Occasionwedstrijd 875: Kei-cars? Keigaaf! Tina Trucker heeft gewonnen! JosUnimog mag de nieuwe wedstrijd maken

Jeroen W

Kilometervreter
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #875: Kei-cars? Keigaaf! =
Het hoeft voor mij niet altijd groot, snel of erg luxe te zijn.
Juist kleine(re) auto’s fascineren me omdat ze 95% doen wat al die grote auto’s ook doen, maar dan veel minder ruimte in beslag nemen.
De Kei-cars zijn een Japanse uitvinding. Omdat in veel Japanse steden de ruimte zeer beperkt is, werden echt kleine auto’s bevoordeeld. Niet alleen qua belasting en verzekering, ook mocht en mag je een kei-car gewoon op straat parkeren en hoefde je er geen vergunning voor te hebben, zoals de grotere auto’s wel.
De Kei-car heeft bestaan tussen 1948 en 2014, waarna de regels minder stringent werden. In die periode zijn erg veel verschijningsvormen van de Kei-car geweest. Van simpele basic hokjes, via busjes, tot sportcoupeetjes en cabrio’s. Bijna allemaal erg leuk en vaak bijzonder.

iu


De opdracht van deze week:
Heel simpel: ga op zoek naar een Japanse Kei-car!

Criteria:
- Bouwjaar 1948 – 2014
- Elke carrosserievorm mag!
- Maximaal 660 cc inhoud
- Maximaal 64 pk
- Budget: maximaal € 25.000


Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Bij het uitbrengen van een stem worden naam en inzending in de post vermeld. Dit vergemakkelijkt het stemmen tellen.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.

iu



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81
869: 1 liter - Rudyke
870: Plus 2 liter - rzasa & Tina Trucker (ex aequo)
871: Dameskapper - Joel 1987
872: De sedan - vers gemaaid gras
873: Weekend Warrior! - Volt
874 De vijfpitter - Jeroen W

Inzenden tot woensdag 18-06-2025 20:00 uur.
Stemmen tot vrijdag 20-06-2025 20:00 uur.

Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Dat was snel.. ik ga er over nadenken zegt ie 8 min geleden :p

Nu is het aan mij te gaan denken dan, zal wat langer duren denk ik. Van Kei-cars weet ik werkelijk niets, benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Volt
Dat was snel.. ik ga er over nadenken zegt ie 8 min geleden :p

Nu is het aan mij te gaan denken dan, zal wat langer duren denk ik. Van Kei-cars weet ik werkelijk niets, benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen.
Klopt @Geuzert.
Niet doorvertellen maar ik bedenk soms iets dat me leuk lijkt voor een wedstrijd en die schrijf ik dan op.
Dan doe ik er een tijdje niets mee en dan bedenk ik weer iets en dat gaat in hetzelfde documentje.
Deze komt daaruit.

Keicars informatie: hier
 
De 440 kg wegende Fellow Buggy was eigenlijk geen "echte" Fellow, aangezien hij gebouwd was op een Hijet S37- chassis met een carrosserie van vezelversterkt kunststof . De Buggy maakte ook gebruik van de motor met het lagere vermogen (26 pk of 19 kW) van de Hijet, wat een topsnelheid van 95 km/u opleverde.

Een zeldzame verschijning, Daihatsu heeft van de Fellow Buggy slechts zo'n 100 exemplaren geproduceerd en was hij slechts één modeljaar verkrijgbaar.

Daihatsu Fellow Buggy

bouwjaar: 1970
prijs: € 22.200,--

70002028823021082000400.jpg

0202882A30210820W00402.jpg

0202882A30210820W00427.jpg

0202882A30210820W00411.jpg

0202882A30210820W00422.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daihatsu Fellow Max

- 1975
- 5.418,90 euro

Er zijn keicars die ik mooier vind maar een Fellow Max staat zelden te koop, sterker nog; dit is de enige! Deze auto is in een periode dat er diverse "coupe's" op basis van een 'normale' kei-car werden geintroduceerd

fmoYRGd.jpeg


Bj96m3g.jpeg


th11Gc1.jpeg


hKqPt7q.jpeg
 
Ik dacht trouwens dat ze in Japan verdomd goeie cameras maakten maar daar is op al die export sites niets van te zien.. Ik kan best knappe exemplaren vinden, maar mijn eerste iphone maakte nog betere foto's..

Edit: Aangepast, ik heb er een upscaler overheen gehaald, want de originele kwaliteit is om te huilen. Ik hoop dat niemand daar problemen mee heeft?
 
Laatst bewerkt:
Ik kies voor een auto, die ik nog nooit heb gezien. Niet in het echt en ook niet op het internet.

Suzuki Twin
US$ 5,956

Car Specifications​

Reference No. CFJ0661888
Model Code EC22S
Registration Year 2003 / Jun
Model Grade ガソリンB
Manufacture Year -
Transmission Automatic
Mileage 39,000 km (Approx. 24,239 miles)
Engine Capacity 660 cc (0.66 liters)
Fuel Type Petrol
No. of Seats 2
No. of Doors 2
Steering Right
Drive Type -
Dimension 10 m3
VIN / Chassis No. EC22S120***
Exterior Color Yellow

car_d02966e6-67cd-4269-922b-cef1ce9ed3b3_640_0

car_29643f7f-1075-4687-a79d-980fe288f2d7_640_0

car_2be6f07c-22d2-4cb2-807a-b75cf52f90ff_640_0
 
De Japanse economie had zijn hoogtijdagen van 1986 tot 1991. in die tijd werden er auto’s ontworpen, die nog steeds tot veler verbeelding spreken.
Denk aan de Lexus 400 (1989), de Honda NSX (1990), de Skyline R32 (1989), Mazda‘s RX7 Twin-Turbo wankel (1991) en de Mitsubishi GTO (hier 3000GT).

Ook in de Kei car klasse werd er steeds meer mogelijk, 4wd werd al vaak aangeboden, turbo’s deden hun intrede en er kwamen van allerlei varianten op de markt. Verschillende carrosserieën, versies voor vrouwen, het kon niet op.

Met een grens van 64pk en 660cc zit je bijna op 1pk per 10cc, maar met een turbo was dat eenvoudig realiseerbaar.

Je zou dus denken, waarom nog meer technische uitdagingen ontwikkelen voor deze voertuigcategorie?

Tja, maar daar dachten ze bij Mitsubishi toch echt anders over. Er werd een kleine 3 cilinder ontworpen, met een turbo, met een intercooler, een dubbele bovenliggende nokkenas en met maar liefst 15 kleppen!
Ja, echt per cilinder 5 kleppen: 3 inlaat en 2 uitlaat kleppen.
Geïntroduceerd in 1989 in de MINICA Dangan ZZ, maar die is helaas onvindbaar.

Het was de 1e serie productie auto met deze techniek, nog ver voor Yamaha deze techniek voor Toyota (1991 Corrola JDM & Zuid Afrika) en motoren ontwikkelde. En pas nog later volgden Bugatti (EB110), Ferrari ((F355, 360 and F50) en VAG met de 1.8-20V.

Met de 5 kleppen techniek werd nadien ook een 660cc 4-cilinder ontwikkeld, waarvan de topversie een Dangan ZZ-4 (ook onvindbaar) werd, rondom schijfremmen, full-time 4WD, Twin-scroll Turbo en ABS!
En dus 20 kleppen!
Techniek die zelfs in supercars nog nergens gecombineerd werd!

Deze iets andere versie heeft echter ook al deze techniek:

Mitsubishi Minica 660 DANGAN-4

Full-Time 4WD
4-cilinder 20-kleppen
Twin-Scroll turbo
Intercooler
ABS
5 versnellingen

1995 - $ 9.900 = € 8.595

295c08e2b2ca74bd336c73b39f282a99x.jpg

2095e5ecb6b47fcdf466db415aaa53fcx.jpg

8c4f7d9e80e3a8fe89df32c09b580822x.jpg

e48efdb2485baed7b054ac08f1ae6f9cx.jpg

03bdce535d081e71114646790c38ba80x.jpg


Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht trouwens dat ze in Japan verdomd goeie cameras maakten maar daar is op al die export sites niets van te zien.. Ik kan best knappe exemplaren vinden, maar mijn eerste iphone maakte nog betere foto's..

Edit: Aangepast, ik heb er een upscaler overheen gehaald, want de originele kwaliteit is om te huilen. Ik hoop dat niemand daar problemen mee heeft?

Klopt ja, heel irritant. Ze zetten de auto vaak er niet mooi op of matige kwaliteit of te lelijk dicht gecropt. Overigens vind je van de Suzuki er heel veel hoor:

 
Lastig zoeken, ik kom heel veel van hetzelfde tegen met inderdaad vaak slechte foto's. Uiteindelijk toch wat moois gevonden met 53 foto's:

1992 Honda Beat
3ecf01a58ba79d78f1b0978a6f39ed45.jpeg

21ccd7226d1e0841ae7e7431526918b0.jpeg

28c697124fb7dc343d2488ed6d3302a6.jpeg

bf75b12c8f8ab7f4c731ebf139f90016.jpeg

476cbb475d1d3a7a77430a8075baa656.jpeg



Bouwjaar 1992
$24.689 = €21.366
656cc


Vermogen staat niet vermeld maar alle vergelijkbare exemplaren hebben 64 pk. Ik zag ook deze gele te koop in Nederland met 65 pk maar dat lijkt een iets afwijkend facelift model of gewoon een typfout..
 
Laatst bewerkt:
Mitsuoka kennen we hier vooral van de op de Micra gebaseerde Jaguar-look-a-likes, maar op basis van de Daihatsu Mira Gino (bij ons bekend als Trevis) hebben ze ook dit gebouwd: retro-look geïnspireerd op Britse klassiekers (Wolseley), maar in mijn ogen is deze veel beter geslaagd dan die Trevis. Kruis dat met een Hello Kitty-achtige kleur en er staat iets wat alleen uit Japan kan komen.

Mitsuoka Ray Base Grade
2004 - 88.200 km - 975.000 yen (€ 5.856)


70003104953024061100300.jpg


0310495A30240611W00301.jpg


0310495A30240611W00307.jpg


0310495A30240611W00311.jpg


0310495A30240611W00314.jpg


Te koop in Hokaido, Japan
 
Laatst bewerkt:
Wat een lekker maf ding dit. In de advertentie is het wat onduidelijk welk model dit is, maar het blijkt om de Suzuki Every te gaan.

Suzuki Every 2001 (klik!)

AETV26059420_1.jpg


AETV26059420_4.jpg


AETV26059420_6.jpg


AETV26059420_10.jpg


AETV26059420_20.jpg


£ 8,999 (€ 10.567,-)
 
1997 Mitsubishi Minica Toppo Town Bee

KLIK

fd2c09cf-9df5-4514-a7a4-6d759a8ea95f.jpeg


f0ec2a43-3f9b-4b0c-860f-3faa09b6918f.jpeg


ab2eaada-6980-44c1-a745-012ec4107900.jpeg


70957f64-a301-4dcf-8864-6374ccc8500b.jpeg


c74027a2-9a11-4c84-a5b9-a5bdd38b21b8.jpeg

Highlights​

  • For two and a half years it was owned by an enthusiast from Rome, who took care of its importation
  • Extensive service and maintenance documentation received
  • Equipped with a four-cylinder 16-valve engine with 55 hp and three-speed automatic transmission
  • Year 1997
  • Make Mitsubishi
  • Model Minica
  • Colour Red
  • Odometer 105.904 Km
  • Engine size 657 cc
  • Price €6.749,-
 
De eerste generatie kennen we allemaal wel, denk ik, minder bekend in Europa is deze 2e generatie die Daihatsu in 2014 op de markt bracht, maar juist daarom misschien nog wel leuker.

DAIHATSU COPEN II ROBE S

De Daihatsu Copen II Robe S werd gelanceerd in 2014 en is een compacte, tweezits convertible kei-car met een 658 cc driecilinder-turbomotor (KF) die 64 pk levert bij 6400 rpm en 92 Nm koppel bij 3200 rpm. Hij heeft een D-Frame monocoque chassis, een elektrisch inklapbaar dak en verwisselbare carrosseriepanelen voor personalisatie. Met een gewicht van 850-870 kg, een 5-versnellingsbak of CVT, en voorwielaandrijving biedt hij wendbaar rijplezier. Afmetingen zijn 3395 x 1475 x 1280 mm, met een wielbasis van 2230 mm
70005202893025042100400.jpg

0520289A30250421W00409.jpg

0520289A30250421W00412.jpg


0520289A30250421W00433.jpg

0520289A30250421W00435.jpg

Car Price $7,228 (± € 6.255)
Month/Year 12.2014
Color GOLD M
Mileage 89,710 km
Steering Right
Transmission AT
Fuel GASOLINE
Drive System 2WD
Doors OPEN
Displacement 660cc
Chassis No LA400K-000****
 
Laatst bewerkt:
De keuze is reuze!
Van gewone mini-auto's, coupeetjes, cabriootjes, auto's met een soort vleugeldeuren, enzovoort, maakte de keuze moeilijk. Uiteindelijk voor deze pick-up/truck gekozen:

Daihatsu Midget (1962)

Een tweepersoons truck, met een 300 cc motor.
Deze staat in Japan en kost $ 15,822, ofwel € 13.700
Let vooral op het overvolle dashboard.

0600834A30250203W00203.jpg

0600834A30250203W00205.jpg

0600834A30250203W00204.jpg

0600834A30250203W00210.jpg

0600834A30250203W00213.jpg
 
De Daihatsu Terios Kid is een compactere, lichtere versie van de reguliere Daihatsu Terios, specifiek ontworpen voor de Japanse Kei-car markt. De Terios Kid heeft een kleinere motor, is smaller en korter, en heeft een kortere wielbasis dan de reguliere Terios. Verder leunt het model qua uiterlijk sterk op de regulier Terios, maar dan dus 'te warm' gewassen. Dit exemplaar springt er met zijn kleurtje, velgen, chroomaccenten en spoilertje lekker uit:

2010 DAIHATSU TERIOS KID

$2,340 | € 2.025

BY340257_1750d699.jpg


BY340257_1750d69f.jpg


BY340257_1750d6a2.jpg


BY340257_1750d6a3.jpg
 
Helaas is het me niet gelukt om een Mazda R360 te vinden, die op dit moment te koop wordt aangeboden, dus wijk ik uit naar de opvolger. De Mazda Carol. Dit geinige autotje met allicht wat Ford Anglia 105E invloeden, werd door Mazda van 1962 tot 1970 op de markt gebracht. Er staan ook hiervan maar enkele exemplaren te koop op dit moment. Dit exemplaar is wat mij betreft het fraaist op de foto gezet.

MAZDA CAROL

¥2,875,000 (€ 17.268,96)

0540139A30220821W00103.jpg

70005401393022082100100.jpg

0540139A30220821W00104.jpg

0540139A30220821W00101.jpg

0540139A30220821W00115.jpg
 
Suzuki Alto Lapin R4 (DAMD Ancel bodykit)

Prijs: ¥680,000 (€ 4.000)
Motor: 657cc K6A 54PS (40kW)

De Suzuki Alto Lapin is al een leuke auto om te zien, maar het Japanse bedrijf DAMD had voor de Lapin een aantal bijzondere bodykits gemaakt, waaronder eentje die op de Renault 4 lijkt. De nieuwe electrische Renault 4 kost ongeveer 30.000 euro en een roestvrije ouderwetse R4 ergens in de buurt van de 8000 euro. Waarom dan niet een Suzuki Alto Lapin R4 voor slechts 4000 euro? Neem daar bij dat je een auto hebt die voornamelijk onderdelen van de Suzuki Alto gebruikt, even zuinig is als de nieuwe R4 en je hebt de ideale klassieke R4!

0561562A30250525W00208.jpg

0561562A30250525W00210.jpg

0561562A30250525W00221.jpg

0561562A30250525W00217.jpg

DAMD had ook retro stoelen in de stijl van de originele R4 als optie, maar die zijn helaas niet geplaatst in deze auto.
 
Laatst bewerkt:
1996 Subaru Vivio RX-R
¥1,030,000 oftewel € 6.150

Mijn eerste ingave voor deze wedstrijd was een Vivio T-Top, natuurlijk een kei leuk wagentje maar ik zou er toch niet in gezien willen worden. Na wat verder speuren kwam ik deze pittige hatchback tegen genaamd de Vivio RX-R. Zoals het een échte Subaru betaamt heeft de RX-R AWD, een supercharger met Intercooler en een 16 kleps motor met dubbele bovenliggende nokkenassen. Het vermogen allicht begrensd op 64 pk maar op 710 kg moet dat toch wel best een enerverende rijbeleving kunnen bieden. Met de ogen licht toegeknepen zou hij van de voorkant misschien zelfs nog door kunnen gaan als een Impreza T-555 ;) De naam Vivio is overigens een verwijzing naar de cilinderinhoud; 660 cc in Romeinse cijfers VI-VI-O :)









 
Laatst bewerkt:
In het keicarwereldje ben ik niet zo thuis, ik heb al veel leuks langs zien komen. Maar nog niet deze grappige
Daihatsu Midget II
1996
US$ 4,625 (€ 3.997,94)

Ruim binnen budget, zodat er nog geld is om wat plekjes weg te werken en de bestuurdersstoel opnieuw te bekleden. Niet direct de ideale gezinsauto. En eerlijk gezegd heb ik geen idee wat je hiermee moet vervoeren, behalve jezelf als bestuurder. Als je tenminste met een modaal Nederlands postuur in de cabine past. Maar die vrolijke snoet maakt alles goed!

Hier te koop!
car_3d0f87c2-21d5-4c6a-afb3-dcc9cb48e6a7_640_0

car_436d6e0e-c83d-4b48-a5b2-9fa7728ace2f_640_0

car_8badfa81-dea2-4bff-8101-2f5563dfdfb8_640_0
car_2d87d043-bcaa-44f5-b1f5-4d820a0a3942_640_0
car_13eb98da-0c4b-4313-837d-d3674aa130c9_640_0
 
Laatst bewerkt:
@Jeroen W : zie nu pas dat je al een Daihatsu Midget had ingezonden. De 'mijne' is weliswaar van een andere generatie, maar als je daar prijs op stelt kan ik een andere inzending opzoeken. Het is tenslotte nog geen woensdagavond.
 
Ik doe nog een keertje mee, met deze:

1992 Daihatsu Leeza Spider Turbo


1604702337-img_2748.jpg

1604702328-img_2745.jpg
1604702348-img_2752.jpg
1604755723-img_2715.jpg
1604755556-img_2705.jpg

£ 7.999 = € 9.350
 
Geen Mitsubishi i-MiEV, of rebadge als Citroën C-Zero of Peugeot iOn met nauwelijks bereik, maar gewoon zo nu en dan eens tanken.

Mitsubishi i s

Bouwjaar: 2007, Kilometerstand: 69,000 km (en er zijn er ook met meer kilometers), Maar deze in de kleur mango is wel mooi, Discount Prijs $ 2,400, dit is in € 2.090,38

8G76560605f1.jpg
8G76560605r1.jpg

8G76560605w1.jpg
8G76560605v1.jpg
8G76560605i1.jpg
 
Al behoorlijk wat inzendingen. Nog iets meer dan 8 uur om wat in te zenden, daarna gaan we stemmen tellen.
Dus, mocht je nog niets hebben ingezonden: doe het vooral en verblijd een ieder met jou leuke kei-car idee!
 
Laat ik ook weer eens meedoen !
Deze altijd zo leuk gevonden, nog kleiner dan de SC100 GX die ik als eerste auto had

1972 Honda Z600
24.324 miles
$ 19.995,-

151820074.jpg


Imported for less than two years to American shores, this 1972 Honda Z600 displays a bold Fuschia paint job that accentuates its compact microcar proportions. Small but mighty, this Japanese import makes a big visual splash despite its tiny footprint. The exterior maintains factory styling cues while adding contemporary flair through its vibrant color scheme. Rolling on 10-inch wheels with 145/60/R10 tires, this Z600 combines unique styling with functional urban transportation in a package that's increasingly hard to find on today's roads.

151820124.jpg


The gray cloth interior offers surprising comfort within its compact dimensions. Custom door panels match the bucket seats, creating a cohesive cabin experience. An AM radio provides entertainment while you operate the floor-mounted 4-speed shifter. The cabin maintains a minimalist approach to motoring with straightforward controls and gauges that put everything within easy reach. Without power steering or air conditioning, this Honda delivers a pure, direct connection to the driving experience that modern cars simply can't replicate.

151820139.jpg


A 599cc 2-cylinder gasoline engine sits up front, pushing power to the front wheels through a 4-speed manual transmission. The mechanical package includes power front disc brakes for solid stopping ability, along with a suspension featuring coil springs, shocks, and sway bar up front and leaf springs with shocks in the rear. New components include the fuel tank, fuel pump, starter, spark plugs, and battery all contributing to improved reliability. The engine compartment continues the exterior color theme for a unified look throughout.

151820067.jpg


Small in size but big on character, this 1972 Honda Z600 offers a driving experience unlike anything on modern roads. With its distinctive paint, Japanese engineering, and economical operation, this microcar will put a smile on your face every time you drive it. Call today!

151820097.jpg
 
Het OER, deel 1:

JP053: Daihatsu Fellow Buggy
70002028823021082000400.jpg

Geuzert: 1989 SUZUKI JIMNY JA71V
Car-From-Japan.jpg


Jay DoubleYou: 1992 Mazda Autozam AZ-1
53402815-1992-autozam-az-1-std.jpg


MCW 84: Daihatsu Fellow Max
fmoYRGd.jpeg


D E N N I S: Suzuki Twin
car_d02966e6-67cd-4269-922b-cef1ce9ed3b3_640_0


Pink Panther: Mitsubishi Minica 660 DANGAN-4
295c08e2b2ca74bd336c73b39f282a99x.jpg


vers gemaaid gras: Suzuki Alto Works
387c53b70ea18b9ef83fa07136ac222c.jpeg


SVF: 1992 Honda Beat
3ecf01a58ba79d78f1b0978a6f39ed45.jpeg


j.ko: Mitsuoka Ray Base Grade
70003104953024061100300.jpg


Rudyke: 1985 Suzuki Mighty Boy
5aua1wyrav61h9zuld5rf5f0n.jpg


929 V6: Suzuki Every 2001
AETV26059420_1.jpg


rzasa: 1997 Mitsubishi Minica Toppo Town Bee
fd2c09cf-9df5-4514-a7a4-6d759a8ea95f.jpeg


Michiel 5491334: SUZUKI CAPPUCCINO
720x540.webp


Tina Trucker: DAIHATSU COPEN II ROBE S
70005202893025042100400.jpg

Volt: 1972 Honda Life
6206979e81fc0b1bb53078b3d6379b9ax.jpg
 
Het OER, deel 2:

Jeroen W: Daihatsu Midget (1962)
0600834A30250203W00203.jpg


Blitz 1994: 1968 Subaru 360
1968-subaru-360


JosUnimog: 2010 DAIHATSU TERIOS KID
BY340257_1750d699.jpg


Zonder BMW met Skoda: DAIHATSU MIRA TR-XX TR-XX AVANZATO-R
70012008303025052000100.jpg


Edwin81: MAZDA CAROL
0540139A30220821W00103.jpg


Banpei: Suzuki Alto Lapin R4 (DAMD Ancel bodykit)
0561562A30250525W00208.jpg


Zadelsnuiver: 1996 Subaru Vivio RX-R
0706597-A30211126-W00105.jpg


Harry Cabrio: Daihatsu Midget II
car_3d0f87c2-21d5-4c6a-afb3-dcc9cb48e6a7_640_0


Escher: 1992 Daihatsu Leeza Spider Turbo
1604702337-img_2748.jpg


Guus Leferink: 1972 Honda Z600
151820074.jpg
 
1. JosUnimog: 2010 DAIHATSU TERIOS KID2
2. D E N N I S: Suzuki Twin
3. Pink Panther: Mitsubishi Minica 660 DANGAN-4

Ben overigens vrijdag en zaterdag offline, mocht dat om wat voor reden dan ook van belang zijn.
 
Terug
Bovenaan