Occassion prijzen stijgen

A

Anoniem

Guest
Sinds de occassion verkoop weer in de lift is, volgens mij alweer sinds mei merk ik dat de prijzen ook aan het stijgen zijn.
Merken jullie dit ook? Als koper is dit wel uitermate vervelend :)

https://www.trouw.nl/economie/het-gaat-zo-goed-met-de-verkoop-van-tweedehands-auto-s-dat-de-coronadip-alweer-bijna-is-weggewerkt~b89b7c51/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Gelukkig krijg je ook veel meer terug voor je inruil auto, voor mij was dat een positieve verassing. Niemand belde een handelaar, terwijl de auto toch bijna 11 jaar oud was.

Ik zie dat zelfs een hoop mensen die nooit zelf een auto wilde hebben nu een auto kopen, omdat ze het niet zien zitten om met het OV te gaan. Als autoverkoper speel je daar uiteraard op in :)

Waar ik mij tegenwoordig groen en geel aan erger is de vermelding van prijzen ex. BTW voor tweedehands personenauto's. ik ben op zoek naar een Opel Ampera-E maar zie zonder uitzondering de prijzen ex. BTW vermeld staan. Soms staat er bij "De prijs is All In en rijklaar", maar bij informeren blijkt de op dat moment aantrekkelijke prijs toch ex. BTW te zijn.

Zo al meerdere keren teleurgesteld nadat ik dacht een leuke auto gevonden te hebben voor een nette prijs. En gewoon bij dealers! Geen grijs kenteken, maar gewoon personenauto's. Ik vind dit een kwalijke zaak.

Ik dacht dat vermelding ex. BTW op personenauto's sinds een paar jaar verboden is, maar zie het steeds meer.

DuckLeaf zei:
Waar ik mij tegenwoordig groen en geel aan erger is de vermelding van prijzen ex. BTW voor tweedehands personenauto's. ik ben op zoek naar een Opel Ampera-E maar zie zonder uitzondering de prijzen ex. BTW vermeld staan. Soms staat er bij "De prijs is All In en rijklaar", maar bij informeren blijkt de op dat moment aantrekkelijke prijs toch ex. BTW te zijn.

Zo al meerdere keren teleurgesteld nadat ik dacht een leuke auto gevonden te hebben voor een nette prijs. En gewoon bij dealers! Geen grijs kenteken, maar gewoon personenauto's. Ik vind dit een kwalijke zaak.

Ik dacht dat vermelding ex. BTW op personenauto's sinds een paar jaar verboden is, maar zie het steeds meer.

Het zegt alleen maar dat betreffende auto altijd zakelijk is gereden, en daarmee geen marge-auto is waarvan de btw niet meer verrekend kan worden.... heeft verder niets uit te staan met grijs of geel kenteken.
En aangezien het meeste aanbod van jonge auto's tegenwoordig afkomstig is uit de lease (dus eigendom is geweest van een lease maatschappij) zal je dit steeds vaker gaan zien: voor de nieuwe zakelijke koper is het dan de netto prijs (de te betalen btw kan immers weer terug gevorderd worden), en voor de particuliere koper is de btw-afdracht een blijvertje. (meestal staat in de showroom de prijs incl. btw ook wel vermeld tussen haakjes)
De prijs "All-In" en "rijklaar" zegt alleen maar dat het incl. afleveringskosten en tenaamstelling is.

Terug
Bovenaan