen staat voorbeeld advertentie

Auto encyclopedie zei:
Total Loss zei:
Auto encyclopedie zei:

Ruzie met de vrouw? Misschien beter lezen staat voorbeeld advertentie
Over beter lezen gesproken, ik meld duidelijk dat hij een deur teveel heeft.

Jazzik zei:
a146.gif
[size=x-small].[/size]​

Epica
Omdat we niet allemaal zo'n Honda geil mannetje zijn als jij, bij jou is alles Honda. Het is een duf een saaie auto met matige prestaties.

Nou, je conclusie klopt niet helemaal en is een beetje vulgair verwoord...
Ik heb bij wijze van spreken ongeveer alle merken gereden, ja zélfs VW en Skoda maar ook Hyundai, Kia, Honda en nu Toyota. De laatsten omdat ik kwaliteit en betrouwbaarheid weet te waarderen... Die kwaliteit en betrouwbaarheid gun ik een ander ook. Zelfs Epica...

Auto encyclopedie zei:
Jazzik zei:
a146.gif
[size=x-small].[/size]​

Epica
Omdat we niet allemaal zo'n Honda geil mannetje zijn als jij, bij jou is alles Honda. Het is een duf een saaie auto met matige prestaties.

Ik heb bij wijze van spreken ongeveer alle merken gereden, ja zélfs VW en Skoda maar ook Hyundai, Kia, Honda en nu Toyota. De laatsten omdat ik kwaliteit en betrouwbaarheid weet te waarderen... Die kwaliteit en betrouwbaarheid gun ik een ander ook. Zelfs Epica...
Wat heeft dit met dit topic te maken?

Epica zei:
Auto encyclopedie zei:
Jazzik zei:
a146.gif
[size=x-small].[/size]​

Epica

Wat heeft dit met dit topic te maken?

niks met dit topic , maar ik heb niet zoveel met forumleden die achter een toetsenbord anderen beledigen.

Hyundai Veloster, of Renault Megane Coupe met 1.4 TCe of 2.0 TCe motor.

Bij de Fiat Grande Punto kun je natuurlijk ook de 120 pk T-Jet kiezen, deze motor ligt ook in de Alfa Mito. Ze zijn niet zwaar dus best snel.

Epica geeft inderdaad keurig aan dat de Subaru ietwat afwijkt en hij stelt gave wagens voor, waar feitelijk ook om gevraagd wordt, immers TS wil lol ermee hebben.
Die Colt is een een suffe wagen. Daarbij zijn het altijd dezelfde voorstellen en opmerkingen, Exeo, Colt, Smart letten op automaat...
Ik begrijp Total Loss daarom ook goed, want ik lees veelvuldig commentaar op anderen, terwijl de eigen voorstellen of altijd hetzelfde zijn of ook niet "je van het" zijn...

Auto encyclopedie zei:
Jazzik zei:
c050.gif
Beste encyclopedie, mag ik vragen waar bovenstaande reactie op slaat ?

Dat jij anderen aanspreekt op discussie en zelf daar net zo goed aan doet op een andere topic.

Ik spreek niemand aan op discussie, ik corrigeerde alleen even deze in mijn ogen onterechte en minder nette opmerking van Epica:
Epica zei:

En als je dit (of dit
a146.gif
) als een belediging opvat, dan ehhh...
a042.gif
is het einde discussie met de kleuterklas.

Oké, doe ik toch, voor het slapengaan, óók een duit in het zakje. Voor de fans
midi.gif
:
https://www.autowereld.nl/honda/civic/2-0-type-r-race-dealer-onderhouden-32227798/details.html
Geen turbo (gelukkig), die heeft de 2.0 I-VTEC ook écht niet nodig. Wél 3-deurs...

honda-civic-2-0-type-r-race-dealer-onderhouden.jpg

Welterusten!
e010.gif

BMW 530d M zei:
Epica geeft inderdaad keurig aan dat de Subaru ietwat afwijkt en hij stelt gave wagens voor, waar feitelijk ook om gevraagd wordt, immers TS wil lol ermee hebben.
Die Colt is een een suffe wagen. Daarbij zijn het altijd dezelfde voorstellen en opmerkingen, Exeo, Colt, Smart letten op automaat...
Ik begrijp Total Loss daarom ook goed, want ik lees veelvuldig commentaar op anderen, terwijl de eigen voorstellen of altijd hetzelfde zijn of ook niet "je van het" zijn...

Zag dat je 25 dagen geleden iets voor het laatst had geschreven hebt, ik denk dat jij het daarbij moet laten bij 1x in de 25 dagen iets schrijven.

Jazzik zei:
Auto encyclopedie zei:
Jazzik zei:
c050.gif
Beste encyclopedie, mag ik vragen waar bovenstaande reactie op slaat ?

Dat jij anderen aanspreekt op discussie en zelf daar net zo goed aan doet op een andere topic.

Ik spreek niemand aan op discussie, ik corrigeerde alleen even deze in mijn ogen onterechte en minder nette opmerking van Epica:
Epica zei:

En als je dit (of dit
a146.gif
) als een belediging opvat, dan ehhh...
a042.gif
is het einde discussie met de kleuterklas.
Welterusten!
e010.gif

Klopt ik heb niks met helden achter een toetsenbord, dat jij dat als een mindere opmerking ziet van epica das aan jou.

jij ook weltrusten.

Auto encyclopedie zei:
BMW 530d M zei:

V

Zag dat je 25 dagen geleden iets voor het laatst had geschreven hebt, ik denk dat jij het daarbij moet laten bij 1x in de 25 dagen iets schrijven.
Volgens mij is het langer geleden, maar leuk dat je mijn profiel bekijkt (voordat je überhaupt een antwoord weet te geven).
En je kunt beter iets nuttigs schrijven, dan commentaar op anderen geven of in de continue herhaling vallen met het voorstellen van alsmaar dezelfde merken en typen met dito opmerkingen.
Ook ik wens je welterusten en laat het hier ook bij.

BMW 530d M zei:
Auto encyclopedie zei:
BMW 530d M zei:

V

Volgens mij is het langer geleden, maar leuk dat je mijn profiel bekijkt (voordat je überhaupt een antwoord weet te geven).
En je kunt beter iets nuttigs schrijven, dan commentaar op anderen geven of in de continue herhaling vallen met het voorstellen van alsmaar dezelfde merken en typen met dito opmerkingen.
Ook ik wens je welterusten en laat het hier ook bij.

Nou zegt meer dat je niet alles goed volgt, mij volg je in elk geval niet. Ik kom met verschillende merken en types. Je kwam me niet zo bekend voor, dus vandaar dat ik op je profiel keek. Jij ook weltrusten

dprecies wat ik dacht. Wat is Auto encyclopedie een vervelend manentje soms. Valt mij op dat je regelmatig met diverse mensen in de clinch ligt. Los van de altijd maar de zelfde voorstellen denk ik dat het met name komt dpoor de 'toon' die je aan slaat. Het komt het forum niet ten goede. Je helpt er de topicstarter niet mee en het zorgt alleen maar voor irritate elke keer. Heb je er een tijd geleden ook al eens iets van gezegd op een nette manier in een PB'tje. Maar blijkbaar begrijp je het niet. En ben dus zeker niet de enige die dit zo ervaart.

Voorstellen van Epica zijn prima suggesties. Zeker zo'n Focus ST met 5 cilinder én turbo (y) betrouwbaarheid zit ook wel goed met die volvo blokjes

AsconaGT zei:

dprecies wat ik dacht. Wat is Auto encyclopedie een vervelend manentje soms. Valt mij op dat je regelmatig met diverse mensen in de clinch ligt. Los van de altijd maar de zelfde voorstellen denk ik dat het met name komt dpoor de 'toon' die je aan slaat. Het komt het forum niet ten goede. Je helpt er de topicstarter niet mee en het zorgt alleen maar voor irritate elke keer. Heb je er een tijd geleden ook al eens iets van gezegd op een nette manier in een PB'tje. Maar blijkbaar begrijp je het niet. En ben dus zeker niet de enige die dit zo ervaart.

Voorstellen van Epica zijn prima suggesties. Zeker zo'n Focus ST met 5 cilinder én turbo (y) betrouwbaarheid zit ook wel goed met die volvo blokjes

Dacht al waar blijft het geweten van het forum, achter een toetsenbord een mede forumer een vervelend mannetje noemen, vind ik nou ook niet echt heel sterk en daarnaast het geweten uithangen door over toon en sfeer iets te zeggen. Ik denk dat een zelfde voorstel soms beter kan zijn dan iemand die een auto zoekt tot 1250 kg een Zafira diesel te tippen die ver boven de 1250 kg zit.

Ik kan mij niet herinneren dat jij mij een nette pb hebt gestuurd. Wel een pb waar je mij wilde vertellen hoe lang je al in de autobranche zit.

Om dit geneuzel af te sluiten stel ik voor om onze auto encyclopedie maar voorgoed dicht te slaan en ergens achter op de boekenplank te stallen als decoratie.

Dacht al waar blijft het geweten van het forum, achter een toetsenbord een mede forumer een vervelend mannetje noemen, vind ik nou ook niet echt heel sterk en daarnaast het geweten uithangen door over toon en sfeer iets te zeggen. Ik denk dat een zelfde voorstel soms beter kan zijn dan iemand die een auto zoekt tot 1250 kg een Zafira diesel te tippen die ver boven de 1250 kg zit.

Ik kan mij niet herinneren dat jij mij een nette pb hebt gestuurd. Wel een pb waar je mij wilde vertellen hoe lang je al in de autobranche zit.[/quote]
Tsja iedere keer hetzelfde voorstellen zou geen probleem zijn als je eens kwam met auto's die iemand wilt hebben, je ben heel consequent in het plaatsen van auto's die echt niemand wilt hebben.

@ Epica: Sla jij je auto encyclopedie nu ook maar dicht (en weg ermee, bij het oud papier... ).

Epica zei:

Ik kan mij niet herinneren dat jij mij een nette pb hebt gestuurd. Wel een pb waar je mij wilde vertellen hoe lang je al in de autobranche zit.
Tsja iedere keer hetzelfde voorstellen zou geen probleem zijn als je eens kwam met auto's die iemand wilt hebben, je ben heel consequent in het plaatsen van auto's die echt niemand wilt hebben.[/quote]

Dus jij bepaald hier wat men wel of niet wil hebben?

Bagger op AW stopt nooit vanzelf... https://www.youtube.com/watch?v=38fHrAcPYdU tiefjeawuithetraam.nl

@auto encyclopedie,

Wel knap zo langzamerhand ieder topic in dit soort 'discussie' verzandt. Zou het misschien toch iets met jou te maken kunnen hebben?

OT: voor dergelijk bedrag is een Giulietta ook interessant misschien? Redelijk moderne auto, de 1.4 turbo is goed, heeft 170pk en gewicht zit zo rond de 1250kg. De suggesties van Epica zijn ook leuk maar daar bij moet je wel heel goed opletten dat je geen afgetrapt exemplaar koopt. Een volgend model Megane Coupe met 180pk zal ook wel lukken trouwens.

R W xxx zei:
@auto encyclopedie,

Wel knap zo langzamerhand ieder topic in dit soort 'discussie' verzandt. Zou het misschien toch iets met jou te maken kunnen hebben?

OT: voor dergelijk bedrag is een Giulietta ook interessant misschien? Redelijk moderne auto, de 1.4 turbo is goed, heeft 170pk en gewicht zit zo rond de 1250kg. De suggesties van Epica zijn ook leuk maar daar bij moet je wel heel goed opletten dat je geen afgetrapt exemplaar koopt. Een volgend model Megane Coupe met 180pk zal ook wel lukken trouwens.

Ik heb er laatst nog een topic gesust tussen Epica en gewoon Dirk. En ik scheld nooit mensen uit hier voor vervelend mannetje, of honda geil of wat kun je zeiken, want daar heb ik niks mee omdat achter een scherm te doen.

Auto encyclopedie zei:
R W xxx zei:
@auto encyclopedie,

Ik heb er laatst nog een topic gesust tussen Epica en gewoon Dirk. En ik scheld nooit mensen uit hier voor vervelend mannetje, of honda geil of wat kun je zeiken, want daar heb ik niks mee omdat achter een scherm te doen.

Daar ging het dan ook niet om, de aanleiding was een andere post over jouw manier van reageren. Daarbij doe jij wel weer andere dingen, zo heilig ben je ook weer niet. je bedoeling is vast goed maar de uitvoering laat nogal te wensen over, om het maar eens zo te zeggen.

Het is geen schelden, ik vind je gewoon een vervelend persoon worden in vele topics en ben blijkbaar niet de enige. Je kunt de "ja-maar-jij-hebt...." houding aannemen, of misschien eens kijken naar jezelf waarom mensen regelmatig met jou in de clinch zitten. Hoe zou dat toch komen denk je?

Je hoeft het echt niet met elkaar eens te zijn, maar de 'toon' die je soms aan slaat vinden veel mensen niet zo prettig zo blijkt. Zo word het forum er niet leuker op, en de topicstarter help je er al helemaal niet mee.

giphy.gif

Ok dan. Ik denk dat een aantal van jullie gewoon even moeten afspreken in een MMA school en gewoon ff een paar rondjes in de octacon de frustratie eruit moeten sporten ;)

Een impreza is een leuke auto maar ik prefereer een 3 deurs. BMW vind ik weer net te opzichtig. Gewoon wat mannetjes in Rotterdam eruit trekken in hun wagentjes die denken dat ze kunnen rijden :D Mocht een leuke auto vinden ben ik ook van plan om stage 1 en wanneer mogelijk stage 2 te tunen en wat andere aanpassingen.

Had vroeger ooit eens een clio williams met een getuned achterberg blok. Maar niets opzichtigst, schoepen velgen, geen spoilers, niets maar trok alles wat ik tegen kwam eruit :D

Tis dat ik die opgefokte fiat 500 abarths met 240pk net iets te duur vind anders had ik zoiets gehaald :D

Toro Media zei:
giphy.gif

Ok dan. Ik denk dat een aantal van jullie gewoon even moeten afspreken in een MMA school en gewoon ff een paar rondjes in de octacon de frustratie eruit moeten sporten ;)

Een impreza is een leuke auto maar ik prefereer een 3 deurs. BMW vind ik weer net te opzichtig. Gewoon wat mannetjes in Rotterdam eruit trekken in hun wagentjes die denken dat ze kunnen rijden :D Mocht een leuke auto vinden ben ik ook van plan om stage 1 en wanneer mogelijk stage 2 te tunen en wat andere aanpassingen.

Had vroeger ooit eens een clio williams met een getuned achterberg blok. Maar niets opzichtigst, schoepen velgen, geen spoilers, niets maar trok alles wat ik tegen kwam eruit :D

Tis dat ik die opgefokte fiat 500 abarths met 240pk net iets te duur vind anders had ik zoiets gehaald :D

Thanks voor de terugkoppeling, mma school laat ik even voor wat het is, ik sla nog geen deuk in een pakje boter.

Voor de lol post ik dan maar een Exeo (y)

https://www.autowereld.nl/seat/exeo-st/2-0-tsi-sport-200pk-lederen-bekleding-elek-schuifdak-full-map-navigatie-32919494/details.html

Maar eigenlijk is dit misschien meer iets voor je:

Corsa OPC

https://www.autowereld.nl/opel/corsa/1-6-16v-t-opc-192-pk-airco-lm-velgen-nieuw-staat-32177358/foto.html

opel-corsa-1-6-16v-t-opc-1-6-16v-t-opc-192-pk-airco-lm-velgen-nieuw-staat.jpg

Edit: topic stond nog open, net te laat met de OPC zie ik:D

Sowieso is dit forumgedeelte nogal een fanboygebeuren geworden. Ik hoef maar naar de username te kijken en ik weet al of er een Opel, Renault, Smart Forfour of Prius geadviseerd gaat worden... o_O

Ik vind dit wel een heel leuke auto voor niet al teveel geld:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1470037646-fiat-punto-1-4-turbo-155pk-3d-grande-abarth-2008-clima-leer.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Voor zover ik weet is de T-Jet van Fiat een degelijke motor.

Edit: oh, heeft een motorrevisie gehad. Naja, hoef je dat zelf niet meer te doen... :T

ik krijg altijd van dezelfde gasten te horen dat ik altijd de hyundai veloser tip en dan weer de delta en dan weer de Chevrolet cruze en dan weer de Lancer en dan weer de exeo en dan weer de colt of de forfour. Dat zijn er al 7, dus dan vraag ik mij af hoe kan ik dan altijd het zelfde tippen? Oh ja de Nissan evalia en de Infiniti Q30 kom ik ook altijd mee.

Dus als het aan de geleerden hier ligt, worden er minimaal 9 auto's geschrapt hier op het forum.

Auto encyclopedie zei:
ik krijg altijd van dezelfde gasten te horen dat ik altijd de hyundai veloser tip en dan weer de delta en dan weer de Chevrolet cruze en dan weer de Lancer en dan weer de exeo en dan weer de colt of de forfour. Dat zijn er al 7, dus dan vraag ik mij af hoe kan ik dan altijd het zelfde tippen? Oh ja de Nissan evalia en de Infiniti Q30 kom ik ook altijd mee.

Dus als het aan de geleerden hier ligt, worden er minimaal 9 auto's geschrapt hier op het forum.

Kerel kap nou eens met dat wijsneuzen gedoe. Meerderen hebben je daar toch zeer vriendelijk om gevraagd, juist om de sfeer goed te houden en zorg te dragen voor correcte inputs. Waar iedereen, maar een TS in het bijzonder wat aan heeft.
Jij vind jezelf te geweldig en meent alles te weten op het gebied van auto's.
Dus zoals al gezegd, sluit hét cq jouw boek (hele goeie trouwens) of pas je aan.

BMW 530d M zei:
Auto encyclopedie zei:

Kerel kap nou eens met dat wijsneuzen gedoe. Meerderen hebben je daar toch zeer vriendelijk om gevraagd, juist om de sfeer goed te houden en zorg te dragen voor correcte inputs. Waar iedereen, maar een TS in het bijzonder wat aan heeft.
Jij vind jezelf te geweldig en meent alles te weten op het gebied van auto's.
Dus zoals al gezegd, sluit hét cq jouw boek (hele goeie trouwens) of pas je aan.

zeer vriendelijk? ik noem dat op de man en onder de gordel en nergens op gebaseerd, nou daar pas ik mij niet op aan

Wat een sfeerverpesting, wat een ruziestokerij, wat een vunzig taalgebruik, wat een egotripperij...
En mods die - ondanks melding - niet eens ingrijpen bij zoveel vuilbekkerij :(
Om van te kotsen!!!
Alweer een topicstarter die ongetwijfeld zijn buik vol zal hebben van dit "warme" forum.

British Racing Green zei:
Wat een sfeerverpesting, wat een ruziestokerij, wat een vunzig taalgebruik, wat een egotripperij...
En mods die - ondanks melding - niet eens ingrijpen bij zoveel vuilbekkerij :(
Om van te kotsen!!!
Alweer een topicstarter die ongetwijfeld zijn buik vol zal hebben van dit "warme" forum.

En daarom maar nu:

Iedereen gaat weer vriendelijk doen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan