Occasion hulp gezocht

A

Anoniem

Guest
Op zoek naar een occasion en zou wat hulp goed kunnen gebruiken.
Sinds kort een kleine gekregen en de Nissan micra 3 deurs uit 2004 is dan toch te klein en onhandig in gebruik.
Ik weet vrij weinig van auto's dus ik dacht ik schakel even wat hulp in.
Ik ben op zoek naar een 5 deurs auto die betrouwbaar is, modern eruit ziet en een mooie combinatie van zuinig maar toch wel goed mee kan in het verkeer.
Voorkeuren:
car play(zou mooi zijn maar niet een harde eis)
airco
cruise control
5 deurs met een beetje ruimte
parkeercamera
Budget het liefst tussen 10k-16k
Liefst onder de 120k km

Stations en MPV vind ik geen mooie auto's en ook franse auto's heb ik niks mee.
Ford heb ik ook slechte ervaringen mee met een paar auto's van mijn ouders maar dat is opzich al een tijd geleden dus mogelijk dat ze nu een stuk beter zijn(na 2010).

Zelf zat ik te kijken naar de deze autos:
Hyundai Kona 1.0 (50k-90k kms, bouwjaar 2018, €16,5k): Op vakantie als huurauto gekregen en vond de auto heel comfortabel en goed rijden, niet heel veel kracht maar genoeg om goed rond te komen en redelijk zuinig.
Hyundai I30 fastback 1.0 (120k km, bouwjaar2018, €13k): Nooit ingereden maar vind het wel een mooie auto om te zien. Mogelijk dat iemand die hier ervaring mee heeft me meer kan vertellen over de betrouwbaarheid van deze auto aangezien deze al vrij veel gelopen heeft)
Audi A3 Limousine/sportback 1.4 TFSI (70-80k km, 16k, 2015): Vind het ook een mooie auto maar ik twijfel of deze auto niet erg duur zal zijn in onderhoud vergeleken met de andere auto's
Nissan pulsar (98k km, 2017, €11k): De meest verstandige optie doordat deze veel opties heeft en een lagere prijs heeft. Lijkt me niet de meest waardevaste optie maar mogelijk dat anderen hier meer over weten.
Nissan QQ(100k km, €15k, 2015): Ook een mooie auto om te zien die er van binnen goed ruim uit ziet maar het lijkt me geen zuinige auto, ook kwa onderhoud lijkt me deze mogelijk duur.

Mogelijk al te lezen maar een sterk gevarieerde smaak en voornamelijk C segment of mini SUV's.
Indien jullie je mening kunnen geven over bovenstaand lijstje van autos zou ik jullie zeer dankbaar zijn en andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

waardevast koop je niks voor. Ik tip vaak auto's die dat juist niet zijn, want dan sla je ze nu voordelig in, want ik heb liever dat mijn voorganger de afschrijving voor zijn rekening heeft genomen, dus een Pulstar is een verstandige keuze en ook nog ruim voor zijn segment. Wellicht kies je nu wel voor een waardevaste auto en blijkt dat deze over een tijd niet meer is omdat dan de wind van de andere kant komt.

Ik zal met een kinderwagen en benodigdheden niet voor een Sedan gaan als de A3 en of de i30 fastback, een ruim alternatief voor de Sedan is de liftback, zijn niet veel merken meer die een liftback hebben, de Skoda Octavia liftback is vaak een stuk gunstiger geprijsd dan de station, Kia heeft ook nog een liftback model de Proceed, maar deze staan nog voor stevige prijzen te koop. Correctie de i30 fastback is ook liftback.

Leuk detail je hebt niks met Franse auto's , maar Nissan en Renault is gewoon 1 groot concern. Nissan scoort ook minder op betrouwbaarheidslijstjes dan andere merken uit Japan en Korea.

Misschien dat zoiets nog een idee is? Opel Astra 1.0 Innovation

Recent/huidige model ( nieuwe model komt komend jaar pas ), veel aanbod/keuze.
Zoals in dit voorbeeld zelfs uit 2019 voor dit budget.
Probeer voor de Innovation uitvoering te gaan, meest luxe/dure uitvoering.

Voordeligere optie uit 2017

Zou denk ik sowieso voor een C-segment Hatchback gaan, gewoon veel meer auto ( en ruimte ) voor je geld vergeleken met een compacte SUV.

Een gewone C segment auto is vaak een stuk goedkoper dan een SUV. Met een gewone C segment auto koop je dus veel meer waar voor het geld.

De al genoemde Opel Astra vanaf 2016 is een goede keus, de Hyundai I30 en technisch verwante Kia Ceed zijn ook goede keuzes. De Nissan Pulsar is een onderschatte auto en biedt heel veel auto voor het geld.

Zoals bekend zijn de Nissan Qashqai en Renault Kadjar onderhuids en technisch identiek, kijk dus gewoon naar beiden, en kijk wat de beste deal is.

Renault en Nissan werken al jaren zeer intensief samen, Renault en Smart (ook Renault techniek) zijn de enige Europese automerken die al weer jaren in de top 10 van de Reliability Index staan. (Ook Mitsubishi, Dacia en Mercedes werken samen met Nissan en Renault)

Deze Suzuki S-Cross 1.4 met 140 pk ?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/suzuki-sx4-s-cross-1-4-boosterjet-rhino-camera-trekhaak-nav-k-benzine-blauw-0c829522-34fc-445d-8220-1c0d55c8f0ae?utm_source=android-share

Kilometerstand: 38.089 km
Bouwjaar: 10/2017
Verkoopprijs: € 17.950,-

Ook met 1.0 turbo blokje 112 pk, stukje voordeliger in aanschaf
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/144409387/Android?s=12-12-4-4-1-7&portals_amount=3&portals_dealersite=0

Tussen de 10 en 16k is nogal een ruim budget, ik denk dat je aan zo’n pulsar niet verkeerd doet , het is geen spannende auto maar zal je wel veilig van a naar b brengen en is lekker voordelig , als je die aanschaft voor 11k kan je de rest in je zak steken , en de restwaarde is alleen maar interessant als je binnen een aantal jaar de auto weer verkoopt , als ie bevalt en je rijd hem zo goed als af dan speelt restwaarde vrijwel geen rol.

Terug
Bovenaan