Occasion keuze hulp

Jeroen 6874072

Net ingestapt
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar advies voor het kopen van een nieuwe auto! Ons leasecontract loopt binnenkort af, en we willen graag overstappen op een eigen auto.

Hier zijn onze wensen en situatie:
  • Budget: Maximaal €25.000 - €30.000.
  • Type auto: Voorkeur voor SUV's.
  • Gezinssituatie: We hebben twee jonge kinderen (3 en 6 jaar), dus een ruime auto is belangrijk.
  • Brandstof: Benzine, want laden bij ons thuis is geen optie.
  • Jaarlijkse kilometers: Tussen de 10.000 en 20.000.
We twijfelen tussen twee opties:
  1. Oudere auto: Een robuust model waar we ons minder zorgen over hoeven maken (denk aan vlekken of beschadigingen door de kinderen). We vinden oudere modellen zoals de Land Rover of Suzuki Jimny heel gaaf.
  2. Nieuwere auto: We houden van de looks van merken zoals BMW, Audi en Range Rover. We staan echter open voor andere suggesties, zolang het maar om een SUV-achtig model gaat.
Onze vraag:
Kunnen jullie ons adviseren waar we op moeten letten bij de keuze tussen een oudere of een nieuwere auto? Welke modellen raden jullie aan, en welke zouden we beter kunnen vermijden?

We zoeken een auto die er zeker mooi en stoer uit ziet op de weg, maar niet eentje die constant problemen geeft. Het is de bedoeling dat we er zonder zorgen langere ritten mee kunnen maken, zoals vakanties naar Frankrijk of Italië.

Alle tips zijn welkom!

Ik denk eigenlijk meteen aan een Suzuki Vitara of Toyota RAV4. Wel het uiterlijk van een terreinwagen/ suv, maar ook betrouwbaarheid en gangbare techniek.

Een Land Rover of Jimny lijkt me niet echt handig als gezinsauto. Bmw, Audi en Range Rover zijn duur in alles.

Een Suzuki Jimny heb je weinig aan met kinderen, veel te krap. Een Land Rover zuigt je hele portomonee en bankrekening en hypotheek leeg. Zware/onzuinige en zeer onbetrouwbare auto's.
Rav 4 is inderdaad een goede optie. Mazda CX30 of CX5

Voor een gezinsauto met twee kinderen zou ik niet direct aan een Suzuki Jimny denken. En inderdaad op een Land Rover of Range Rover loop je financieel helemaal leeg. Voor het budget zou je bijvoorbeeld een nieuwe Suzuki Vitara kunnen kopen in eenvoudige uitvoering. Loop je geen risico en heb je paar jaar garantie. Omdat je lease contract afloopt neem ik aan dat je niets in te ruilen hebt, dus misschien valt er nog wat korting uit te slepen. En ik zou liever voor een vrij jonge gangbare gaan als een wat oudere in het dure segment zoals BMW of Audi. Keuze genoeg voor dit budget.

Ik denk eigenlijk meteen aan een Suzuki Vitara of Toyota RAV4. Wel het uiterlijk van een terreinwagen/ suv, maar ook betrouwbaarheid en gangbare techniek.

Een Land Rover of Jimny lijkt me niet echt handig als gezinsauto. Bmw, Audi en Range Rover zijn duur in alles.
Ik vind de vitara ook heel interessant, maar aan jouw om dan ook de s-cross te onderzoeken. Die is ruimer, maar qua restwaarde is de vitara beter, vind de vitara ook mooier.

Met dit budget is veel mogelijk.
Mijn advies is om een een vrij nieuwe/ nieuwe auto te kopen.
En geen oudere premium merk auto, vaak zijn dit dure auto's om te rijden.

De nieuwe Citroën C3 aircross ( is ook een elektrische versie van) en Dacia Duster zijn goede opties. (Gewoon fabrieksgarantie)

Gebruikt bijvoorbeeld de Kia Niro, Hyundai Tucson, Renault Kadjar en Nissan Qashqai goede opties.

Terug
Bovenaan