Occasion wedstrijd #903: goede voornemens voor een oldtimer project

Banpei

Kilometervreter
AP1GczPuTUiOIT6frkMjFLz-AP--vRf6ZUVLud6PoAEzWykgh1-hsA5Tf9QcJYE4t3bWJ9IaGeNmcpQB-SyAnmlJrw2Qim1IE2YQD68Kg9z6NRIKgiroUdJvc0l7U_BPNWjbrqwFANyA9ekfXfIBAoZ2fQa7BA=w1016-h487-s-no

Het einde van het jaar nadert en dan hebben wij natuurlijk allemaal straks goede voornemens voor 2026. Hier op het forum zijn er natuurlijk gebruikers met veel goede voornemens met betrekking tot je eigen auto of vloot. Zelf heb ik mij voorgenomen in het nieuwe jaar de startmotor van mijn oldtimer te reviseren en het gehele interieur in dezelfde kleur blauw te krijgen. Tijdens de kerst sprak ik mijn neef en hij heeft het goede voornemen om nu toch echt eens een keer een leuke oldtimer te kopen waar hij komend jaar aan kan klussen. Natuurlijk niet zo’n eentje waar je eerst een jaar aan moet lassen voordat die door de APK komt, maar eentje die een rijdend project is. Nu moet hij maar zelf een oldtimer uitzoeken die hij leuk vindt, maar het leek mij leuk om eens hier te kijken wat iedereen hier zelf een leuk rijdend project voor zichzelf zou vinden voor het komende jaar.

De opdracht:
Zoek een leuke oldtimer die niet perfect is, maar waar je zelf nog aan kunt klussen (twee linkerhanden is geen probleem). Om het eerlijk te maken, ga er vanuit dat je zelf niet (goed) kunt lassen en dat het spuitwerk dus beperkt blijft tot een spuitbusje Motip om het een en het ander bij te werken. Roest is geen probleem, zolang er geen roest is op structurele delen. Het moet dus dus een rijdend project zijn met niet al te ingewikkelde klusjes. Rijdend project houdt natuurlijk ook in dat de auto APK waardig moet zijn. Hou er rekening mee dat je ook eentje uitzoekt waar er nog genoeg onderdelen voor te vinden zijn: een exoot als een Daihatsu Compagno is prima zelf aan te klussen, maar (reserve) onderdelen zijn simpelweg niet te vinden. Laat in je posting wel even weten wat de gebreken / opknap punten zijn!

Criteria:

- Bouwjaren: tot en met 1986
- Budget: €10.000
- Mag overal te koop staan
- Auto moet in APK-waardige staat zijn
- Reserveonderdelen moeten beschikbaar zijn
- Gebreken / opknap punten

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's van de auto
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Bij het uitbrengen van een stem worden naam en inzending in de post vermeld. Dit vergemakkelijkt het stemmen tellen.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81
869: 1 liter - Rudyke
870: Plus 2 liter - rzasa & Tina Trucker (ex aequo)
871: Dameskapper - Joel 1987
872: De sedan - vers gemaaid gras
873: Weekend Warrior! - Volt
874: De vijfpitter - Jeroen W
875: Kei-cars? Keigaaf! - Tina Trucker
876: Het zit van binnen - rzasa
877: .. als het maar zwart is - Harry Cabrio
878: Het muurbloempje - Rudyke
879: Bommetje - Guus Leferink
880: Zomer en winter - Tina Trucker
881: Waarom... omdat het kan - 944
882: Kilometervreters - zadelsnuiver
883: Budgetbrigade online - Bobbeltje
884: In de buurt - j.ko
885: Dieselen! - 929V6
886: Zacht en behaaglijk Frits79
887: Gezinsauto/daily - Jp053
888: Stationwagen - Rudyke
889: Stationwagen 2.0 (de moderne stationwagen) - Volt
890: Audi - Edwin81
891: schakelen met je V8! Part deux (II) - JosUnimog
892: Kraftwerk - Autobahn - Blitz 1994
893: Opel- Jeroen W
894: De "Sacco" Benz – Rudyke
895: Winkeldochter - SVF
896: De betaalbare coupé - JosUnimog
897: LPG - Bobbeltje
898: sleeper - Rudyke
899: De 2-deurs stationwagon! - Jay DoubleYou
900: Mille Miglia 2026 - De Dude
901: De auto die je nooit zal kopen D.E.N.N.I.S.
902: Zeshonderd zes en zestig - Banpei

Inzenden kan tot woensdag 31 december 2025 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 2 januari 2026 20:00 uur.

Veel plezier en succes!
 
Laatst bewerkt:
Volvo 343

KLIK

b217f5105ef369fe-large.jpg


081a7a1c5ce066eb-large.jpg


db001bd9e04de12f-large.jpg


9f5f5b7209da1228-large.jpg


ae00316d132d3aa1-large.jpg


Uit het Fins vertaald:

Een zeldzame klassieker – een museumgeregistreerde coupé! ✨
Inspectie geldig tot 8/2029 – zorgeloze kilometers lange tijd
️ Museumgeregistreerd – lage kosten en verzamelwaarde
⚡ Een indrukwekkende gele coupé, oorspronkelijk een diplomatieke auto in Noorwegen
Bevat 2 dozen met reserveonderdelen en een FIA-paspoort
✨ Schone staat – zie de foto's!
⚙️ Technologie en apparatuur:
Betrouwbare motor
Automatische transmissie
Twee banden (winters met stijlen)
Radio / cassettespeler
Dienstboek inbegrepen

Volvo 343​

DL 1.4 Variomatic

€ 2.690,-

1977
 
In hoeverre is spuitwerk een probleem?

Anders zou ik deze willen inzenden:

Talbot Matra Murena 2.2 - 1981 - € 6.000

f19169bc-be31-4884-b6df-df317db2ab02


Rotten kan het chassis niet, is gegalvaniseerd. De body is van polyester en dat is vaak wel een probleem met het lakwerk. Dof worden is het meest voorkomende, hier heeft blijkbaar iemand dat al getracht te verhelpen. Dit kan door de doffe oppervlakte mat te schuren en dan een nieuwe laag blanke lak aan te brengen. Die laat hier duidelijk los.

0e26dc77-7a90-4c3e-8dcb-c882fad5ac5b
 
Laatst bewerkt:
Edit: bij nader inzien denk ik dat de Alfa Romeo Giulietta - 1.6 toch aardig wat laswerk nodig heeft. Dit lijkt me een op het oog prima basis met niet ál te veel werk:

Alfa Romeo Alfasud - 1.3 SC
alfa-romeo-alfasud-1-3-sc-1-3-sc.jpg

alfa-romeo-alfasud-1-3-sc-1-3-sc.jpg

alfa-romeo-alfasud-1-3-sc-1-3-sc.jpg

alfa-romeo-alfasud-1-3-sc-1-3-sc.jpg

alfa-romeo-alfasud-1-3-sc-1-3-sc.jpg

Prijs€ 3.750
Bouwjaar1983
Kilometerstand85.144 km
BrandstofBenzine
TransmissieHandgeschakeld

Bijzonder gaaf overgebleven voor een Alfa Romeo Sud
Op Nederlands kenteken
Voor de apk zullen banden stabilisator rubber en nog een paar kleine zaken gedaan moeten worden
Loopt rijdt remt ok
Vaste prijs
Bezorgen bespreekbaar
 
Laatst bewerkt:
1984 Mercedes-Benz 190E
€ 9.950

Ik twijfelde of ik deze in zou zenden, want op het eerste gezicht lijkt deze 190E gewoon in zeer nette staat te verkeren. Maar uit ervaring weet ik ook dat een 41 jaar oude auto met 235.000 km uit ervaring altijd wel wat werk kan gebruiken. Zo zie ik bijvoorbeeld wel wat dingetjes in het interieur die ik direct aan zou pakken. Als hij té mooi is voor deze wedstrijd haal ik hem gewoon weg en zoek ik nog even verder.
Maar soms vind je gewoon een auto waar je opslag verliefd op wordt en dat is voor mij hier het geval. De kleur, het interieur, de opties zoals een automaat, schuifdak en zelfs airco! Daarbij is dit de 2 liter met inspuiting (vandaar de E) met maarliefst 120 pk, gewoon de ultieme W201 als je het mij vraagt. Ja, als ik een betaalbare oldtimer zou kopen zou het absoluut zoiets als deze 190E worden.

Wat er aan moet gebeuren:
- grille mist een stukje, dus die moet vervangen worden.
- er zit een raar "deukje" in het deurpaneel aan passagierskant.
- houtpaneeltje rondom de automaatpook ziet er wat versleten uit.
- pookje zelf heeft wat krassen, mag vervangen worden.
- trekhaak verwijderen.









 
Laatst bewerkt:
Ja, dit is een opdracht die mij wel ligt. Leuk.

Als ik nog eens de kans krijg, d.w.z. tijd over heb :unsure:;) komt er een Lancia Beta HPE, een Volvo 480 of een Matra Bagheera of Murena.

Die laatste vond ik nu eentje in Frankrijk. De auto lijkt redelijk "verzorgd" maar is verre van origineel en kan wel wat liefde en aandacht gebruiken.

Matra Murena 1.6
1982
€ 8.500,-

dc9bb0ec4ec75d09659cfcb484f623eba455a96f.jpg

40f870e2a5e7da57d5dc7a1ecddef5d2ddbba89a.jpg


7108ef18ff688aec669ffc2633b2f425977343ad.jpg
 
De onderdelenvoorziening is eigenlijk voor alle oude Japanse auto's problematisch, maar het voordeel van deze is dat ze niet allemaal de export in zijn gegaan en dat veel ervan nog tot ver na de eeuwwisseling hebben rondgereden, dus allicht is hier en daar nog wel wat te vinden. En de techniek is zo simpel dat er ook nog wel wat te improviseren valt.

Bij dit exemplaar is het een kwestie van wat kleine deukjes en krasjes wegwerken, nieuw hemeltje erin en de bekleding van de bestuurdersstoel repareren, en rijden maar.

Suzuki Alto 1983 (klik!)

c8462fe5-8f85-4493-9155-e862e5a1d482


338b2252-d534-4ed9-a9f7-1ba3bbf367ba


2f3f6ec4-0544-4718-b0b6-a254338d037f


f6954583-8c3b-45a4-a699-930a027ba71d


72bae781-a906-45ab-af9e-f65d2ec26fcb


eacfa325-e068-4f6d-8ef6-da4e4a975d90


€ 5.000,-
 
Pré-1986 is eigenlijk net te oud voor mij om echt uit sentiment een auto te willen, maar een vroege Peugeot 205 is daar een uitzondering op. Het zijn gewoon erg charmante autootjes die, in goede staat, prima rijden. We hadden vroeger thuis een 1.8D en daarvan herinner ik me de geur, het geluid, de bekleding, alles nog.

De driedeurs vind ik veel mooier dan de vijfdeurs, vanwege de uitsnede van het achterste zijruitje / C-stijl. In Frankrijk vond ik een technisch ogenschijnlijk goede Lacoste, een prachtig actiemodel. Met de 1.4, dus voor zo'n lichte auto power genoeg. Wel heeft deze Peugeot rondom wat Parijse schaafwonden opgelopen, maar geen van die plekken vertoont roest. Daar kom ik zelf met een spuitbus en wat polijstmateriaal nog best een eind mee denk ik. Verder: een plaatje! Heerlijk groot schuifdak, origineel interieur en bestickering. Een mooie klassieker-in-wording.

Peugeot 205 1.4 Lacoste
1986 - 197.600 km - € 7.900


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Te koop in Parijs, Frankrijk
 

Renault 5​

1.4 Cosmopolitan Automaat

Prijs: € 9.650
Bouwjaar: 4 oktober 1985
Kilometerstand: 115.632 km
Apk-keuring: 14 maart 2027


Wat vertelt de aanbieder over deze auto?​

Auto is altijd binnen een familie gebleven sinds nieuw. totale restauratie zelfs de schokdempers, (kachel)radiator,waterpomp, Banden, remmerij en bumpers zijn nieuw. Daarna heeft de auto nauwelijk gereden. Auto is ook wegenbelasting vrij en zou als dagelijkse auto kunnen worden gebruikt.

Meer informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Laadvermogen: 400 kg
Wielbasis: 241 cm
Interieurkleur: Antraciet
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2

0-c32a58e7ffbc2882e94f8b7a3031a428.jpg

0-ba45ea030661f5d8265a0b9345af8ea8.jpg

0-bdb3ac3894529ff0551db20c5c7466e6.jpg

0-435eae4323c16ce5c50a67ad59cb418f.jpg

0-3e05e7b4bbd1a42127a43ff8ced24c4f.jpg

De advertentie
 
@Coupe life de Murena is al geclaimd.
Thx, kan pas later vandaag een foto erbij zetten. Op marktplaats lukt het me niet met de iPhone de foto’s te downloaden/kopiëren.
Of iemand moet een omweg kennen.

Ik sla zelf even een weekje over, hoe leuk ik de wedstrijd vind, ik ben totaal niet handig en zal dus ook geen project auto kopen.
Dat is toch geen verplichting :). Gewoon lekker meedoen. Ik denk niet dat er in alle wedstrijden ooit daadwerkelijk een auto gekocht is.
 
Gezien de (on)handigheid van TS, kan er niet teveel aan de auto mankeren, tenslotte moeten het kleine klusjes blijven.
Daarom deze cabrio met wat kleine dingen die gefixt moeten worden, waar ruim budget voorhanden is met deze prijs:

Opel Ascona c Cabrio Keinath kc3

Hoop alleen niet dat ie echt keinat is, dat kun je bij een cabrio niet hebben tenslotte.

a511ee9f-771a-4908-a79c-832f5c50a012


f7f1192b-9eac-4f18-82b5-ef8744ffb663


2971def4-e256-42ca-bd71-12b17e24f0f5


f1371353-2f47-4a4b-b965-0bb821683ec9


62e66737-3f84-427d-a254-3a57fc340578


Prijs € 3.800,00
Bouwjaar 1983
Kilometerstand 84.000km

Biete hier mein seltenes Ascona C Keinath Cabrio an,da ich es einfach nicht wirklich für mich fühle und es mit Kindersitz hinten für unsere kurze zu klein ist und wir uns entschlossen haben das dafür unser E30 und E34 bleibt.
Er fährt sehr gut und straff,hat altersbedingte Patina und ein älteres WGA liegt auch vor seit dem wurde er kaum gefahren.
Positiv:
Tank recht neu
Tüv bis 11/26 sowie Abnahme für 07er ( eingetragen derzeit /Bestandsschutz)
Zahnriemen und Wasserpume neu in 4/25 in einer Werkstatt /Rechnung vorhanden
Keilriemen ist auch neu
Originale Keinath 13 Felgen vorhanden mit neuen Reifen !
Springt zuverlässig an.
Karosserie im sehr guten Zustand untendrunter radläufe etc ,Bilder vorhanden bei ernstem Interesse!
Irmscher Lenkrad
Recaro Sitze
Persenning

Bremse vorne neu belegt
Batterie nicht unbedingt vorhanden nur bei vernünftiger vb da ich nur eine für alle Oldtimer habe!

Mängel
Scheibenrahmen oben etwas rissig
Heckscheibe mies/ bin nur offen gefahren darum war es mir egal
Lack müsste poliert werden oder ggfls mal lackiert werden je nachdem was wer reinstecken möchte, jedoch muss die betagte Lady trotz ihrer Patina sich nicht verstecken!!!

Karosse sonst Super ebenso die Technik.
 
In hoeverre is spuitwerk een probleem?

Anders zou ik deze willen inzenden:

Talbot Matra Murena 2.2 - 1981 - € 6.000

f19169bc-be31-4884-b6df-df317db2ab02


Rotten kan het chassis niet, is gegalvaniseerd. De body is van polyester en dat is vaak wel een probleem met het lakwerk. Dof worden is het meest voorkomende, hier heeft blijkbaar iemand dat al getracht te verhelpen. Dit kan door de doffe oppervlakte mat te schuren en dan een nieuwe laag blanke lak aan te brengen. Die laat hier duidelijk los.

0e26dc77-7a90-4c3e-8dcb-c882fad5ac5b
Goed punt! Ik zie dat als geen enkel probleem, het is een rijdend project waar ook geen APK afkeur kan zijn op doorgerotte dorpels. Ik zal het nog iets duidelijker bij de uitleg zetten.
 
zie de inzending van @Mijn favoriet waar bijna niets aan gedaan hoeft te worden.
Maar ik zou het wel aardig vinden als vermeld zou worden wat er dan wél aan gedaan moet worden. Dat is me bij de inzending van Mijn favoriet niet duidelijk, al zou ik zelf op zoek gaan naar de originele wielen, voorbumper en grille (het is geen Cosmopolitan trouwens ook).
 
Als er niet veel aan hoeft te gebeuren doe ik wel mee. Deze heeft een deukje wat wel te verwijderen is, ik zou hem helemaal na lopen(met hulp) en een keer goed poetsen. Uit hetzelfde jaar als mijn eerste auto, een 1300SL Coupe.

Mazda 1000
mazda-1000-1300-org-nl-auto.jpg

mazda-1000-1300-org-nl-auto.jpg

mazda-1000-1300-org-nl-auto.jpg

mazda-1000-1300-org-nl-auto.jpg

Bouwjaar: 1970
Prijs: € 4.500
 
Weer eens terug op het forum-honk. Leuk onderwerp voor een occasion-wedstrijd!
Als ik het budget, de tijd en de handigheid had, en de ruimte om 'm overdekt te stallen zou ik denk ik eens bij deze auto gaan kijken:

Talbot Samba cabriolet
Bouwjaar 1986
€ 2,000,-

Hier te koop

1920x1080.webp

1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp


Is volgens de advertentie geïmporteerd uit NL, dus mogelijk een originele Nederlandse Samba Cabrio. Tegenwoordig zonder 'eentje' terug te zetten op Nederlands kenteken.
De carburateur moet afgesteld worden, de carosserie schijnt goed te zijn. Ik ga er gemakshalve vanuit dat het chassis ook goed is. Zou best wel kunnen want de auto heeft binnen gestaan. Dat geloof ik wel want anders zou 'ie er naar 40 jaar niet zo goed uitzien.
Omdat 'ie ruim binnen budget is kan er nog wel een nieuwe kap af. De huidige kap heeft een gat. Beetje jammer om dat met ducttape dicht te plakken. Maar goed, als je 'm als hobbyauto hebt en 'm binnen stalt is de kap wat minder belangrijk.
Verder zou ik nog wel wat budget willen besteden aan een andere, wat vrolijker kleur. Maar ook dat is geen voorwaarde: het is zo ook een leuk ding. Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is de tekst op het briefje dat over de snelheidsmeter is geplakt...
 
Toyota Corolla “Coupe” 1977

Bijzonderheden:
  • Bouwjaar: 1977
  • Hard en volledig origineel chassis (nooit gelast!)
  • Rijdt fantastisch – soepel, stil en betrouwbaar
  • Geleverd met 24 maanden APK en volledige servicebeurt
  • Origineel stuur en originele wielen/banden (nieuw) inbegrepen
  • Wegenbelastingvrij en vrijgesteld van milieuzones (optioneel vermelden)

20240806_115744.jpg


20240806_115755.jpg


20240806_115803.jpg


Screenshot_20240716-191351.jpg


20240806_115934.jpg


Bouwjaar 1977
Prijs €9.990

Werkzaamheden o.a. terug in originele staat brengen met bijgeleverde onderdelen en de carrosserie en het interieur kunnen wel wat aandacht gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen Jetta 1.5s

volkswagen-jetta-1-5-s-originele-kilometer.jpg


volkswagen-jetta-1-5-s-originele-kilometer.jpg


volkswagen-jetta-1-5-s-originele-kilometer.jpg


volkswagen-jetta-1-5-s-originele-kilometer.jpg


volkswagen-jetta-1-5-s-originele-kilometer.jpg


Algemeen​

Prijs€ 7.999
BouwjaarFebruari 1981
Kilometerstand55.000 km
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat
Aantal versnellingen-
APKBij aflevering
BTW autoNee, marge
KentekenGR-97-KP
Datum deel 110-02-1981
Topsnelheid-
Acceleratie-
Motorvermogen51 kW (69 pk)
Aantal deuren4-deurs
Aantal zitplaatsen4
Aantal cilinders4-cilinder
Cilinderinhoud1457 cc
Energielabel-
CarrosserieSedan
KleurRood
Oorspronkelijke kleurRood
Gewicht860 kg
Trekgewicht max-
Trekgewicht onger.-
Verbruik-
Introductiejaarapril 1980
Advertentie
 
Als ik een oldtimer zou kopen met wat werk, dan moet het wel iets bijzonders zijn.
Ik wil niet veel inleveren op vermogen en luxe en het moet een mooie wagen zijn die je niet veel ziet.
Deze luxe Italiaan is roestvrij en is in 2000 overgespoten, dus staat er erg netjes bij. Er is nog wat afstelwerk nodig en nieuwe draagarmen en die lelijke radio moet vervangen worden en daarna kan deze op Nederlandse platen worden gezet.

Maserati BiTurbo 1984
db2d1d24-ee8b-443d-bdd2-762836d6f344

a40ba79a-8765-43de-9291-2f6a36bc896a

c9b41e1b-a3ea-4a2a-8401-321dce2cc1b8


Prijs EUR 9600
Bouwjaar 1984
 
Marie Louise reed 33 jaar met de Ami, van maart ’66 tot ergens in ’99. Ze reed er in totaal 82.000km mee. In ’98 liet ze de auto nog keuren in Perpignan – waar ze woonde - waarbij slechts wat kleine zaken geconstateerd werden. Of de achteruitgang van de auto of die van haar gezondheid de reden van het afscheid was is niet duidelijk, maar eind ’99 kwam de Ami in Nederland terecht.

Hij ging in het oosten van het land rijden, in ’01 werd er door garage Jan Bonthond wat aan gesleuteld en in ’05 werd hij in z’n geheel herspoten. In ’09 verwisselde hij van eigenaar.

Deze ging er rond ’12 en ’13 druk mee in de weer. De motor werd aangepakt, de cilinderkoppen gereviseerd en allerlei zaken om de motor werden vernieuwd. De teller stond op ongeveer 124.000km. In Nederland had hij er dus ook alweer aardig wat kilometers bij gereden.

Hierna werd er telkens nog wat aan de auto gedaan, zo werd er een trekhaak gemonteerd, maar de kilometers vlogen er niet meer bij. In ’21 bij ongeveer 128.000km werd er weer een nieuwe eigenaar gevonden. Deze genoot regelmatig van de Ami maar reed er eigenlijk te weinig mee; teveel auto’s om zijn aandacht over te verdelen. Dus werd nu de beslissing genomen er afscheid van te nemen, we verkopen de Ami voor hem.

Omdat hij recent niet heel veel gereden heeft was de accu aan vervanging toe, dat hebben we gelijk maar gedaan. Bij de proefrit ging hij steeds beter remmen en liep het motortje lekker. Wel heeft hij af en toe een kraakje in de 2e versnelling en wat ander klein werk, dat je ook gewoon lekker zelf aan kan gaan pakken in de komende jaren. Constructief is hij goed, de Michelin-banden zijn recent, uiterlijk toont hij heel leuk. Kortom een Amietje om zelf gaandeweg de punten op i te gaan zetten. Vandaar deze zo-meeneem-prijs.

De punten op de i zetten, dat moet me misschien nog wel lukken. Vandaar de keuze voor deze sympathieke Citroën:

Citroën Ami - 6 BREAK

Prijs € 6.450
Bouwjaar 1966
Kilometerstand 129.000 km​

citroen-ami-6-break.jpg


citroen-ami-6-break.jpg


citroen-ami-6-break.jpg


citroen-ami-6-break.jpg


citroen-ami-6-break.jpg
 
@Spekky,



Dat is-ie met al die losse onderdelen waarschijnlijk niet...
Deze zit op het randje want deze is MOT vrijgesteld dus theoretisch gezien mag je erg gewoon mee de weg op zittend op een krukje. Maar inderdaad is de voorwaarde dat de auto APK waardig moet zijn en voordat deze dat is, moet er nog een hoop liefde en geduld in gestopt worden.
Dus ondanks dat het echt een leuk en unieke auto is, moet ik deze helaas afkeuren. :cry:

zeg maar gerust helemaal niets, ding is compleet gerestaureerd al.
Maar dat zien we dan (hopelijk) in de stemronde terug.
Ik zal ook even toevoegen dat je inderdaad wel even moet laten weten wat er nog aan moet gebeuren.
 

1979 Lancia Beta Coupe 1.6


Prijs: € 6.400


Leuke auto die nog wat liefde nodig heeft voordat 'ie echt af is. Allereerst moet je op wintersportvakantie om de auto op te halen. Verder heeft de advertentie het over roest en een probleem met de hoofdremcilinder. De foto's zijn op een openbare ruimte gemaakt, dus ik ga ervan uit dat de auto de weg op mag en de problemen te overzien zijn. De rest van de mechaniek en het interieur zijn wel in goede staat.

1920x1080.webp


1920x1080.webp

1920x1080.webp
 
Terug
Bovenaan