Occasion tussen 8k en 12k

Mike 3345570

Net ingestapt
Over enige tijd zal ik mijn huidige leaseauto moeten inleveren. Dit betreft een Tesla Model 3 LR, welke eigenlijk uitstekend is bevallen. De volgende auto zal dus niet meer via een zakelijke lease lopen, en daarom denk ik aan het aanschaffen van een occassion tussen de 8.000 en 12.000 euro. Ik zal ongeveer tussen de 20.000 en 25.000 kilometer per jaar rijden, voornamelijk zakelijk.

Hierbij de eisen waaraan ik graag wil dat de auto voldoet:
- Automaat (voorkeur; niet direct een harde eis);
- 125pk + (meer is beter, tot het niveau waarop je dit heel erg in het verbruik gaat merken);
- Navigatie;
- Benzine;
- 4/5 deurs.

Nu weet ik ongeveer wat ik mooi vind, maar ben ik vrij onbekend met de achterliggende kennis van ieder merk/model. Hierbij de opties welke tot op heden mijn aandacht trokken. Graag zou ik jullie, waarschijnlijk meer deskundige, advies inwinnen over wat hier nu een goede optie van betreft (rijervaring, betrouwbaarheid, algehele kosten en dergelijke). Wanneer er een hele andere suggestie is, dan is dit natuurlijk ook altijd welkom!

- BMW 1 serie
- BMW 3 serie (sedan/station)
- Alfa Romeo Giulietta
- Audi A4 (sedan/station)

Wat voorbeelden:

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/alfa-romeo-giulietta-14-t-business-executive-climate-control-cruis-benzine/3bd72dea-7ea0-4889-a785-cac661b3decf/?from=zoeken&index=18&eq=23&fregfrom=2010&gearbox=A&powerfrom=125&priceto=12000&kmto=180000&safemake=alfa-romeo&safemodel=giulietta&fuelType=benzine

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/bmw-120-120i-ultimate-edition-i-m-sport-i-xenon-i-navi-benzine/04766023-a47b-4661-ae74-c53ba08c400d/?from=zoeken&index=1&eq=23&fregfrom=2010&powerfrom=125&priceto=12000&kmto=180000&safemake=bmw&safemodel=120&fuelType=benzine

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/bmw-318-touring-318i-e91-facelift-executive-navi-autom-benzine/4248495f-bd16-489e-a33b-203995eb7a19/?from=zoeken&index=7&eq=23&fregfrom=2010&powerfrom=125&priceto=12000&kmto=180000&gearbox=A&safemake=bmw&safemodel=3-serie-alle&fuelType=benzine

Nu weet ik dat er ook wat andere mogelijkheden zijn zoals Ford Focus, Renault Megane, Mazda 3 en dergelijke. Echter vind ik het lastiger om deze visueel even aantrekkelijk te vinden. Wegen de kosten mogelijk op om dit toch te overwegen?

Als jullie meer informatie nodig hebben, schiet maar raak, en vooral bedankt. ;)

Misschien zoiets? Recent model ( hatchback vanaf 2015 - station vanaf 2016 ), rolt op dit moment nog zo goed als hetzelfde de fabriek uit.
Verder voorzien van stuk nieuwere techniek op gebied van audio/navigatie/veiligheid, bovendien veel luxe opties aanwezig voor het budget.
Ook niet onbelangrijk, veel en veel nieuwer dan je eigen voorstellen. Wel minder "spannend" maar dat is gerelateerd aan het budget.

Opel Astra Sportstourer

opel-astra-sports-tourer-1-4-150pk-edition-leder-pano-navi-18inch-clima-nap-nl-auto-btw.jpg

Binnen jou budget, heb je een navigatie, die niet Altijd de weg nog goed weet.

Een A4 binnen jou budget kent tsi problematiek. Dan kun je beter een oudere generatie nemen.

Een Mazda 3 met automaat, wordt ook een uitdaging binnen je budget.

Die Opel voor €12k, ik vind het een topaanbieding! Lekker veel.km gereden en daarom scherp geprijsd, kan zo nog 2 ton bij.

Ik zou het wel weten en die zogenaamde oude premium bakken die ts zelf noemt links laten liggen.! Hier heb je zoveel meer aan, bovendien een veel representatiever voorkomen.

Van een Tesla naar een oude 1-serie zou ik niet vrolijk van worden, liever deze fraaie Opel!

Super, bedankt voor deze suggestie!
Dit is inderdaad een richting waarop ik zelf niet direct was gekomen, maar wat een hele reële optie is als ik het zo bekijk. De auto zelf vind ik erg netjes, als is het zoals je aangeeft wel wat minder spannend. De ruimte is prettig, alhoewel ik deze op dit moment nog niet volledig nodig heb (27 jaar en voorlopig nog geen kinderen).

Deze gaat sowieso op de lijst van kandidaten, want het recente bouwjaar voegt wel wat toe. :)

Mike 3345570 zei:
Over enige tijd zal ik mijn huidige leaseauto moeten inleveren. Dit betreft een Tesla Model 3 LR, welke eigenlijk uitstekend is bevallen. De volgende auto zal dus niet meer via een zakelijke lease lopen, en daarom denk ik aan het aanschaffen van een occassion tussen de 8.000 en 12.000 euro. Ik zal ongeveer tussen de 20.000 en 25.000 kilometer per jaar rijden, voornamelijk zakelijk.

Hierbij de eisen waaraan ik graag wil dat de auto voldoet:
- Automaat (voorkeur; niet direct een harde eis);
- 125pk + (meer is beter, tot het niveau waarop je dit heel erg in het verbruik gaat merken);
- Navigatie;
- Benzine;
- 4/5 deurs.

Nu weet ik ongeveer wat ik mooi vind, maar ben ik vrij onbekend met de achterliggende kennis van ieder merk/model. Hierbij de opties welke tot op heden mijn aandacht trokken. Graag zou ik jullie, waarschijnlijk meer deskundige, advies inwinnen over wat hier nu een goede optie van betreft (rijervaring, betrouwbaarheid, algehele kosten en dergelijke). Wanneer er een hele andere suggestie is, dan is dit natuurlijk ook altijd welkom!

- BMW 1 serie
- BMW 3 serie (sedan/station)
- Alfa Romeo Giulietta
- Audi A4 (sedan/station)

Als jullie meer informatie nodig hebben, schiet maar raak, en vooral bedankt. ;)

De Alfa is de meest moderne auto en zijn de minste problemen van bekend, dat zou van dit lijstje mijn keus zijn.

De BMW 1 serie kwam al in 2004 op de markt en de 3 serie al in 2005, en zijn inmiddels toch wel erg oude auto's.
Over het algemeen zijn premium merken als BMW en Audi duurder om te rijden. De Audi A4 kent veel motorproblemen, en de BMW's hebben een gevoelig onderstel en relatief veel problemen met een rekkende distributieketting en zwakke spanners.

Niet premium merken zijn vaak goedkoper in onderhoud en reparaties.

De Opel Astra van de laatste generatie vind ik ook een hele goede optie, een hele moderne auto die goed rijdt.
Bij de Renault Megane 4 vanaf 2016 valt alleen de 1.5 DCI diesel binnen het budget, dit is een fijne en goede motor.
Dit is ook een hele moderne auto die goed rijdt. Mijn eigen ervaring met recente Renault's is dat ze goedkoop in onderhoud en reparaties zijn.
De Kia Ceed vind ik ook eennhele goede optie.

Als je de ruimte niet nodig hebt dan kun je ook gewoon een B segment auto uit 2017 of 2018 overwegen. Die wegen minder, dus 90 pk is al genoeg, zijn jonger, hebben minder kilometers gereden, en zijn goedkoper om te rijden. Goede opties zijn bijvoorbeeld de Ford Fiesta, Renault Clio die ook als estate is geleverd en Kia Rio.

Ik weet niet of je de ruimte perse nodig hebt, anders zou je de Lexus CT200h kunnen overwegen.
Erg betrouwbare auto (zo niet de meest betrouwbare die je maar kan kopen) en doet dankzij zijn hybride techniek ongeveer 1:18/1:19 in verbruik.
Standaard automaat en standaard al best luxe uitgevoerd.
Met zijn 136PK (en wat hoger gewicht) is het geen racebeest maar je kan heel aardig mee in het verkeer.

Enige nadeel is dat de kofferruimte wat beperkt is, ik weet niet of je kinderen hebt en die met volle bepakking mee moeten op vakantie want dan moet er een dakkoffer op, anders voldoet de ruimte prima!

De navigatie is trouwens niet super, persoonlijk gebruik ik liever gewoon Google Maps, maar met de Lexus navigatie kun je (mits geupdate) prima vooruit. Maar ik vind zelf dat bij elke auto de ingebouwde navigatie waardeloos is.

Luxury Line iets ouder en hogere KM stand (al is dat bij de CT echt geen probleem) maar wel vol met opties zoals ML audio (aanrader), elektrische stoelen met geheugen en stoelverwarming

Hybrid versie in een hele gave, unieke kleur. Dit is de standaard uitvoering waar wat opties zijn aangevinkt zoals Multimedia, stoelverwarming en lederen bekleding. Kom je ook niets te kort in.

Facelift model die oa een andere neus heeft en een ander multimediasysteem. De KM stand is wat lager en het bouwjaar wat nieuwer, verder zitten er (naast de multimedia) niet echt extra opties op zo te zien.

Terug
Bovenaan