Occasionwedstrijd #831: Te Laat! (929V6 in de winnaar!)

MCW 84

Asfaltkampioen
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


#Occasionwedstrijd #831: Te Laat!

Heb je al die "te laat!" plaatjes gezien van makelaars? Verschrikkelijk... wat is er mis met "verkocht"? Nu klinkt het meer als "neh neh, je hebt lekker pech! Had je maar sneller moeten zijn!" Bij auto's is het soms wel echt pech want heb je net je droomauto gevonden en dan was iemand je al voor... ik heb dat ook al vaak gehad bij deze wedstrijden; heb ik een gave auto op het oog maar staat er geen fatsoenlijke (meer) te koop maar staat de advertentie nog wel online en dan was het echt een topinzending geweest (ben nu natuurlijk alweer vergeten welke dat waren..). Of vaak bij 'auctions' staan ook bijzondere auto's die al een tijdje vergeven zijn.

ENwT2GK.jpeg

De opdracht
Ga op zoek naar een advertentie die al verlopen is (max. ongeveer 5 jaar) en wat natuurlijk een bijzondere/mooie auto is. Géén Ferrari, Aston Aston Martin, Lamborghini of Porsche. Flauw he ;)

Criteria
- Bouwjaar: 1940 -1990
- Bugdet: onbeperkt
- Auto moet in apk-waardige staat zijn.
- Auto mag overal te koop staan

Vaste spelregels
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald modeljaar is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.

WjahDV4.jpeg

Voorgaande wedstrijden
Occasionwedstrijd 1 t/m 699

700: Le Dakar D'Antan : Pink Panther
701: de coupé: V70man
702: De veilig op weg mobiel - MX6
703 De spaarwagen - Bobbeltje
704: Te mooi om waar te zijn - Zonder BMW met Skoda
705: De mooiste 5 - afentoe
706: Grijze muis? - Jeroen W
707: De andere Amerikanen - Jp053
708: Het jonge muurbloempje van de verkooplijsten - afentoe
709: Waddenauto - Guus Leferink
710: Zelfde naam, ander jasje - Guus Leferink
711: De hete hatchback! - SVF
712: De Japanse rampenbak - Total Loss
713: Wat een apart stofje/huidje! - vers gemaaid gras
714: Retro - Zadelsnuiver
715: Geef het beest(je) een naam - Escher/Total Loss
716: Die rooie - Guus Leferink
717: Geen evolutie, maar revolutie - Jp053
718: Dull as dishwater - brg
719: Hout waar je van houdt - Escher
720: Bouwvak & Camping - Zonder BMW met Skoda
721: Met een witte blijf je zitten - Bobbeltje
722: Geel, Geler, Geelst - EVV
723: Toch geen rouwauto - vers gemaaid gras
724: Mongol Rally 2023 - Spekky
725: LHD/RHD - MCW
726: Plaats voor zes - Total Loss
727: Pfff, wat is het heet - SVF
728: Barrelbrigade - Jeroen W
729: HEILIGSCHENNIS!!! - LPG Powered
730: De Chinezen komen eraan! - MCW
731: De sportievere c-segmenter - Jp053
732: De overlever - Jeroen W
733: Je hebt een WAT gekocht? - Jp053
734: Waar is de 1.8 gebleven? - Guus Leferink
735: Een beetje anders - Frits79
736: Pre War - Jp053
737: Nog niet ingereden - Pink Panther
738: Het aanbod verschraalt - 929V6
739: Neue Deutsche Welle - vers gemaaid gras
740: WK 2022 - Guus Leferink
741: Concurrentie!! - rzasa
742: Automatic - MCW
743: Vier de verre vierdeurs - Dizono
744: Mooi speelgoed - Dizono
745: Met twee doe je mee - Guus Leferink
746: Yeah baby!! England in the seventies!! - rzasa
747: Ode aan de diesel - Pink Panther
748: Zoek een (wat is zeldzaam) zeldzame auto - Timo
749: Modderfiguren - 929V6
750: Frans comfort - zadelsnuiver
751: De (bescheiden) droomgarage met 12 cilinders - Jp053
752: It's the vinyl countdown - MCW
753: In memoriam - MCW
754: Hoor de vogeltjes fluiten - Bobbeltje
755 Je 1e occasion Wedstrijd inzending - Zonder BMW met Skoda
756: Jouw rallyhobby - Bobbeltje
757: Tupperware uit de jaren 80 - vers gemaaid gras
758: De koplampwisser - JP053
759: Streetview deel 2 - 929V6
760: Zeg 'ns AAA - SVF
761: Wie A zegt moet B zeggen - MCW
762: Wie B zegt moet C zeggen - Jp053
763: The seventies (horsepower) - Guus Leferink
764: Een groene keuze - Pink Panther
765: Uw favoriete kleur - Jp053
766: De lelijkste auto - SVF
767: Klokje rond - V70man
768: Leuke vakantiegeld auto - MCW
769: Zo licht als een veertje - Bobbeltje
770: De geslaagde facelift - Pink Panther
771: The Italian Job - 929V6
772: Japan Classic Sunday - MCW
773: De Wagon en de Wagen - SVF
774: Zo glad als een aal - Jp053
775: Hazeldonk 1995 - rzasa
776: Hoofdinspecteur - Auteur
777: De zeven (7) - 406c
778: De Barrelbrigade - MX6
779: De Eerste - rzasa
780: Hobby en werk gecombineerd - Auteur
781: Het alternatief - j.ko
782: Jaar van slagen - MX6
783: Waar doet 'ie het van? - Jp053
784: Welke auto neem jij mee naar EMW? - Pink Panther
785: Uit het straatbeeld verdwenen - vers gemaaid gras
786: Striping - MCW
787: Auto's uit de oude doos - SVF
788: Zelfde auto, andere naam – rzasa
789: De stationwagon - Volt
790: De 'voordelige' cabriolet - Volt
791: De elektrische auto - 929V6
792: De toerwagen voor straatgebruik - MCW
793: Krachtige Koffiemolen - Volt
794: De elektrische auto: deel 2 – Bobbeltje
795: De "speciale" Mercedes-Benz - SVF
796: Korte levenscyclus - Auteur
797: De 4x4 sedan - Volt
798: De Formule 1 coureurs privéauto - MCW
799: Platform-sharing-is-caring – Spekky
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW

Inzenden kan tot woensdag 14 augustus 20:00. Stemmen kan daarna tot vrijdag 16 augustus 20:00.
 
Laatst bewerkt:
Ontworpen op basis van de Leyland P76 die op de Australische markt hét antwoord van British Leyland op de grote Holdens en Australische Fords moest worden, maar daarin jammerlijk faalde. Deze coupé behaalde daardoor nooit het productiestadium, maar er zijn 10 voorseriemodellen gebouwd waarvan dit er één is. Voorzien van een tot 4,4 liter vergrote versie van de Rover V8 die een magnifiek geluid produceert. Een model dat vooral in Australische (museum)collecties is te vinden en misschien eens in de 25 jaar te koop komt.

Leyland P76 Force 7V Coupé 1974 (klik!)

354769x1024y768.jpg


354770x1024y768.jpg


354764x1024y768.jpg


354787x1024y768.jpg


354783x1024y768.jpg


AUSD 250.000,- (€ 151.000,-)


Volgens dit artikel in februari dit jaar te koop geweest.​
 
1955 Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Deze 300 SLR ‘Uhlenhaut’ was een creatie van toenmalig race engineer Rudolf Uhlenhaut en is gebaseerd op de winnende W 196 R racer van Juan Manual Fangio. Er zijn slechts twee van gebouwd. Destijds de snelste auto ter wereld met 290 km/u dankzij de sterke 2982cc achtcilinder met 310 bhp.

SAF_MB_SLR300_M07_0098_Rev-B_option-04_ICv2_zmnony.jpg

SAF_MB_SLR300_M01_0301_Rev-F_ICv2_dulkjw.jpg

SAF_MB_SLR300_M09_0375_Rev-F_ICv2_pppoz2.jpg

SAF_MB_SLR300_SIDESHOTS_01_0182_Rev-F_ICv2_lh1xvn.jpg


1955_MercedesBenz_300SLRUhlenhautCoupe7.jpg


Verkocht in mei 2022 voor €135 miljoen en daarmee de duurste auto ooit!

 
Laatst bewerkt:
Renault 25 Baccara V6

KLIK

N7vQ5dWMUB13o9Zzst8KjTqg4PrunIfE.jpeg


JN5XmOCFc2kZBtdeAz3LSvqgMHf4l0Ep.jpeg


w2HAgvNpKc7sG54rDeVfESntqPTyiaxL.jpeg


zVg4jsX9PeqaKM17bClQdSfcrD3BZOHo.jpeg


fcbr7xTPEiX6ydD9RsL3WIowAnOeVYmU.jpeg


Ik volg al een tijdje dit Zweedse veilinghuis, en in mei kwam deze schoonheid voorbij...

1990
18.800 km
verkocht voor SEK 220.000,- = € 19.000,-
 
Born in Born

Prijs was € 6.925,-, overgeschreven op 17-04-2024, Kilometerstand in advertentie 32.600 km

Volvo 343 DL

b8cb58794953f7e9142fd6e255bc1039311fba94.jpeg
4397fcb1ad8adac11ded188d4e1390cd4c068be0.jpeg
806f41e6369d4942abc45683d07e0ed065c5c231.jpeg
6f55ad46f5f31496d42f773dcb252318e7b9456b.jpeg
f0e0283dc8a522af554c33e444bef9b9a9fdf441.jpeg

En nog 95 foto's in de verlopen advertentie
 
Laatst bewerkt:
1986 Ford Sierra RS Cosworth

Uit hetzelfde bouwjaar als de auteur ;). Een veiling die ik zelf aan het volgen was een paar weken geleden in Engeland. Daar kwam deze fantastische Ford voorbij. In top conditie en is voor een fantastisch bedrag van GBP 41.184 verkocht.
89.905 miles op de teller.

Historics Auctioneers

16640-21.jpg

16640-3.jpg

16640-19.jpg

16640-20.jpg

16640-28.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk en zeer herkenbaar!(y) Ik begin mijn zoektocht altijd op DeParking maar als ik daar niet kan vinden wat ik zoek, (wat vaak gebeurd) dan gewoon googelen. Ik heb dan zeer regelmatig "F#ck the Paashaas!" momenten omdat ik denk die ene bijzondere unieke occasion gevonden te hebben maar dan blijkt het een verlopen advertentie.

Ik heb nu even geen tijd om uitgebreid te zoeken maar ik ga voorlopig voor deze:

SIMCA 1100 BREAK TROIS PORTES
s-l1600.jpg

s-l960.jpg
s-l960.jpg

s-l960.jpg

s-l1600.jpg

5 700,00 EUR
1968
78000 km


Wanneer zag jij voor het laatst een 1100 3 deurs break? Deze advertentie is januari dit jaar verlopen.
 
1984 Datsun 300ZX Turbo "50th anniversary edition"
Verkocht voor $ 44.000









 
BMW M3 (E30) 1989
A low-ownership, E30 M3 fitted new with the 2.5 S3 Sport Engine by AC Schnitzer.
Sold for: £74,250

LIVE AUCTION: This lot was auctioned on Saturday 26th August, 2023 at 11.00am BST at The Wing, Silverstone Circuit, NN12 8TN

rec12552-1_1.jpg.webp

rec12552-1_5.jpg.webp

rec12552-1_18.jpg.webp



Als extraatje een video, waarin ik persoonlijk met een BMW M3 E30 een persoonlijk record rijd op de Nurnburgring:

 
Laatst bewerkt:
Honda Prelude

Vaker geprobeerd in te zenden maar dan stond er geen écht mooie te koop. Vaak nogal uitgeleefd of met lelijke aftermarket-velgen en/of slechte foto's. Het is inmiddels ook een zeldzame auto geworden. De derde generatie vind ik het meest geslaagd. Wit of rood staat de auto erg goed maar origineler is deze gele kleur.

Eind januari van dit jaar is deze 89er verkocht bij een veiling voor $ 11.250.

ghvgWdw.jpeg


z5WcMc2.jpeg


gDfJWhU.jpeg


hqPNA9f.jpeg


Ki5Kay9.jpeg
 
Mijn Maserati Shamal was één jaar te jong. Helaas. Dank voor het zien @D E N N I S.
Daarom maar iets compleet anders:

1976 Bricklin SV-1

De Bricklin genoemd naar zijn maker Malcolm Bricklin was - volgens Bricklin zelf - de eerste auto (klik!) gebouwd voor de veiligheid. Zo was de auto alleen in opvallende kleuren leverbaar (zichtbaarheid) en had de auto geen asbak (geen afleiding door roken). Het werd geen succes, ook omdat de auto in Canada werd gebouwd in een regio waar men niet veel wist van hoe dat moest.
Het levensverhaal van de beste man is een boek waard vanwege zijn vele al dan niet mislukte ondernemingen. Wel was hij de eerste importeur van Subaru in de USA.
Later ook van de Yugo, bij ons bekend als Zastava.

Terug naar de SV-1.
Deze auto heeft $ 37,500 opgeleverd op een veiling van Bring a Trailer. Dat is ruim 34.330 euro.

IMG_0006-70899-scaled.jpeg


1976_bricklin_sv-1_IMG_0078-77073-scaled.jpeg


1976_bricklin_sv-1_Screen-Shot-2024-04-01-at-9.47.43-AM-79502.jpg


IMG_0012-70948-scaled.jpeg


1976_bricklin_sv-1_IMG_0096-77185-scaled.jpeg
 
Laatst bewerkt:
O hemel, ik moet toch een gewoonte gaan maken van het goed checken van de wedstrijdvoorwaarden, vóórdat ik me verlies in een zoektocht. Ik zit al anderhalve dag (wees gerust, niet aan één stuk door) te zoeken naar een Saab 9-5 NG Estate. Vind ik er eentje die in de afgelopen vijf jaar verkocht is geweest, ontdek ik nu pas dat het bouwjaar tot 1990 is... stommeling, had beter gelezen!

Enfin, ik wil hem jullie niet onthouden:
NR31_1.jpg


Deze schitterende auto kwam TE LAAT om het tij bij Saab nog te kunnen keren. Als er al eens eentje te koop komt (er zijn er nog circa 27 van de 35 ooit gebouwd), dan ben je vaak TE LAAT; Saab-liefhebbers zitten er bovenop. En ik heb in dit geval dus de wedstrijdcriteria TE LAAT goed gelezen...

Ik weet niet of ik nog een andere ingeving krijg deze week, maar deze zoektocht was in elk geval wel leuk.
 
Haha 1990 was ook wel een beetje slecht gekozen, besefte ik me ook al snel. Wel beetje saai exemplaar die 9-5 hoor :ROFLMAO:
 
Haha, er is een mooie blauwe ook, die is in 2022 verkocht. Maar zonder advertentie, dus er is niks om naar te linken.

20221013_154710-1.jpg
 
En nu ik de openingspost goed lees: dit is wedstrijd 831, niet 830. Misschien de titel en post nog even aanpassen op dat punt, anders raken we de tel nog kwijt.
 
Nog gefeliciteerd met de winst in de vorige wedstrijd @MCW.
Leuke maar meteen ook een lastige wedstrijd. Via google kom je regelmatig uit bij verkochte exemplaren... net zo ergerlijk als dramatisch slechte foto's in de advertentie.
 
Laatst bewerkt:
Net als bij die Saab 9-5 Estate moet je er bij deze auto ook snel bij zijn. Van de Coupé en Convertible worden er regelmatig exemplaren aangeboden, maar een Shooting Brake is zeldzaam. Daar zijn er maar 67 van gebouwd. Het origineel van Jaguar is al een plaatje, maar Lynx wist er een zo mogelijk nóg mooiere Shooting Brake van te maken, onder de naam Eventer. Het hele concept 'shooting brake' is wat mij betreft woest aantrekkelijk, maar met een V12 in de neus is het het einde gewoon. Dit exemplaar is als nieuwe auto meteen bij Lynx omgebouwd (het is conversie nummer 11) en daarna pas de weg op gegaan. De auto staat er uitermate netjes bij in zijn Jaguar Racing Green, maar is helaas afgelopen 17 juli verkocht voor 62.988 Britse ponden. Te laat dus...

Jaguar XJ-S HE V12 Lynx Eventer
1983 - 46.574 miles - £ 62.988 (€ 73.571)


b9aXNskk8Zw5ETUvtXmTTpJnamnPpdEGqpZOC90Q.jpg


ZPmZviU4KbqEVqbIdIc4ivjR9NbYyKzekjWASNTg.jpg


FWJ5g4jHx62u1GOfyJLmlLoEY7RhChtO6Fyc1Hal.jpg


FZzGPSNgkzByLgUEHOi4ZqLuHeG2YwKspoWdKMIf.jpg


H5y4StsQbE4MymHBvJ5Luj0KcVU8DTT5TETiKfrC.jpg


Na 88 biedingen verkocht in Surrey, Engeland
 
Als je bij een huis te laat bent, bent overboden of om een andere redenen naast de pot piest, dan is het echt pech.
Een identieke bestaat er namelijk niet. Zelfs bij een 100% identieke nieuwbouwwoning zijn er verschillen. Bijv. qua zon ligging of uitzicht.

Bij 99.9% van de auto’s is er een identiek alternatief. Natuurlijk met een andere historie en km-stand, maar het gros zijn serie producten met vele kopieën.
Het wordt pas lastig in de dure prijsklasse en helemaal bij one-offs.

Ik heb een zwak voor Italiaanse ontwerpen. Michelotti is er een van en alhoewel minder bekend als Bertone, Pininfarina en Giugiaro, was hij er een die ook zeer succesvol was. Er staat al een ontwerp van zijn hand in deze wedstrijd, wie weet welke?

Hij is onder andere de ontwerper van diverse Dafjes, werkte veel voor Engelse fabrikanten en ontwierp zelf vrachtwagens en stadsbussen.
Maar dus ook van exclusieve auto’s, zoals mijn 1e ingave (niet toegestane Ferrari).

En een auto die waarschijnlijk werelds 1e supercar was, de Maserati 5000 GT.

Die 5000 GT is gebouwd omdat Maserati nog een flink aantal racemotoren uit het model 450S over had. Een bezoek van de Sjah van Perzië was de aanzet. Deze vroeg om een auto in de stijl van de 3500 GT, met de presentaties van de 350S.

Van het model zijn er, tussen 1959 en 1966, 34 gebouwd. Door 8 carrosserie bouwers, die deels ook designers waren. De meeste, 22 stuks, zijn gebouwd bij Carrozzeria Allemano. Die 22 waren allemaal van de hand van Michelloti, maar zeker niet identiek.

026-1-front-34-1500x998.jpg


Deze rode, bouwjaar 1962, bijvoorbeeld heeft op de deur 3 ruitjes. Een zilver metallic van een jaar eerder, had maar 2 ruiten in het portier en totaal andere deurgrepen.
Een complete lijst met alle gebouwde 5000 GT's is hier te vinden. Maar er zijn veel websites over deze iconische auto te vinden.

026-2-side-1500x998.jpg

MW2_9895-1500x998.jpg

render-images

026-engine-bay-2-1500x998.jpg


De rode was hier ooit te koop
 
Laatst bewerkt:
@Pink Panther

"De opdracht
Ga op zoek naar een advertentie die al verlopen is (max. ongeveer 5 jaar) en wat natuurlijk een bijzondere/mooie auto is. Géén Ferrari, Aston Aston Martin, Lamborghini of Porsche."
 
Bij nader inzien toch een andere inzending. Daarbij geholpen door Pink Panther voor wat betreft de suggestie "one of a kind" (bijna dan toch). Het volgende pareltje is dat zeker. Daar is de verkoopprijs ook wel naar.

€792.500 EUR | Verkocht
  • Onderdeel van de Beierse Legendencollectie
  • Een verbluffend voorbeeld van BMW's baanbrekende supercar met middenmotor
  • Nieuw geleverd aan het hoofd van het BMW M1-project, Jochen Neerpasch
  • Unieke fabrieksspecificatie van grijs over bruin; een van de slechts vier die in grijs zijn afgewerkt
  • Winnaar van de Trofeo ASI voor best bewaarde naoorlogse auto in Villa d'Este in 2013
  • Gepubliceerd in diverse klassieke autotijdschriften waaronder Motor Klassik
Nieuwsbericht hier

Hier kun je in Amsterdam nog wel een leuk appartementje voor kopen.

62a861f0f6a46081795161f8a66aa8c3326a14ef.webp


1980-BMW-M1-29-1536x1025.jpg


1980-BMW-M1-28.jpg


1980-BMW-M1-25-1536x1025.jpg


1980-BMW-M1-23-1536x1025.jpg


" kwijl ... "
 
Laatst bewerkt:
Sunbeam Tiger

4812abef-ab26-400b-99ea-b30cafe50152.jpg



d466fb8c-ef4a-419f-81bb-117a3723ce02.jpg


ef292cb2-1834-4d8a-b2b5-e21076f1aca6.jpg


fe542590-ef39-403d-90c0-2e75a882071a.jpg


4cd75392-8a5f-4dbc-b2c7-f32f9dc4f9a4.jpg


Verkocht op 1 februari 2024 voor 28.000 Engelse Ponden.
Bouwjaar 1966
Kilometerstand 57.000 mijlen.

Vehicle Story​

What can we tell you about the Sunbeam Tiger? It is a two-seater convertible sports car built between 1964 and 1967 by British manufacturer Rootes Group. Surely one of the most iconic sports cars of all time, it was essentially a more powerful version of the Sunbeam Alpine.
The project began in 1962 when racing driver and Formula 1 champion Jack Brabham went to the Rootes competition manager with the idea of fitting the Alpine with a large Ford V8 powerplant. It was to be quite a step up from the humbler four-cylinder motors that normally sat under that pretty bonnet.
Rootes approved the conversion without hesitation, and so the transformation began. Carroll Shelby was part of the design process and had already carried out a similar V8 conversion on the Cobra.
Shelby was keen to win the contract to build the car in America but unhappy with his close relationship with rival Ford, Rootes entrusted the work to Jensen’s West Bromwich assembly plant, and it is said that Shelby was paid a royalty for every Tiger built.
The first prototype was completed in 1963, and the Tiger began production a year later with a 4.3-litre V8 under the bonnet.
Almost 7,100 cars were built, but all this was to change in 1967. That year saw Chrysler purchase a majority stake in the Rootes Group, and the Detroit-based company didn’t want rival Ford’s V8 in the Tiger. Sadly, they didn’t have a suitable replacement eight-cylinder motor so they decided to axe the car.
The Tiger name had been used before by Sunbeam way back in the 1920s. The original Tiger was a race car that set many land speed records and was the last car to be both competitive as a land speed record holder and as a track car.

Vehicle Overview​

This 1966 Tiger Mk1A is one of just 2,700 units produced, almost all of which went Stateside. Originating as a left-hand drive vehicle, it enjoyed the warmth of Dallas, Texas, for approximately 35 years.
In the early 2000s, the owner undertook a comprehensive restoration project for the car, where it became a showpiece and was often seen at many classic car events until 2013, when the owner's health declined, preventing further drives. However, unwilling to part with the Tiger, it found refuge in a garage where, fortunately, a considerate neighbour took it out regularly, ensuring its continued functionality.

Exterior​

Externally, the Sunbeam Tiger presents extremely well, finished with a classic Shelby-style colour scheme using Kingfisher Blue with White stripes. There are a couple of small chips, but when you think the car was restored in the early 2000s, the condition is excellent and ticks all the boxes for a well-executed restoration.
Starting at the front of the car, the chrome work is in excellent condition with a bright finish and no noticeable signs of tarnishing or corrosion. The headlights and indicators are free from any damage; there are some signs of perishing around the indicator seals, but they are inexpensive items to replace. Moving further up, the bonnet sits within its aperture with an equal gap, and the bonnet vent, giving away something quite special, sits within the engine bay.
Around to the sides, there were no dings or dents spotted, and the doors align well with a matching panel gap. The chrome trim, which runs along the swage line and has the Rootes Group emblem at each end, with the Tiger script badges at the front, are all in good order. The windows appear in good condition with no excessive scratches to point out, and the chrome frame surrounds have a bright finish.
The vinyl roof does have some signs of age, but let's face it, you're probably not going to be using it in wet weather, and if you do get caught out, the roof will still protect you from the elements. These are available from several suppliers for those who would rather replace it.
At the rear of the Tiger, the white stripes continue over the boot lid, which aligns nicely. Just like the front, the light lenses are free from damage, and the chrome bumper is in excellent condition.
The Alloy wheels, thought to be Wolfraces, are in excellent condition with just a couple of age-related marks but nothing excessive. The Sunbeam tiger centre caps are also in good order. A matching set of Maxxis Mecotra 3 tyres are in like new condition having not covered many miles.

Interior​

Looking inside, the Tiger appears to be quite original, with some parts having been refreshed at some point. There are some signs of age-related wear to the wooden rim steering wheel on the outer rim and the centre section. The dashboard fascia looks in good order with no apparent splits or cracks. The odometer shows a reading of 97,931 miles, is all reported to work correctly, and all instruments present well. Switchgear is minimal, but what is there is said to function as you would expect.
The vinyl seats are in good condition, with just a small amount of creasing and stretching to the vinyl. The matching door cards are free from damage, and the door furniture is in good condition. Looking in the rear, the quarter panels don’t quite fit as well as they once did, but they shouldn’t be a big issue to rectify.
Underfoot, the carpets appear to have been replaced and are in good condition but could benefit from being refitted. Inside the boot is clean and tidy and finished in body colour. There is also a battery isolator switch handy for storage during the winter months. The boot carpet is clean and tidy and fits well.

Mechanical​

Inside, the engine bay is pretty much packed thanks to the enormous 4.3-litre V8, which sounds fantastic and fires up without hesitation. No issues have been reported with the running of the car, and the vendor has had great fun driving it throughout the summer with no problems.
The car pulls strongly through the gears, which have a smooth change; no knocks or bangs are coming from the suspension, and the Tiger stops in a straight line with no juddering through the pedal.
Looking to the underside, this has been coated in stone-guard to help prevent unwanted chips from appearing and causing a potential place for corrosion. This seems to be in good condition. The suspension components all look in good order, with minimal signs of surface corrosion.

History Highlights​

Imported by the vendor in 2021, the Sunbeam Tiger was registered on the 1st October 2021.
Some recent work has been carried out to the outriggers; the rear brake shoes and cylinders have been replaced, some of the brake pipes have been rerouted, and new unions have been fitted. A new master cylinder has been fitted, and the servo has been refurbished. Other work has included new fuel filters, a rebuilt carburettor and the headlamps converted to right-hand drive.
With all the above work, the Tiger is ready to jump in and enjoy.

Quite possibly the ultimate two-seater British sports car from the 1960s. What’s not to love about it? Classic looks, with a massive Ford V8 to propel it and wake up the quaint countryside.

It's British, it's a classic, and it's got a V8; the Sunbeam Tiger is an extremely desirable car to own due to the low numbers produced.
 
Laatst bewerkt:
@Volt , je link gaat naar een nieuwsartikel, niet naar een advertentie. Dat moet wel echt, staat in de opdracht.
@SVF , het lijkt dat ie nog gewoon te koop staat?

De rest sowieso goedgekeurd (y)
 
Zo zelden te koop en als je eentje vindt is ie al lang verkocht... te laat. Maar wat vind ik deze Toyota gaaf.


65442e68ee1f5a136f2166b17fc37576ecce3149.webp


De 2000GT, een samenwerking tussen Toyota en Yamaha, werd onthuld op de Tokyo Motor Show van 1965 voordat hij in mei 1967 in de verkoop ging.
De Toyota was bedoeld om te laten zien dat Japan kon concurreren met het beste dat Europa te bieden had en had zijn zinnen gezet op Jaguar en Porsche. Terwijl het ruggengraatchassis van de 2000GT een duidelijk eerbetoon is aan Lotus. Onder de gestroomlijnde motorkap zat een 148 pk sterke 1.988 cc twin-cam straight-six gevoed via drie Mikuni-Solex twin-choke carburateurs. Er waren onafhankelijke double-wishbone ophanging en schijfremmen rondom, plus een vijfversnellingsbak, sperdifferentieel en een topsnelheid van 220 km/u.

En dan was er nog de styling. Met zulke exotische lijnen was de 2000GT het voor de hand liggende vervoermiddel voor 007 in You Only Live Twice. De magnesium velgen met centrale vergrendeling, de grote koplampen en de door Zagato geïnspireerde daklijn straalden allemaal duurzaamheid uit.
Toyota ging dus plichtsgetrouw met zijn filmster racen, met opmerkelijke resultaten zoals de eerste en tweede plaats in de eerste Suzuka 1000 km.

In totaal werden er tussen 1967 en 1970 slechts 337 2000GT's geproduceerd. Dit is een exemplaar uit de eerste serie (waarvan er 233 werden gebouwd), "MF10-10050", is een rechtsgestuurd exemplaar voor de binnenlandse markt dat op 26 juli 1967 de Yamaha-fabriek verliet. De Toyota is afgewerkt in het originele Pegasus White.

a7a1abe9c79e6e2e345c00210cc0225e9d8b0904.webp


7a81996e6c93f36acb59517996e4058eb144c407.webp


f968e2ffe1aab51ccf67047f9814b3fed6f3da87.webp


5a8a3212f24b760cb6c0525e49083afa56a80619.webp
 
IMG-0085.jpg

Mercedes 560SEC widebody

Link naar advertentie

Helaas. De Jaguar mocht niet.

Geïnspireerd op de klokje rond klassieker, de 560 SEC Klaas Bruinsma editie.

Wat een dikkerd ! Letterlijk en figuurlijk. Zo fout, zo lekker. Ik hou er van. Lading kabouter post zit waarschijnlijk nog in het dashboard kastje samen met een doorgeladen Beretta.

Verkocht voor het bedrag van maar liefst $582k - koekoek!


Bouwjaar 1990 dus kan net nog ;-). Uitgevoerd in.. zwart.. zwart.. met zwart

IMG-0084.jpg
IMG-0083.jpg
IMG-0082.jpg
IMG-0080.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inzending gewijzigd naar een 560SEC en ook aangevuld met foto’s
 
Laatst bewerkt:
Ik doe na enkele maanden afwezigheid nog een keertje mee!

1987 Citroën BX 4TC

1987-Citroen-BX-4TC-0069_Advertising_-73.jpg
1987-BX-4TC_13-scaled.jpg

1987-Citroen-BX-4TC-0069_Advertising_-191-1.jpg
1987-BX-4TC_10-scaled.jpg
1987-BX-4TC_1-scaled.jpg

Stond in 2022 te koop voor $ 198.000
 
Originele wedstrijd! Over de jaren heb ik veel linkjes opgeslagen, maar na het checken daarvan zijn veel verlopen/verwijderd, laten geen foto’s meer zien, of voldoen niet aan de criteria. Nou heb ik getwijfeld over deze Ford Landau, maar daar staan wel vaker mooie exemplaren van te koop en vind ik daarom niet echt passen bij deze wedstrijd.

Is mijn uiteindelijke inzending dan een droomauto? Nou nee. Is het dan een goede advertentie met prachtige foto’s? Nee, ook niet. Een one-off? Zeker niet. Maar wel een auto die ik heel bijzonder vind.


Een Gemini bedoel je? Nee, een Geminett. Eigenlijk een Suzuki Swift, maar dan verkocht onder de merknaam Isuzu voor de Japanse markt. Duizenden mensen zijn dagelijks van A naar B gereden met zo’n ding, maar op het internet vind je over de Geminett eigenlijk niets (meer). Ook in typische exportlanden voor Japanse tweedehandsjes lijkt er nooit een gespot te zijn. Zoiets vind ik dan weer fascinerend.

Zo’n twee jaar geleden stond er in Oekraïne wel eentje te koop. Het zou mij niets verbazen als het (een van) de laatste overgebleven Geminett’s is. Of was, want voor nog geen €650,- is hij in de tussentijd misschien al gesloopt. Het was een prima inzending geweest voor de vorige wedstrijd, maarja, de advertentie was verlopen. Gelukkig hebben we de advertentiefoto’s nog:

53923289479_dc00a22ae2_c.jpg

53923387020_fedd270ebb_c.jpg

53922041972_fbeb11eff6_c.jpg

53923387015_0ee10b0cfb_c.jpg


Bouwjaar: 1989
Prijs: €637,-​
 
Originele wedstrijd! Over de jaren heb ik veel linkjes opgeslagen, maar na het checken daarvan zijn veel verlopen/verwijderd, laten geen foto’s meer zien, of voldoen niet aan de criteria. Nou heb ik getwijfeld over deze Ford Landau, maar daar staan wel vaker mooie exemplaren van te koop en vind ik daarom niet echt passen bij deze wedstrijd.

Is mijn uiteindelijke inzending dan een droomauto? Nou nee. Is het dan een goede advertentie met prachtige foto’s? Nee, ook niet. Een one-off? Zeker niet. Maar wel een auto die ik heel bijzonder vind.


Een Gemini bedoel je? Nee, een Geminett. Eigenlijk een Suzuki Swift, maar dan verkocht onder de merknaam Isuzu voor de Japanse markt. Duizenden mensen zijn dagelijks van A naar B gereden met zo’n ding, maar op het internet vind je over de Geminett eigenlijk niets (meer). Ook in typische exportlanden voor Japanse tweedehandsjes lijkt er nooit een gespot te zijn. Zoiets vind ik dan weer fascinerend.

Zo’n twee jaar geleden stond er in Oekraïne wel eentje te koop. Het zou mij niets verbazen als het (een van) de laatste overgebleven Geminett’s is. Of was, want voor nog geen €650,- is hij in de tussentijd misschien al gesloopt. Het was een prima inzending geweest voor de vorige wedstrijd, maarja, de advertentie was verlopen. Gelukkig hebben we de advertentiefoto’s nog:

53923289479_dc00a22ae2_c.jpg

53923387020_fedd270ebb_c.jpg

53922041972_fbeb11eff6_c.jpg

53923387015_0ee10b0cfb_c.jpg


Bouwjaar: 1989
Prijs: €637,-​
Herkenbaar. Deze generatie Swift was er ook als 1.0 GA versie (zelfs daarvoor de SA310) met wat ik me herinner een volledig identiek interieur.
 
Op een rijtje:

929V6 - Leyland P76 '74
354769x1024y768.jpg


Volt - Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut '55
SAF_MB_SLR300_M07_0098_Rev-B_option-04_ICv2_zmnony.jpg


rzasa - Renault 25 Baccara '90
N7vQ5dWMUB13o9Zzst8KjTqg4PrunIfE.jpeg


Spekky - Volvo 343 '81
b8cb58794953f7e9142fd6e255bc1039311fba94.jpeg


JL86 - Ford Sierra RS Cosworth '86
16640-21.jpg


SVF - Simca 1100 Break '68
s-l1600.jpg


Zadelsnuiver - Datsun 300ZX '84
1516q.jpg


D E N N I S - BMW M3 '89
rec12552-1_1.jpg.webp


MCW - Honda Prelude '89
ghvgWdw.jpeg


Jeroen W - Bricklin SV-1 '76
IMG_0006-70899-scaled.jpeg


Rudyke - Ford Escort RS '85
7LO43Sd.png


j.ko - Jaguar XJ-S Eventer '83
b9aXNskk8Zw5ETUvtXmTTpJnamnPpdEGqpZOC90Q.jpg


Pink Panther - Maserati 5000 GT '62
026-1-front-34-1500x998.jpg


Edwin81 - BMW M1 '80
62a861f0f6a46081795161f8a66aa8c3326a14ef.webp


Zonder BMW met Skoda - Sunbeam Tiger '66
4812abef-ab26-400b-99ea-b30cafe50152.jpg


Jp053 - Toyota 2000GT '67
65442e68ee1f5a136f2166b17fc37576ecce3149.webp


De Dude - Mercedes 560 SEC '90
IMG-0085.jpg


MX6 - De Tomaso Pantera '72
1972-de-tomaso-pantera


Escher - Citroën BX 4TC '87
1987-Citroen-BX-4TC-0069_Advertising_-73.jpg


JOtter - Isuzu Geminett '89
53923289479_dc00a22ae2_c.jpg


Succes met stemmen!
 
1. Pink Panther - Maserati 5000 GT '62
2. Jp053 - Toyota 2000GT '67
3. 929V6 - Leyland P76 '74
 
Heb mijn keuzes gebaseerd op auto's die ik natuurlijk mooi/leuk vind maar die je ook niet snel of vaak in goeie staat te koop ziet staan.

1. Jeroen W - Bricklin SV-1 '76. Nooit van gehoord, wat een bijzonder en stoer ding!
2. Pink Panther - Maserati 5000 GT '62. Pure schoonheid.
3. Escher - Citroën BX 4TC '87. Ik heb niet zoveel met de BX maar dit is wel een hele bijzondere
 
1. 929V6 - Leyland P76 '74 => dit is pas een echt zeldzame auto. Erg gave inzending!
2. SVF - Simca 1100 Break '68 => in het dorp waar ik opgroeide zat een Simca-dealer. En de 1100 zag je destijds erg vaak
3. Escher - Citroën BX 4TC '87 => wat gaaf dat er heel soms eentje te koop staat.
 
Terug
Bovenaan