Officieel: Peugeot 2008

Carfanatic

Wegverkenner
Peugeot-2008-Crossover-1%255B3%255D.jpg

Peugeot-2008-Crossover-2%255B3%255D.jpg

Peugeot-2008-Crossover-8%255B3%255D.jpg

Peugeot-2008-Crossover-3%255B3%255D.jpg

Motorizzazioni: 1.2 tricilindrico turbo: 110cv 1.6 THP: 156cv 1.6 e-HDi: 92cv 1.6 e-HDi: 115cv Parlando di design: Ci sono pochi ma interessanti dettagli tipo: la forma dei fari posteriori, il disegno dei cerchi in lega, il tetto rialzato marcato da una lama cromata nella parte posteriore ( remind della Talbot Ranch?) E' il frontale la parte più deludente: superfici molto piatte, design dei fari nella classica forma trapeziodale , mascherina alta che ricorda anche un po' la nuova della Renault Koleos restyling.

rare koplampen.

Beetje op safe gespeeld.
Resultaat is niet slecht.
Enige wat hem van de Mokka's e.d. onderscheid zijn de kop- en achterlampen

Auto is (nodeloos?) 5 cm extra lang door de achterbumper.
Benieuwd of het 208 dash, met hoog geplaatste klokken, één op één wordt overgenomen.

Fraaie Peugeot. Inderdaad niet al te spannend, maar dat wordt tegenwoordig toch maar amper gewaardeerd, helaas.
De voorkant vind ik overigens helemaal niet vreemd, zoals de Italiaanse bron beweert. Kijk trouwens eens naar de Juke die best aardig verkoopt. Hier betreft het gewoon een 208-jasje dat wat gemodificeerd is om op een grotere, hogere auto te passen.

Voorkant is fraai wat mij betreft, achterkant doet me minder.. Qua uiterlijk heb ik liever een Opel Mokka, qua rijcomfort waarschijnlijk niet.

nielsje184 zei:
Voorkant is fraai wat mij betreft, achterkant doet me minder.. Qua uiterlijk heb ik liever een Opel Mokka, qua rijcomfort waarschijnlijk niet.

En qua naam al helemaal niet.
Overigens heeft de Mokka, wat mij betreft, nogal gedateerde motoren.

Wat een raar frutselding. "Apart" zal ik het maar noemen...

Ziet er top uit! Met afstand de mooiste in z'n klasse, vind hem zelfs er uit zien als van een klasse hoger, maar de afmetingen zullen IRL wel zichtbaar zijn.

Kan niet anders of hier gaat Peugeot er veel van verkopen!

PSA-rules zei:
Kan niet anders of hier gaat Peugeot er veel van verkopen!

De wens lijkt mij hier de vader van de gedachte. ;)

Geen gekke auto trouwens, stoer dat Peugeot zo dicht bij de concept car is gebleven. Ik vind die koplampen helemaal niet zo vreemd, zeker op die foto van bovenaf ziet het er mooi vloeiend uit.

Ik zou er wel voor opteren om die chromen strip boven de achterdeuren zwart te spuiten/wrappen zoals de 2008 Concept dat had, dan blijft die optische illusie bestaan die hintte naar de verbintenis met de Matra Rancho. Behalve dat vind ik zo'n plak chroom gewoon niet zo mooi. :)

Mooie auto die qua proporties geslaagder is dan de Opel Mokka en Chevrolet Trax. Dat Peugeot of safe heeft gespeeld is een pre: markant vormgegeven SUV's zijn doorgaans niet succesvol. Het front doet me trouwens denken aan de Subaru Outback. De motoren zijn helemaal modern, een verademing vergeleken met de ouderwetse aandrijflijnen van de Mokka/Trax... Kijkend naar wat de Renault Captur gaat worden vermoed ik dat de 2008 straks de bestseller in zijn klasse wordt.

Net als de 208 een draak van een auto, gewoonweg veel teveel tierlantijntjes. Overal hapjes uit en hoekjes in, er moest en zou perse lekker veel design inzitten met een rommelig en erg druk geheel als resultaat. Tevens lijkt deze 2008 niet echt erg hoog, geen idee hoe het in werkelijkheid is maar lijkt me niet echt een hoge zit te hebben wat toch vaak reden is om voor dit type auto te gaan.

Mooie auto, maar ik heb het gevoel dat ik m ergens van ken en al een tijdje op de markt is... over een paar jaar verouderd door alle lijnen.

Het zal wel aan mijn ogen liggen, maar zo veel lijnen zie ik niet. En als ik naar de concurrenten kijk, steekt qua design de 2008 voor mij er met kop en schouders boven uit.

Ben benieuwd naar het dashboard, gezien het dash van de 3008, zou het me niet verbazen als Peugeot het dash van de 208 'verstoerd' heeft.

Ik vind dit in tegenstelling tot de 208 een prachtige wagen geworden. Waar de 208 teveel lijnen voor zijn kleine oppervlakte heeft is dat bij deze grotere 2008 beter in proportie.

Overigens heeft de Mokka, wat mij betreft, nogal gedateerde motoren.
Klopt, dat zal de Mokka ook het meest gaan tegenstaan!

Ik vindt deze ook meevallen qua lijnenspel. de 208 is een stuk drukker (speelser) getekend.

Bij deze zijn alleen de koplampen en achterlichten niet strak

Verder vindt ik het best een strakke auto, Zeker niet Duits (saai), maar tov van de gewone 208.
Ik ben nu ook zeer benieuwd wat de 308 gaat doen, die is weer een stuk drukker in het scoops forum.

Hij komt begin juni!

https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/peugeot/21201489/__Peugeot_2008_komt_begin_juni__.html

Motoren beginnen bij 99gr/co2. Dat zou betekenen dat hij met 20% bijtelling te leasen is. Ik ben alleen nog benieuwd naar hoe groot deze auto in werkelijkheid is en hoe ruim van binnen. Als het echt de ruimte van een B-segmenter is die wat hoger op zijn voeten staat, dan is dat voor mij geen optie.

A110-50 zei:
Hij is 4.16m lang, dus reken maar uit;)

Da's 17 cm langer dan de 208.
Da's weer ca 6 cm meer ruimte op de achterbank - wordt heerlijk chillen daar! :p

A110-50 zei:
Hij is 4.16m lang, dus reken maar uit;)
Dat zegt mij niet echt veel eerlijk gezegd, hij is 10 cm korter dan bijv. de nieuwe seat leon, maar heeft wel een enorm uitstekende achterbumper..

Die bumper steekt echt niet meer uit dan normaal, hij is hier alleen niet weggewerkt... Het scheelt hooguit 3 á 5cm.

Wordt een succes.

Ziet er goed uit.
Schiet qua positionering in de roos.
Jong en oud kan zich hier mee vertonen.

Oogt heel erg volwassen (lees: een klasse groter).

Mooi inderdaad dat ze dicht bij het concept blijven. Niet overdreven vorm gegeven maar wel met leuke details.

In mijn ogen veel beter vorm gegeven dat de Clio estate (ten minste, zoals die op de renderingen weergegeven wordt).

Joep83 zei:
Oogt heel erg volwassen (lees: een klasse groter).

Mooi inderdaad dat ze dicht bij het concept blijven. Niet overdreven vorm gegeven maar wel met leuke details.

In mijn ogen veel beter vorm gegeven dat de Clio estate (ten minste, zoals die op de renderingen weergegeven wordt).

Renderings? De Clio estate is al gewoon getoond hoor;) Maar waarom haal je die er bij trouwens, zijn niet bepaald concurrenten... Tegen de Clio estate heeft Peugeot niks, de 2008 zal het gaan opnemen tegen de Renault Captur.

shahin00 zei:
Ik vind nog steeds de 508 het mooiste die ze geproduceerd hebben.

De 508 wordt nog steeds geproduceerd hoor.

OT:

De 2008 is niet primair gelanceerd voor de Urban Jungle van Vinex NL.

De 2008 wordt gebouwd in Wuhan (China), Mulhouse (Frankrijk) en Porto Real (Brazilië).
Vandaar bv het chroom (China!). Daar zal deze auto het goed gaan doen.

https://www.autoexpress.co.uk/renault/62206/new-renault-suv-be-revealed-friday

Concurrent van Renault wordt vrijdag bekend gemaakt.
Zeer benieuwd.

Hm, ik ben door de plaatjes nog niet heel overtuigd dat dit een mooie auto is. Misschien komt het door het witte plaatwerk met dikke naden en zwarte bumpers, maar een en ander oogt niet in overeenstemming met elkaar. Het lijkt er een beetje op alsof ze een neutrale basis-SUV als uitgangspunt hebben genomen en dat er op iedere hoek een andere designer aan de auto heeft lopen sleutelen. Ik mis het grote geheel, 'de idee'. Iets wat de Renault Captur wel direct heeft als je hem op de foto's bekijkt.

ik vind het een geslaagd model, vind de proporties beter ogen dan bij de Captur die ik nogal smal en hoog over vind komen. De 2008 oogt voor mij een halve klasse hoger.

Ik denk dat de proporties van de captur mooier zijn. Als ik de laatste foto vekijk komt me het 3008 grvoel naar boven, die met die 'vreemde' zij/achterkant.

200811.jpg

Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t4128p510-2013-peugeot-2008-a94#404556

Niet erg opvallend, maar zoals gezegd zijn opvallend gelijnde SUV's tot nu toe niet succesvol.

Bovenstaande foto toont goed aan dat deze 2008 de goede proporties heeft: niet te smal; ik vermoed dat de Captur smaller overkomt

peugeot_208_spy_shots-3.jpg

peugeot_208_spy_shots-1.jpg

peugeot_208_spy_shots-2.jpg

peugeot_208_spy_shots-4.jpg

Bron: https://sacarfan.co.za/2013/02/first-images-peugeot-2008-in-cape-town/
Via: https://worldscoop.forumpro.fr/t4128p555-2013-peugeot-2008-a94#406125

oei wat oogt hij juist druk op die foto's. niet zo gek met al die glimmertjes overal, zelfs op de achterspoiler!

Niet erg opvallend, maar zoals gezegd zijn opvallend gelijnde SUV's tot nu toe niet succesvol.

nissan juke....

Ik vind 'm er juist heel goed en rustig uit zien.

Dat chroom hoeft van mij ook niet zo, maar ik vind het niet storend.

De 2008 ziet er iig veel volwassener uit dan de Captur en Juke.

Komt wel wat aan / je lijkt wel waar voor je geld te krijgen.
Nu maar hopen op een fraai interieur en een solide afwerking.

Chroom is met name om de Chinezen te behagen, zo las ik.

D-C zei:

Voor zover hij niet het dashboard van de 208 krijgt, kan je toch duidelijk op deze foto zien dat het een gelijkaardige opstelling is waarbij de tellers over het stuur heen afgelezen worden.
Op de koplampen na een mooie wagen. Een pak mooier dan zijn grotere broer 3008!

Dit hele ontwerp is wat mij betreft een opeenstapeling van gekkigheid, waaronder dit:

detail_peug2008.jpg

De rand van het achterportier loopt totaal niet over in de C-stijl. Raarrrr.

HVP zei:
Dit hele ontwerp is wat mij betreft een opeenstapeling van gekkigheid, waaronder dit:

detail_peug2008.jpg

De rand van het achterportier loopt totaal niet over in de C-stijl. Raarrrr.

Dat in tegenstelling tot de nieuwe C4 Picasso - daar is de gehele achterzijde achterklep. ;-)

(edit: of de achterklep is de gehele achterzijde, daar zijn de geleerden het nog niet over eens)

Ik vermoed dat het nodig was om het raam tenminste nog een stukje te kunnen openen...

Mooie auto. Het dashboard lijkt wel erg veel op dat van de 208 te gaan lijken.
Tellers hoog en rechts van het midden zie je een glimmend stukje. Dat heeft de 208 ook.

Op zich zijn die hoge tellers niet erg. Dat went snel en is met mijn lengte in ieder geval niet erg.
Ik heb, na meerdere ritjes met een 208, wel wat moeite met dat kleine stuur.
Het voelt in de eerste instantie wel lekker, maar wordt op een langere rit wat vervelend omdat je je arm niet lekker meer op de steun in de deur kan leggen.

Ben heel benieuwd naar deze 2008 in het echt.

m1ny9mwb2857.jpg

[size=x-large]In detail: Peugeot 2008[/size]

In de aanloop naar de Salon van Genève acht Peugeot de tijd rijp voor meer openheid van zaken over de 2008. De 2008 is 4,16 meter lang en 1,74 meter breed. De auto heeft matglanzende 17-inch wielen en de bumpers en de onderzijde van de carrosserie zijn zwart. Roestvrijstalen 'schelpen' op de bumperhoeken en stootstrips op de flanken maken het avontuurlijke plaatje compleet. Een panoramadak is een optie. Vanaf het tweede uitrustingsniveau heeft de 2008 een 7-inch touchscreen op de middenconsole, waarmee onder meer de Peugeot Connect Apps kunnen worden bediend. De handrem heeft een design dat geïnspireerd is op de luchtvaart. De bediending van het panoramadak vindt een plek naast de knop voor de Grip Control in de middenconsole. Deze Grip Control zorgt voor een veilige wegligging in alle omstandigheden. Het systeem kent de volgende standen: standaard, sneeuw, all-road, zand en ESP off. Grip Control is leverbaar in combinatie met 16- of 17-inch wielen. De 2008 heeft de beschikking over een hele rits veiligheidsvoorzieningen. We noemen Hill Start Assist, Park Assist, ASR, CDS, ESP, BAS en EBD. Zes airbags beschermen de inzittenden mocht het onverhoopt toch misgaan. De bagageruimte heeft een inhoud van 360 liter. Met neergeklapte achterbank groeit de inhoud naar 1.194 liter. Onder de vloer bevindt zich 22 liter extra bergruimte. Bij de introductie zijn er twee benzine- en twee dieselmotoren beschikbaar. Bij de benzinemotoren is de instapper de 1.2 VTi met een vermogen van 82 pk. Het maximumkoppel is 118 Nm en de CO2-uitstoot is 114 g/km. De sterkste benzinemotor is de 1,6-liter VTi met een vermogen van 120 pk. Beide benzinemotoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. De instapdiesel is de 1,6-liter e-HDi met 92 pk en 230 Nm koppel. Met 2Tronic is de CO2-uitstoot 98 g/km, met handbak is dit 103 g/km. De sterkste diesel is de 1,6-liter e-HDi met 115 pk en 270 Nm. Dit blok is altijd gekoppeld aan een handbak. In een later stadium volgt nog een driecilinder turbobenzinemotor. Deze 1.2 THP komt in twee smaken: 110 pk/205 Nm en 130 pk/230 Nm. Het gemiddeld verbruik is 15 tot 20 procent lager dan dat van een viercilinder met een vergelijkbaar vermogen, belooft Peugeot. Peugeot onthult de 2008 op de Salon van Genève en de auto zal in het Franse Mulhouse van de band rollen. In de loop van het voorjaar verschijnt Peugeots nieuwe cross-over bij de dealers.
https://www.autoweek.nl/nieuws/22285/in-detail-peugeot-2008

Terug
Bovenaan